BTC USD 63,054.7 Gold USD 1,778.90
Time now: Jun 1, 12:00 AM

dloanman

CG Top Poster Club
Joined
Apr 15, 2012
Messages
30,204
Reaction score
2,250
Points
206
911425.jpg


Mercedes Benz model A250 bernilai RM175,000 yang sudah dimodifikasi ke AMG A45 pada asalnya berwarna putih tetapi diubah suai supaya kelihatan buruk tetapi unik bagi pemiliknya, Muhd Asif Ali Mohd Fadli, 20.
A
A
KOTA BHARU - Seorang peniaga kedai makan sanggup berbelanja ribuan ringgit bagi memenuhi citarasanya untuk mencantikkan kereta mewah jenis Mercedes Benz model A250 miliknya.

Muhd Asif Ali Mohd Fadli, 20, berkata, rupa buruk itu kelihatan unik pada pandangannya biarpun berbeza daripada pendapat umum.

Menurutnya, beliau membelanjakan wang RM5,000 bagi proses mencantikkan badan kereta itu iaitu RM3,900 kos bagi pelekat dari Kuala Lumpur yang dibeli melalui dalam talian, manakala RM1,100 lagi dibayar upah kepada rakan yang melakukan kerja-kerja menampal.

“Kereta Mercedes Benz model A250 ini bernilai RM175,000 yang sudah dimodifikasi ke AMG A45. Baru setahun dibeli dan pada asalnya berwarna putih.

“Sebelum ini, saya pakai Honda Jazz dan sememangnya sudah lama berminat dalam kerja-kerja mengubah suai kenderaan bagi memenuhi kepuasan diri sendiri,” katanya ketika ditemui di kedai makannya Jalan Bayam di sini hari ini.

911424.jpg

Mercedes Benz model A250 yang kelihatan unik.
Menurutnya, proses menampal pelekat bercorak karat dan berlubang-lubang pada keseluruhan bahagian luar badan kereta itu mengambil masa selama seminggu.

“Sukar hendak jelaskan kepada umum kerana ini adalah minat dan saya akui corak itu buruk tetapi bagi tetap unik.

“Saya tetap sukakannya walaupun orang lain kata hodoh dan pelik,” katanya.

Katanya, corak sebegini menjadi trend yang semakin dikenali di Kuala Lumpur namun kalau di Kelantan, belum ramai yang berani untuk menggunakannya pada kenderaan masing-masing.

“Selain minat mengubah suai kereta, saya juga seronok apabila ramai tertarik dan memandang ketika saya memandu kereta ini,” katanya.

Artikel Penuh : https://www.sinarharian.com.my/article/114674/EDISI/Nampak-buruk-tapi-mahal
© 2018 Hakcipta Terpelihara Kumpulan Karangkraf
 
Sponsored Post

kopirait

CG Top Poster Club
Joined
Apr 18, 2010
Messages
38,927
Reaction score
2,927
Points
206
Katanya, corak sebegini menjadi trend yang semakin dikenali di Kuala Lumpur namun kalau di Kelantan, belum ramai yang berani untuk menggunakannya pada kenderaan masing-masing.

takde nampak pun kat KL kete camni.
aje benor kome.
 

Emy_Ezra

Super Active Member
Joined
Sep 2, 2012
Messages
6,216
Reaction score
440
Points
96
Katanya, corak sebegini menjadi trend yang semakin dikenali di Kuala Lumpur namun kalau di Kelantan, belum ramai yang berani untuk menggunakannya pada kenderaan masing-masing.

takde nampak pun kat KL kete camni.
aje benor kome.

Kahkahkah nak nipu orang kelantan boleh la.
Kat KL tak penah orang buat wrap gini.
Semakin dikenali abahkau hijau.
 

akiyamasan

Active+ Member
Joined
Mar 10, 2011
Messages
3,888
Reaction score
983
Points
81
Katanya, corak sebegini menjadi trend yang semakin dikenali di Kuala Lumpur namun kalau di Kelantan, belum ramai yang berani untuk menggunakannya pada kenderaan masing-masing.

takde nampak pun kat KL kete camni.
aje benor kome.

x pernah nampak lagi aku nampak kat KL ni..sebijik pun x pernah jumpa lagi

main petik je ni
 

macellsprvive

Active Member
Joined
Mar 25, 2013
Messages
1,879
Reaction score
430
Points
51
kebarbian apakah ini.
xtahan betul nak petik KL tu.
awaat x petik UK (Ulu Kenaboi) ke,
US (ulu selangor) ke.
sungguh barbie
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register