BTC USD 60,821.2 Gold USD 1,794.70
Time now: Jun 1, 12:00 AM

weather control red Alert 2 benar2 wujud????

kuhebat

Active+ Member
Joined
Dec 21, 2009
Messages
3,103
Reaction score
35
Points
30
Fakta tentang kewujudan suatu alat canggih yang dapat mengubah keadaan alam ini ternyata memang benar ??. Alat yang sebahagian besar orang beranggapan bahwa hanya ada di filem saja, ternyata itu merupakan kenyataan yang wajib diambil perhatian. Alat itu adalah sebuah program HAARP (High Frequency Active Auroral Research Program).

HAARP itu adalah suatu penyelidikan yang dilakukan oleh jabatan tentera Amerika yang bekerjasama dengan universiti-universiti terkemuka serta ahli sains dunia dengan tujuan untuk lebih maju dalam mempelajari fizik dan elektrik bumi kita.

Tujuaan jangka panjang adalah untuk digunakan dalam memudahkan komunikasi (tentera), juga untuk menangkis senjata (ancaman nuklear) yang di sasarkan untuk tujuan tertentu dengan mengganggu komunikasi radarnya, sehingga dapat membuat senjata tidak menepati sasaran..(sumber: phoenixaquua.blogspot.com)

Tapi selain itu, HAARP juga dapat mengatur cuaca melalui ionosphere, seperti membuat hujan, ribut, tsunami, dan masih banyak yang belum diketahui.

Dikatakan bahwa projek ini mirip dengan beberapa pemanas ionospheric yang tersebar di seluruh dunia dan memiliki bahagian besar diagnostik instrumen yang memudahkan penggunaannya untuk meningkatkan pemahaman ilmiah yg berkenaan dengan ionosfir dinamik.

Walaupun takut akan digunakan sebagai senjata pemusnah kejahatan, ilmuwan yang terlibat dalam aeronomy, sains atau fizika plasma mengetepikan ketakutan ini sebagai teori yang tak berdasar.

Apakah Pengertian Ionosphere itu?

Ionosphere adalah bahagian teratas dan terpenting dalam atmosfer bumi kita. Ionosphere sangat penting karena dapat menapis radiasi cahaya matahari agar tidak langsung jatuh ke bumi.
haarp_1116124i.jpg

Ionosphere berperanan dalam mengatur kadar radas dalam atmosfer dan membentuk inti dari tepi magnetosphere. Ionosphere juga memiliki kegunaan lain bagi manusia, iaitu mempengaruhi gelombang penyiaran radio jauh dari tempat-tempat yang ada di Bumi.


HAARP terletak di Alaska Amerika Lebih tepatnya lagi HAARP berada di Gakona, Alaska (latitude:62.39,longitude:145,15) yang terletak di barat Taman Nasional Wrangell-Saint Elias.

Kesan lingkungan yang disebabkan HAARP mencetuskan kenyataan benar untuk susunan hingga 180 antena yang akan didirikan. HAARP telah dibangun sebelumnya di halaman pemasangan radar yang bernama over-the-horizon.

Kesan HAARP

Fungsi HAARP adalah dengan memanaskan ionosphere yang ada di langit. Hal ini dapat memanipulasi keadaan langit disekitarnya, sehingga pada masa percubaan akan terjadi suatu yang tidak diingini misalnya terjadi ribut, gempa bumi, gangguan isyarat dan lain-lain.

Bahaya Di Masa Depan Kerana Dapat Mengatur Cuaca

Caranya dengan menentukan satu titik lokasi ionosphere yang akan dipanaskan, lalu tekanan yang berada di atmosfer juga akan naik. Maka tekanan yang terbentuk dikumpulkan di satu titik dan terbentuklah manipulasi jetstream (arus jet).
haarp1.jpg

Tapi HAARP belum sempurna dan masih dalam tahap ujian (di seluruh dunia). mencurigakan sekiranye HAARP sudah dalam tahap beta pada tahun 2004, ini terbukti ketika ribut tornado yang terjadi dalam satu tahun dilanggar oleh alam. Jika satu tahun jumlah maksimum ribut hanya terjadi 4 kali, tahun 2004 terjadi sebanyak 6 kali.

Bukti lain adalah ketidakstabilan cuaca ekstrim, yang telah rosak di setiap wilayah utama di Dunia selama beberapa tahun terakhir. ribut dan ribut tropika telah melanda Caribbean.

Asia Tengah dan Timur Tengah dilanda kekeringan. Empat ribut merosak dan hujan ribut tropika Alex, Ivan, Frances, Charley dan Jeanne telah terjadi secara berurutan, dalam waktu singkat.
chemtrail_hole_17nov04_0640am_nyc__.jpg

Belum pernah terjadi sebelumnya dalam sejarah ribut di Caribbean, pulau Grenada benar-benar hancur: 37 orang meninggal dan sekitar dua pertiga dari pulau ini 100.000 jiwa telah kehilangan tempat tinggal; di Haiti, lebih dari dua ribu orang meninggal dan puluhan ribu orang kehilangan tempat tinggal.

Republik Dominika, Jamaika, Kuba, Bahama dan Florida juga telah hancur. Di Amerika, kerosakan di beberapa negara bahagian Selatan termasuk Florida, Alabama, Georgia, Mississippi dan Carolina merupakan yang tertinggi dalam sejarah AS. (phoenixaquua.blogspot.com)

Apabila ini disalahgunakan pada suatu masa nanti, dapat dipastikan bahawa negara pemilik HAARP ini (Amerika) sesuka hati dalam mengatur semua kehidupan manusia di bumi ini.

Mempengaruhi Fikiran Manusia

Dengan mengirimkan EXTREMELY LOW FREQUENCY (ELF) RADIATION ke otak manusia, HAARP boleh mengawal mood manusia.

Pada dasarnya otak besar manusia bekerja pada 1-30 Pulse/Sec-nya. Dan dalam putaran perdetiknya, terdapat frekuensi hertz.

Delta (1-4/sec), Keadaan tidur

Theta (4-7/sec), Keadaan mengantuk atau baru bangun,

Alpha (7-12/sec), Keadaan Normal dan belajar

Beta (tak terkira), Keadaan Marah atau sedang dalam emosi yang tinggi (kaskus.us)

Video Ilustrasinya Alat Perubah Cuaca Ini :
http://www.youtube.com/watch?v=BR6O3kJTqaI&feature=player_embedded#!


Hanya untuk maklumat berjaya ke tak entah laa

Sumber : kaskus.us, wikipedia.org, phoenixaquua.blogspot.com




FIKIR2 kan lah
 
Sponsored Post

DreamCatcher

CG Top Poster Club
Joined
Jan 11, 2008
Messages
23,856
Reaction score
934
Points
176
tak mustahil jugak kalau teknologi yuri dgn mind control serta cloning vatt dia wujud :)
 

zack2terer

Legendary Member
Joined
Dec 11, 2007
Messages
13,627
Reaction score
193
Points
123
tak silap menatang ni juga digunakan utk kawal populasi dunia...makin byk bencana alam rekaan ni makin byk nyawa hilang...

walaupon masih belum sempurna tapi kalau ia dah boleh menjadi sebagai bahan penggalak/trigger kpd bencana alam semulajadi ia tetap juga berbahaya...

cubaan manusia menjadi tuhan...
 

kuhebat

Active+ Member
Joined
Dec 21, 2009
Messages
3,103
Reaction score
35
Points
30
isu ni mreka xabil kesah ke kt Cg xpun ak slah tempat utk tepek benda ni...
 

Syedz

CG Top Poster Club
Joined
Dec 23, 2008
Messages
21,979
Reaction score
109
Points
128
wah, ada rupanya weather control erk..
bagus gak aku main red alert..
 

qba437

CG Top Poster Club
Joined
Oct 20, 2008
Messages
32,537
Reaction score
92
Points
120
dulu program rocketeers memang ada tapi sebab budget besar..maka dihentikan..tapi kalu nak kawal cuaca..agak mustahil..kecuali tempat sendiri..nak musnahkan tempat sendiri boleh la :))

ps:kirov reporting :))
 

reeez80

Legendary Member
Joined
Apr 10, 2007
Messages
14,659
Reaction score
5
Points
115
semua boleh jadi kalau ada bajet yang tersangat beso.. tapi sejauh mana kesempurnaan dia... aku tak pasti... dan selalu nye banyak yang gagal je....

p/s: aku nak 'tanya' bule!!!:)paid:)paid
 

habiburrahman

Super Active Member
Joined
Feb 1, 2009
Messages
7,016
Reaction score
194
Points
78
Aku selalu ngantuk bila meeting ngan bos...ada tanda2 simptom aku dah kena alat amerika ni ke?
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register