nak komplen sket pasal TMNET @ Streamyx

CG Sponsors




kuhik

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Jun 12, 2007
Messages
39,519
Reaction score
1,312
Points
191
as salamu alaykum wbt.

saya nak komplen sket pasal TMNET @ Streamyx rumah saya. pada awal bulan ini (around 5-6hb Jan), tetiba line internet rumah saya tetiba HILANG/PUTUS/TAKDE LANGSUNG (tak tahu istilah yang tepat). saya fikir, jika kena potong sekali pun, at least NADA DAIL masih ada. tapi ni takde langsung.

pada awalnya, saya call talian teknikal 100 termasuklah talian bebas tol 1 800 433 388. punyalah lama menunggu barulah dilayan. operator ambil no. henset saya dan cakap dia akan kontek saya dalam tempoh 24 JAM.

tunggu punya tunggu, tapi tak juga timbul-timbul. akhirnya, saya sendiri telah pergi ke pejabat TMNet yang berdekatan pada hari ahad yang lepas dan mengadukan masalah tersebut. seperti biasa, diorang ambil nombor henset saya dan cakap saya akan dihubungi dalam tempoh 24 JAM.

dan sampai hari ni masih tiada panggilan ataupun tindakan.

so, saya mengharapkan jika ada rakan-rakan CG yang kerja di TMNet dapat bantu masalah dengan kadar segera sebab saya nak buat kerja pun susah. sekarang ni saya online dari rumah mertua saya. mujurlah diorang pasang streamyx broadband..huhuh...

terima kasih kepada yang sudi membantu :)
 
Sponsored Post

aidil08

Active Member
Joined
Feb 28, 2006
Messages
1,648
Reaction score
5
Points
25
bleh kasik no phone line streamyx tu?
 

mdshamz

Active Member
Joined
Dec 22, 2007
Messages
1,394
Reaction score
24
Points
25
bro,

pegi sini n complain http://aduan.skmm.gov.my/...hari nie jumaat so next week kot baru dpt reply.

nie gerenti derang layan.

sepatutnye bro amik nama mamat/minah tu n masukkan sekali dlm aduan nanti.
 

hamtaro77

Active Member
Joined
Oct 28, 2008
Messages
2,266
Reaction score
25
Points
35
umah member aku lak,dak sebulan xleh pakai streamyx and fon...
bila angkat fon,xda bunyi dail tone...xkan kena potong lak,pada hal hujung bulan 12 ari tue baru masuk line telefon kat umah tue...
bila call 100,diaorng cakap akan betulkan dalam masa 24jam...
tapi hampes gak...
boleh dikatakan bila col 100 diaorng akan ckp benda yang sama...
diaorg ckap dalam masa 24 jam akan elok...
sampai sekarang xelok2 gak...
bila g TM centre lak,sama gak jawapan diaorng bagi...:mad::mad::mad::(scam
 

inspiron

Active Member
Joined
Jul 12, 2008
Messages
1,083
Reaction score
7
Points
25
dah buat dah. tq :)
uuiikks, email lah saluran paling cepat dorang amik action ... klu tak gak, masalah ni ..

duk area mana ni, klu kat johor leh gak aku tulun2 tgk ...
 

fido1

Banned
Joined
Oct 25, 2009
Messages
7,268
Reaction score
339
Points
81
aku bekas pekerja talian 100 tu..em,aku mintak kawan2 kat cni yg dapat problem no dial tone utk selalu kol kat 100 tu..cakap kalo bleh dgn nada marah n lagi bagus kalo kawan2 request nak cakap dgn supervisor jugak..diorg akan bg alasan supervisor bz etc..tu semua tipu jek..kawan2 kena bkeras nak ckp dgn supervisor..ni la yg org cina buat..
 

tebbaloi

Legendary Member
Joined
Mar 4, 2009
Messages
13,457
Reaction score
444
Points
131
member aku lagikk sadis kes dia.. dia apply line baru+streamyx utk pasang kat umah 2 mggu lepas.. then g wakil/agen tmnet diorang anta kontraktor cek line - ok telepon dah pasang..

masalahnya skrang, dari mggu lepas sampai hari ni kontraktor streamyx tu tak datang² utk install modem dan buat internet connection! janji nak datang besok besok dan besok... member aku bengang la .. dia p kedai telekom terus campak telepon umah tu kat atas meja! then cs telekom tu cakap kontraktor tu yg salah sebab dah inform suruh datang pasang tapi tak datang! adeii...
 
Sponsored Post
Top
Log in Register