Saham Koperasi Felda

CG Sponsors




rie72usa

Active Member
Joined
Feb 10, 2010
Messages
1,180
Reaction score
16
Points
25
wah berita baik nie..aku ada dengar gak..tapi x berkesempatan lagi nak wat...huhuhu...lepas nie nak apply kat pejabat felda ler...erm..mcm mane ngan dividen??masukd dalam bank ker???
masa register kat borang tu isilah no akaun maybank... nanti dividen akan di masukkan ke akaun tu, tp kalau takde akaun maybank, dividen akan jadi sijil...
 
Sponsored Post

amins33

Super Active Member
Joined
Sep 8, 2008
Messages
5,481
Reaction score
5
Points
65
saham kat koperasi sekolah aku bg 20%...tp max investment 3k je...huhuh
 

rie72usa

Active Member
Joined
Feb 10, 2010
Messages
1,180
Reaction score
16
Points
25
aku br tpn mak aku tadi..ape yg tahu,tmpt aku nie felda kasi pnjman rm10k setiap peneroka tapi atas nama para suami jer..tp duit dividen tu xleh amik plak sampai matang br leh amik..sebb duit dividen akan ditolak untuk byr pnjaman tu..bapak aku ade amik kpf nie..
jangan tanya pejabat felda, mereka tak buat loan kpf... 10k tu utk promosi peneroka je... hubungi kpf untuk buat loan...

untuk makluman kalau nak buat loan ngan kpf mesti ada sijil kpf dulu, dr nilai tulah loan akan diluluskan.. cthnya sijil 30k maka loannya 30k lah... maksimum 100k 6% fix, maksimum 10 thn...

untuk permohonan sila bawa slip gaji, salinan ic, sijil kpf, salinan akaun maybank utk 3 bulan
 

rie72usa

Active Member
Joined
Feb 10, 2010
Messages
1,180
Reaction score
16
Points
25
Sekadar ingin berkongsi..



:)cgrock

bye n salam
SEJARAH DIVIDEN + BONUS KPF

Tahun 2000 - 12.0%
Tahun 2001 - 12.5%
Tahun 2002 - 11.5%
Tahun 2003 - 14.5%
Tahun 2004 - 14.0%
Tahun 2005 - 14.0%
Tahun 2006 - 15.0%
Tahun 2007 - 16.5%
Tahun 2008 - 12.5%

harap maklum.....
 

ahbond

Active+ Member
Joined
Dec 20, 2005
Messages
4,367
Reaction score
66
Points
30
Sekadar ingin bertanya kepada yang sudah lama dalam KPF ini. Dividen KPF dibayar pada bulan berapa setiap tahun?...adakah bulan pembayaran dividen berubah2?...bye n salam
 

rie72usa

Active Member
Joined
Feb 10, 2010
Messages
1,180
Reaction score
16
Points
25
Sekadar ingin bertanya kepada yang sudah lama dalam KPF ini. Dividen KPF dibayar pada bulan berapa setiap tahun?...adakah bulan pembayaran dividen berubah2?...bye n salam
biasanya kpf akan bayar 2 kali iaitu bulan 7 dan bulan 8, cara pembayaran bergantung kpd keputusan mesy yg diadakan tiap2 hujung bulan jun, pd masa tulah dibincangkan berapa dividen dan bonus akan diberi dan cara pembayaran bonus...

contohnya dividen tahun 2007 iaitu 16.5%, cara pembayarannya 10% dimasukkan ke akaun maybank pd bulan 7, 6.5% dibayar untuk kali ke 2 ke akaun maybank juga samada bulan 8 atau bulan 9.

Tahun 2008 iaitu 12.5%, cara pembayarannya 10% dimasukkan ke akaun maybank pd bulan 7, 2.5% dibayar untuk kali ke 2 ke akaun maybank juga samada bulan 8 atau bulan 9.

Tahun 2006 iaitu 15% pula, cara pembayarannya 10% dimasukkan ke akaun pd bulan 7, 5% lagi dijadikan sijil.
 

aidiryatim

Legendary Member
Joined
Dec 25, 2006
Messages
14,011
Reaction score
22
Points
120
ari tu adik tepon, nk tny status permohonan.. apply bln 2..dia ckp... sedang diproses.. (ke derang ni nk sedapkn ati org je n malas nk cekkn nama?)
 

emping

Junior Member
Joined
Jul 23, 2006
Messages
88
Reaction score
0
Points
6
Sekadar ingin bertanya kepada yang sudah lama dalam KPF ini. Dividen KPF dibayar pada bulan berapa setiap tahun?...adakah bulan pembayaran dividen berubah2?...bye n salam
brother ni msyukk ni :)paid
 

ahbond

Active+ Member
Joined
Dec 20, 2005
Messages
4,367
Reaction score
66
Points
30
biasanya kpf akan bayar 2 kali iaitu bulan 7 dan bulan 8, cara pembayaran bergantung kpd keputusan mesy yg diadakan tiap2 hujung bulan jun, pd masa tulah dibincangkan berapa dividen dan bonus akan diberi dan cara pembayaran bonus...

contohnya dividen tahun 2007 iaitu 16.5%, cara pembayarannya 10% dimasukkan ke akaun maybank pd bulan 7, 6.5% dibayar untuk kali ke 2 ke akaun maybank juga samada bulan 8 atau bulan 9.

Tahun 2008 iaitu 12.5%, cara pembayarannya 10% dimasukkan ke akaun maybank pd bulan 7, 2.5% dibayar untuk kali ke 2 ke akaun maybank juga samada bulan 8 atau bulan 9.

Tahun 2006 iaitu 15% pula, cara pembayarannya 10% dimasukkan ke akaun pd bulan 7, 5% lagi dijadikan sijil.
Mekasih info yang baik...
Semalam tanya kaunter penambahan saham, officer perempuan tu beritahu...biasa bulan 7 sekali (dividen) dan bulan 9 sekali (bonus)...baru pestime eheheeh...masih lagi belum terlambat...
:)cgrock
 
Sponsored Post
Top
Log in Register