Covid-19 Wanita didenda tak pakai pelitup muka tunjuk CCTV, sangkal kenyataan polis

CG Sponsors




kopirait

CG Top Poster Club
Top Poster #5
Joined
Apr 18, 2010
Messages
37,128
Reaction score
2,601
Points
206
dgn pulis jgn langsi... ckp baek2..
settle elok2...
ini yang sepatutnya.
haritu den kena macam ni juga tapi tak kena saman.

sarjan tu maki2 kat situ jugak den dengar jela. lepastu mintak maaf.
selamat 1k.
 
Sponsored Post

Penbiru

CG Top Poster Club
Joined
Jan 12, 2008
Messages
21,434
Reaction score
2,525
Points
201
Kalau bedasarkan video tu.. Dia xdan nak tinggal kereta lagi dah kena saman.. Rasa macam xpatut pulak...
tu lah lah...kesian....dia tak dekt dgn sapa......kalau gi jogging atau brisk walk kena pakai mask ke?....karang tetiba...balik brisk walk....nak lintas jalan...kena charge pulak
 

azham

Super Active Member
Joined
Dec 20, 2012
Messages
5,181
Reaction score
1,045
Points
156
tu lah lah...kesian....dia tak dekt dgn sapa......kalau gi jogging atau brisk walk kena pakai mask ke?....karang tetiba...balik brisk walk....nak lintas jalan...kena charge pulak
Jogging/Briskwalk/Basikal tak perlu mask tuan.
Kalau polis tahan, mereka pun akan tengok cara pakain sukan kita.
Takkan nak kata brisk walk pakai beg LV, tumit tinggi tak pakai mask kan.
Dah tentu polis saman kalau macam tu.
 

akudotcom

Legendary Member
Top Poster #3
Joined
Jun 17, 2007
Messages
11,399
Reaction score
1,998
Points
201
Takde pejuang melayu nak tolong akak tu ke?

Kalau bangsa lain buat
Polis berani saman tak? :D
1611361345804.png
 

Penbiru

CG Top Poster Club
Joined
Jan 12, 2008
Messages
21,434
Reaction score
2,525
Points
201
Jogging/Briskwalk/Basikal tak perlu mask tuan.
Kalau polis tahan, mereka pun akan tengok cara pakain sukan kita.
Takkan nak kata brisk walk pakai beg LV, tumit tinggi tak pakai mask kan.
Dah tentu polis saman kalau macam tu.
sekadar tanya sebab bimbang selalu brisk walk.....
 

cek mek molek

CG Hardcore Club
Platinum Member
Top Poster #2
Joined
Jun 3, 2013
Messages
75,930
Reaction score
12,070
Points
1,906
Sumber polis Johor berkata, sudut rakaman CCTV itu hanya menunjukkan Nur Izzati Aqilah Lokman Hakim, tetapi sudut lain menunjukkan ada orang lain berada berhampiran yang memakai pelitup muka.

Polis pertikai bukti rakaman CCTV pemilik kafe didenda tak pakai pelitup muka




January 22, 2021 9:12 PM


Cafe-owner-not-wearing-mask-fb-220121-21.jpg

Tangkap layar daripada satu rakaman CCTV menunjukkan polis mengiringi wanita ke keretanya.

PETALING JAYA: Polis Johor menolak dakwaan tiada orang lain di sekitar ketika seorang pemilik kafe baru-baru ini didenda kerana tidak memakai pelitup muka di tempat awam yang sesak.
Polis berkata, wanita itu melanggar peraturan sekatan pergerakan dan mempertikaikan rakaman video yang ditunjukannya sebagai bukti untuk menyokong dakwaannya.
Nur Izzati Aqilah Lokman Hakim mempunyai satu klip daripada rakaman CCTV ketika beliau didenda.

Sumber polis Johor memberitahu FMT, walaupun sudut rakaman CCTV itu hanya menunjukkan Nur Izzati, tetapi sudut lain menunjukkan ada orang lain berada berhampiran yang memakai pelitup muka.



Sumber itu turut berkongsi sekeping gambar dengan FMT menunjukkan seorang wanita meninggalkan sebuah kedai ketika Nur Izzati yang tidak memakai pelitup muka mengambil beg dari keretanya.
“Tengok sudut gambar yang saya hantar. Ada orang lain di sekitarnya yang memakai pelitup muka, kenapa beliau tidak memakai pelitup muka?”

Katanya, peraturan kawalan pergerakan yang ditetapkan Majlis Keselamatan Negara jelas menyatakan pemakaian pelitup muka wajib ketika berada di tempat awam di luar bangunan dengan kehadiran orang lain.


wanita-saman-polis-2212021.jpg

Sekeping gambar dari polis Johor menunjukkan seorang pelanggan memakai pelitup muka di luar sebuah kedai, dengan Nur Izzati Aqilah Lokman Hakim di luar keretanya di latar depan. (Gambar diberikan sumber)

Semalam, polis Johor menafikan Nur Izzati didenda kerana tidak memakai pelitup muka, walaupun tidak berada di tempat awam yang sesak.

Ketuanya, Ayob Khan Mydin Pitchay berkata, ada orang keluar masuk di premis berhampiran kafe itu ketika kejadian dan ada seorang pekerja kafe memakai pelitup muka.
Tetapi, Nur Izzati mempertikaikan kenyataan itu dan berkata, rakaman CCTV menunjukkan tiada orang di sekelilingnya, selain anaknya dan empat anggota polis.
Beliau mengaku salah kerana tidak memakai pelitup muka ketika keluar dari kereta, tetapi mendakwa beliau memakainya selepas disoal siasat polis.

“Saya tak kisah nak bayar RM1,000 (denda), tapi saya cuma nak semua orang tahu yang saya tak menipu berkenaan kenyataan saya tidak berada di kawasan sesak,” tulisnya di Facebook.
Katanya, beliau cuba mendapatkan satu lagi rakaman CCTV dari kedai yang dikunjunginya sebelum memasuki kafe sebagai bukti beliau memakai pelitup muka di kawasan sesak.
Beliau berkata, satu-satunya pekerja di kafenya ketika itu tinggal bersamanya di rumah sama.

Di Twitter, Nur Izzati mendakwa beliau memuat naik rakaman itu sebagai respons terhadap catatan di Facebook polis Johor, tetapi mendakwa komen itu mungkin sudah disembunyikan.
“Aku redha, tunggu mahkamah Maha Esa sajalah,” katanya.


 
Sponsored Post
Top
Log in Register