BTC USD 43,775.6 Gold USD 1,761.63
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Bisnes online yang masih ada permintaan walaupun total lockdown

dausbiz

CG Hardcore Club
Paid Membership
Joined
Apr 27, 2015
Messages
52,008
Reaction score
1,722
Points
596
Assalamualikum semua

Ada orang mesej saya

Camne bisnes ko bro

Jawapan saya

Kalau ko jual bende orang suka

Bila masa pun lockdown ke tak lockdown pun orang cari

Dia kata pergh ko leh la buat ko tak malu

Bukan sebab malu la nak biz

Asal ko nak buat malu tak malu pun ko buat

Yer saya seller produk dewasa produk suami isteri

Ada orang meluat

Ada orang benci

Ada boikot

Ada yang buang saya terus

Kawan saudara pun ada menjauh

Tapi yang bersama saya

Customer produk

Ada yang beli bertahun

Ada yang sentiasa repeat

Ada yang sentiasa cari saya


Bisnes korang camne

Asal barang yang korang jual tue orang suka

Waktu bila pun lock down ke pkp penuh ke bila pun

Orang akan cari
 
Sponsored Post

dausbiz

CG Hardcore Club
Paid Membership
Joined
Apr 27, 2015
Messages
52,008
Reaction score
1,722
Points
596
Walaupun lani ekonomi malaysia terkesan ngan covid

Tapi kena ingat kalau manusia tue nak bende dia suka dia akan beli juga

Contohnya mcdonalds

Sekali mcvalue meals

Dalam rm15

Walaupun covid tapi sebab dia suka

Covid pun dia beli

Sama juga apa saja bende yang dia suka

Contoh dia suka minyak bagi kuat adik kecik totey dia

Walaupun harga rm100

Dia beli juga sebab dia nak bagi kuat adik kecik totey dia

Harap faham dengan apa yang saya terangkan
 

MrDisc

Active+ Member
Joined
Dec 22, 2016
Messages
2,645
Reaction score
285
Points
46
Walaupun lani ekonomi malaysia terkesan ngan covid

Tapi kena ingat kalau manusia tue nak bende dia suka dia akan beli juga

Contohnya mcdonalds

Sekali mcvalue meals

Dalam rm15

Walaupun covid tapi sebab dia suka

Covid pun dia beli

Sama juga apa saja bende yang dia suka

Contoh dia suka minyak bagi kuat adik kecik totey dia

Walaupun harga rm100

Dia beli juga sebab dia nak bagi kuat adik kecik totey dia

Harap faham dengan apa yang saya terangkan
Keterangan itu saya faham sedikit sedikit...maklum laa kita budak sekolah tak brapa tinggi....

Cuma apa yg saya runsingkan...bila mael punya totey terlalu kuat, takut ujiannya datang...

Ujian yg datang tue ada ubat tak abam daus?

Kalo ada meh lerr sini kongsi ubat moden atau ubat akar kayu yg boleh ubati ujian abg mael punya totey terlalu kuat tue... :D

p/s: Sampai rm100 ya bamm dauss....katalah 50persen kosnya....buta2 jek rm 50 dah dapat.....jual 100 pcs last kopek...mmg kaya bulan tue abam daus... :p
 

dausbiz

CG Hardcore Club
Paid Membership
Joined
Apr 27, 2015
Messages
52,008
Reaction score
1,722
Points
596
Keterangan itu saya faham sedikit sedikit...maklum laa kita budak sekolah tak brapa tinggi....

Cuma apa yg saya runsingkan...bila mael punya totey terlalu kuat, takut ujiannya datang...

Ujian yg datang tue ada ubat tak abam daus?

Kalo ada meh lerr sini kongsi ubat moden atau ubat akar kayu yg boleh ubati ujian abg mael punya totey terlalu kuat tue... :D

p/s: Sampai rm100 ya bamm dauss....katalah 50persen kosnya....buta2 jek rm 50 dah dapat.....jual 100 pcs last kopek...mmg kaya bulan tue abam daus... :p

Bab sale tue rezeki

Cuma apa yang saya nak sampaikan

Manusia akan beli benda yang dia nak

Walaupun lockdown

Walaupun bende mahal

Saya bagi contoh bende mahal yang orang beli masa lockdown

Contoh

Toyota vios grs

Race edition

Harga dalam rm98,000

Termasuk road tax

Sebab dia suka mahal pun dia beli

Manusia beli sebab dia suka bende tue

Jadi kalau kita biz

Pastikan bende tue manusia suka

Kalau bende tue harga mahal pun orang beli

Macam kondominium harga sampai rm800,000

Tapi sebab suka

Mahal pun dia beli
 

MrDisc

Active+ Member
Joined
Dec 22, 2016
Messages
2,645
Reaction score
285
Points
46
Manusia akan beli benda yang dia nak

Manusia kena kawal diri tak beli benda yang dier nak?

Sebab dia suka mahal pun dia beli

Penah dgr ada iklan ckp dulu...murah tidak semesti tidak bagus...mahal tidak semestinya bagus.... betul ker abam daus?

Manusia beli sebab dia suka bende tue

Jadi kalau kita biz

Pastikan bende tue manusia suka

Kalau bende tue harga mahal pun orang beli

Macam kondominium harga sampai rm800,000

Tapi sebab suka

Mahal pun dia beli

Baik bab kondo....dalam jual beli itu kita kena ada tanggungjawab juga kan?

Adakah menjadi tanggungjawab kita jual kondo harga patut2 atau kita jual sebab kita pk diri kita jek?

Dalam hal ini kondom milium nie letak harga mcm tak munasabah....bg alasan nak bagi munasabah harga tanah....betul ker abamm daus?

p/s: Kita duduk rumah flat jek bang daus....tinggi tue tak brapa tinggi laa....abam daus tinggal dekat belah pulau lokasi bukit bendera ker? atau the signature condo?
 

dausbiz

CG Hardcore Club
Paid Membership
Joined
Apr 27, 2015
Messages
52,008
Reaction score
1,722
Points
596
Manusia kena kawal diri tak beli benda yang dier nak?



Penah dgr ada iklan ckp dulu...murah tidak semesti tidak bagus...mahal tidak semestinya bagus.... betul ker abam daus?



Baik bab kondo....dalam jual beli itu kita kena ada tanggungjawab juga kan?

Adakah menjadi tanggungjawab kita jual kondo harga patut2 atau kita jual sebab kita pk diri kita jek?

Dalam hal ini kondom milium nie letak harga mcm tak munasabah....bg alasan nak bagi munasabah harga tanah....betul ker abamm daus?

p/s: Kita duduk rumah flat jek bang daus....tinggi tue tak brapa tinggi laa....abam daus tinggal dekat belah pulau lokasi bukit bendera ker? atau the signature condo?

Apa pun fokus saya

Kalau manusia tue suka bende tue

Dia sanggup beli walau brapa harga bende tue

Saya pernah jual perfume kepada orang secara online walaupun customer tak bau pun perfume tue
 

MrDisc

Active+ Member
Joined
Dec 22, 2016
Messages
2,645
Reaction score
285
Points
46
Apa pun fokus saya

Kalau manusia tue suka bende tue

Dia sanggup beli walau brapa harga bende tue

Saya pernah jual perfume kepada orang secara online walaupun customer tak bau pun perfume tue
Perfume yang macam mana tue..yg nama phero kero tue ker?

Atau nama brandnya paris hilton?

Ada org cakap sapu minyak dhob kat ketiak pon boleh ada bau juga...betul ker abamm daus? :p
 

dausbiz

CG Hardcore Club
Paid Membership
Joined
Apr 27, 2015
Messages
52,008
Reaction score
1,722
Points
596
Perfume yang macam mana tue..yg nama phero kero tue ker?

Atau nama brandnya paris hilton?

Ada org cakap sapu minyak dhob kat ketiak pon boleh ada bau juga...betul ker abamm daus? :p

Hahahhaha

Pelikkan manusia nie

Kadang makan harga rm10 tepi jalan kata mahal

Tapi beli jam rm300 kata murah

Semoga kat sini dimurahkan rezeki

Dan terus berusaha jangan putus asa
 

theblur

Super Active Member
Joined
Apr 15, 2012
Messages
7,485
Reaction score
944
Points
121
sekarang masalah dia ko dah kawin belom?

selalu org akan konfiden dgn seller yang pernah pakai produk dia sendiri.

kalau aku pembeli aku tanya dulu, "ko pernah pakai ke produk yang ko jual ni?" , kalau jawapan seller tak meyakinkan, memang tak la.
 

MrDisc

Active+ Member
Joined
Dec 22, 2016
Messages
2,645
Reaction score
285
Points
46
Hahahhaha

Pelikkan manusia nie

Kadang makan harga rm10 tepi jalan kata mahal

Tapi beli jam rm300 kata murah

Semoga kat sini dimurahkan rezeki

Dan terus berusaha jangan putus asa
Saya lagi pelik tgk abam daus nie...kongsi laa nama perfume tue...kita nak tau juga...kalo berkenan boleh beli utk besday kwn pejabat... :LOL:

Beli jam rm300 pakai shopee abam daus....sopee mana ada kedai...tak cukai...mmg laa murah...

Kalo makan tepi jalan rm10 mahal mmg lerr pasang kusi meja tanya lesen gantung mana takde...angkut meja abis maki hamun dgn org PBT....

Abam daus mmg murah rezeki...abam botak laa katakan...kipas pon pakai duit RM50.....

Kita putus asa kenkdang juga abam daus...kena tipu sebab janji nak COD taknak...nak via NINJAGO VAN juga...malu katanya...:D
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register