BTC USD 34,482.5 Gold USD 1,802.30
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Betul ke Melayu Malas?

samesame

Active+ Member
Joined
Sep 8, 2011
Messages
3,212
Reaction score
691
Points
71
Ada satu yg melayu hebat........ Politik
 
Sponsored Post

dausbiz

CG Hardcore Club
Platinum Member
Joined
Apr 27, 2015
Messages
51,804
Reaction score
1,673
Points
596
Nak kata malas semua bangsa ada malas

Bukan melayu saja malas

Ingat bangsa lain tak ada bengong malas penyegan ka

Statement nie menghina keseluruhan umat melayu

Melayu pun ada rajin keja berjam jam

Yang dok keja kilang berjam

Keja food panda keja delivery

Majoriti melayu

Yang keja wad kecemasan wad covid

Pun majoriti melayu

Lagi kata melayu malas ka

Musibat haramjaddah la
 

lau_kau

Legendary Member
Top Poster #3
Joined
Aug 2, 2007
Messages
12,920
Reaction score
1,898
Points
201
Dh org putih cop kt mcm tu, pastu org kt plk ada tulis buka kata kt mls dh kena cop payah dh la
 

AlYamani

Legendary Member
Joined
Jan 23, 2011
Messages
12,292
Reaction score
628
Points
161
Kalau malas semua dah jadi gelandangan,tapi semua bangsa ada yg gelandangan.

Kekangan bangsa Melayu agama islam ialah perkara haram,pasaltu tak boleh nak redah segala tugasan,kena tengok halal dan haram,tu yg ada anggapan kita malas.

Yg tak dinafikan ada sebahagian bangsa kita ni nak kerja senang, sampai abai halal haram.
 

pelitaminyak

Active+ Member
Joined
Aug 13, 2008
Messages
4,161
Reaction score
1,231
Points
111
Kalau malas semua dah jadi gelandangan,tapi semua bangsa ada yg gelandangan.

Kekangan bangsa Melayu agama islam ialah perkara haram,pasaltu tak boleh nak redah segala tugasan,kena tengok halal dan haram,tu yg ada anggapan kita malas.

Yg tak dinafikan ada sebahagian bangsa kita ni nak kerja senang, sampai abai halal haram.
Sama je tuan semua bangsa, aku ada kawan org putih pemalas keja harap bini bagi makan

Org melayu ni rasa selamat di Tanah kg halamam sendiri, tu yg majoriti pemalas, sama juga bangsa cina dekat negara cina pun sama juga ramai yg pemalas
 

syamsoulcc

Super Active Member
Joined
Apr 30, 2014
Messages
9,940
Reaction score
2,387
Points
151
Kalau malas semua dah jadi gelandangan,tapi semua bangsa ada yg gelandangan.

Kekangan bangsa Melayu agama islam ialah perkara haram,pasaltu tak boleh nak redah segala tugasan,kena tengok halal dan haram,tu yg ada anggapan kita malas.

Yg tak dinafikan ada sebahagian bangsa kita ni nak kerja senang, sampai abai halal haram.

sorry boss... aku ada sedikit nk selit sikit..... bukannya aku tak setuju...cuma nk tmbh sikit je... mmg ada betulnya org2 non-muslim (sorry aku tak guna perkataan kafir, sbb aku pun tak tau kenapa non-muslim sensitif sangat dgn perkataan kafir,, padahal kafir dengan non-muslim tu sama maksud je)....

ok sambung balik..sorry...mmg ada betulnya org2 non-muslim ramai yg kaya sbb semua kerja boleh main buat je tanpa perlu fikir halal haram.... tp kita org islam ni,, kita kalau bleh jgn sebut lah pasal kita ni nampak malas sbb kena tgk halal haram... kita ni susah kaya sbb kena tgk halal haram... sbb bila buat statement mcm ni, seolah-olah nk menunjukkan islam tu susah..... padahal aku yakin, walaupun kita pentingkan halal haram, kita tetap boleh berjaya... nak atau tak je.... apa2 pun, usaha kena lebih... kalau kita org islam yg sejati yg pentingkan halal haram ni boleh berjaya, bertambah-tambah respect..
 

akudotcom

Legendary Member
Joined
Jun 17, 2007
Messages
16,494
Reaction score
2,571
Points
201
Rajin > pahala/balasan nya > lumayan akhiratnya

Lai laiiiii best student mari apply 🤣
5-DFAD819-1-E32-42-D2-836-C-80-DB2-CD74-B78.jpg
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register