BTC USD 57,995.3 Gold USD 1,831.42
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Telco Tukar Nama Simkad Kepada Nama Sendiri - Celcom

duitsini

Active Member
Joined
Dec 29, 2005
Messages
1,471
Reaction score
4
Points
25
Salam warga CG..

Saya beli simkad ini sudah lebih 15 tahun.
Prepaid sim. Celcom.
Beli dah siap daftar atas nama orang.
Dulu masa beli dalam CG ini, dia ada bagi 1 kertas simkad info pasal orang yang didaftarkan.

Sekarang ketas tu pun dah hilang.
Simkad ini pula sy guna untuk urusan harian.
Simkad ini pula tarikh expired yang dipanjangkan, lebih 5 tahun.

Kalau saya pergi ke center mesti diorng mau owner asal hadir bersama kan.
Jadi, ada tak otai2 yg sudi tolong saya atau buat servis tukar simkad ini kpd nama saya.
Simkad pun masih lagi bentuk standart atau micro. Susah betul nk dapatkan kpd saiz nano

Ada sesiapa yang buat servis tukar nama ? 😢
 
Last edited:
Sponsored Post

duitsini

Active Member
Joined
Dec 29, 2005
Messages
1,471
Reaction score
4
Points
25
alamak..tak ada cara lain ke bos 😢
 

Whitefall

Freshie
Joined
May 22, 2016
Messages
48
Reaction score
2
Points
11
Biasanya, memang tak ada. Cam mana nak buktikan sim kad tu kita punya sedangkan berdaftar atas pemilik yang kita sendiri pun tak kenal.
 

duitsini

Active Member
Joined
Dec 29, 2005
Messages
1,471
Reaction score
4
Points
25
Cam mana nak buktikan sim kad tu kita punya
Takboleh ke listkan 50 contac untuk mengesahkan kita gun sim tu sejak lama bukan curi ke apa? Dah lama pun lebih 15 tahun guna simkad ini
 

duitsini

Active Member
Joined
Dec 29, 2005
Messages
1,471
Reaction score
4
Points
25
Atau ada tak cara untuk tukarkan simkad yg lebih kecil (nano) .
 

notepad

Super Active Member
Joined
Sep 17, 2011
Messages
8,814
Reaction score
648
Points
126
Atau ada tak cara untuk tukarkan simkad yg lebih kecil (nano) .
pi kedai handphone suruh potong saiz nano. beli topup ke apa kalau tak kena pau upah potong sim

sim kad lama tak menyokong 4G. pelan lama tak ada data asas. ko masuk smartphone 4G terus kena pau kredit

moral dia pergi celcom center bincang elok-elok.
 

Whitefall

Freshie
Joined
May 22, 2016
Messages
48
Reaction score
2
Points
11
Setahu aku memang tak dapat juga. Kalau owner asal datang bersama, baru dianggap sah. Atau kalau owner asal dah meninggal, ada sijil2 yang membuktikan ada hubungan kita dengan owner tu. Tapi tak tahulah kalau ada kabel yang dapat tukarkan dalam situasi macam ni.
Bila beli sim kad tak berdaftar atas nama sendiri, apa2 urusan memang sudah. Contoh kalau hilang nombor tu nak dapat balik, atau nak tukar sim kad rosak.
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register