BTC USD 52,304.9 Gold USD 1,684.00
Time now: Jun 1, 12:00 AM

curi besi atau kabel

CG Sponsors




aiman27

Active+ Member
Joined
May 14, 2010
Messages
4,608
Reaction score
729
Points
71
kebelakangan ini kita sering mendengar kes2 kehilanagn besi (penutup longkang,staging,pagar dsbnya) dan kes2 kecurian kabel(telefon,wiring dll). macamane kita nak membendungnya? salah satu kaedah yg tt terfikir adalah supaya lesen2 besi buruk tidak diperbaharui lg dan pihak kerajaan seperti pihak berkuasa tempatan yg mengambil alih hak utk mengumpul bahan2 seperti itu.

Dalam keadaan ketika ini pihak swasta akan amik semua barang tanpa usul periksa utk mengaut keuntungan semata2. Jika pihak kerajaan yg tidak bekepentingan utk membuat bisnes semata2 maka hal2 seperti itu dapat dibendung. Apabila barang yg disyaki dicuri maka dibuat soal selidik baru penghantar barang akan berasa takut utk menghantar kalu brg curi. Pencuri tak akan mencuri besi atau kabel jika tak ada pasaran.

Mungkin forumer mempunyai pendapat lain dalam hal tersebut...
 
Sponsored Post

GASTER123

Legendary Member
Joined
May 6, 2008
Messages
15,829
Reaction score
448
Points
131
pencuri tetap masalah utama..besi mahal dia curi,emas mahal dia ragut,getah mahal dia pikul..
 

ryusuke

Active Member
Joined
Nov 15, 2007
Messages
1,448
Reaction score
23
Points
25
aku mmg hangin ngn pencurik kabel kt kg aku..lebih sebulan dah stimik xleh gune..:((
 

pokcak

Super Active Member
Platinum Member
Joined
Jan 22, 2006
Messages
9,664
Reaction score
95
Points
80
kat kampung aku selalu kabel kena potong n curi. haritu terputus internet seminggu. sangap rasa. skrng kabel dah lalu ikut bawah tanah. harap diorng tak korek tanah pulak
 

LeptoSpyra

Active Member
Joined
Nov 22, 2010
Messages
1,013
Reaction score
2
Points
25
lepas ni tutup longkang dengan kayu je. gerenti tak ada orang yang curi
 

akubest83

Fun Poster
Joined
Nov 14, 2009
Messages
625
Reaction score
2
Points
15
kebelakangan ini kita sering mendengar kes2 kehilanagn besi (penutup longkang,staging,pagar dsbnya) dan kes2 kecurian kabel(telefon,wiring dll). macamane kita nak membendungnya? salah satu kaedah yg tt terfikir adalah supaya lesen2 besi buruk tidak diperbaharui lg dan pihak kerajaan seperti pihak berkuasa tempatan yg mengambil alih hak utk mengumpul bahan2 seperti itu.

Dalam keadaan ketika ini pihak swasta akan amik semua barang tanpa usul periksa utk mengaut keuntungan semata2. Jika pihak kerajaan yg tidak bekepentingan utk membuat bisnes semata2 maka hal2 seperti itu dapat dibendung. Apabila barang yg disyaki dicuri maka dibuat soal selidik baru penghantar barang akan berasa takut utk menghantar kalu brg curi. Pencuri tak akan mencuri besi atau kabel jika tak ada pasaran.

Mungkin forumer mempunyai pendapat lain dalam hal tersebut...
kat tempat aku pun sama, lahabau punya pencuri. curi besi tak hingat. menyusahkan orang je. kalo dapat pencuri tu mau aku rendam kat sungai puchoong tu pastu gantung sebat bontot pencuri dgn besi sampai lebam. pastu sumbat dlm penjara, hari2 g melawat dia cakap padan muka ko.
bos aku sdn cadang pakai sistem rfid, tapai sistem tu mak ai mau dekat berjuta-juta., mahal betul. kalo pakai sistem tu kan, pencuri tu curi kita da tahu on the spot, kat mana pencuri tu bawa (last resort) pun kita tahu. confirm pencuri takan berani nak curi punya, walaupun pencuri tu baru cuba nak buang cip tu pun kita automatik da tahu ada org mencuri. terbaik laa.. kepada pencuri besi aku harap ko mampos la cepat suapaya dunia ni aman damai, cakap byk kali pun sampai berbuih pun bukan nak berubah perangai baikla ko g mampos cepat.
ko tel orang ni
mohd abdul rashid samsi (MD) 6019 6765229
dia pembekal rfid
[email protected]
 

aiman27

Active+ Member
Joined
May 14, 2010
Messages
4,608
Reaction score
729
Points
71
aku mmg hangin ngn pencurik kabel kt kg aku..lebih sebulan dah stimik xleh gune..:((
bro tt cdg bro pakat ngan penduduk setempat memasang taktik utk tangkap penceri tersebut. tt cdg bro gantung tin di talian kabel tekefon jadi kalau ada org nak curi kabel maka tin akan berbunyi. apa lagi pergi la serbu kat tempat tu. dapat pencuri tu pandai2la kauorg uruskan...:D
 

zerovirus

CG Super Hardcore Club
Platinum Member
Joined
Jan 25, 2009
Messages
182,141
Reaction score
79
Points
1,020
teringat kawan aku masa dia menganggur .. selalu curi besi2 kat tepi jalan .. tak pernah kantoi la ... skrg dah berubah .. syukur
 

ammar5

Super Active Member
Joined
Feb 23, 2006
Messages
6,511
Reaction score
14
Points
65
pencuri nie jual kat sape ek????pastu pembeli jual kat ane ek???...ada lobang besar situ perlu di isi....:p
 

zerovirus

CG Super Hardcore Club
Platinum Member
Joined
Jan 25, 2009
Messages
182,141
Reaction score
79
Points
1,020
pencuri nie jual kat sape ek????pastu pembeli jual kat ane ek???...ada lobang besar situ perlu di isi....:p
biase la .. amik besi gi kedai besi .. jual :p haram doh .. tak baik
 
Sponsored Post
Top
Log in Register