BTC USD 83,891.9 Gold USD 4,163.14
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Trading: Mind, Method Money

Status
Not open for further replies.
I just uploaded Cash Flow Quadrant by Robert Kiyosaki to all. This is the second book after Rich Dad Poor Dad. I personally prefer Cash Flow Quadrant.
Let's distinguish us from the other 90% of the people of the world by doing Forex Trading!
http://rapidshare.com/files/178635389/CFQ.pdf
 
Cash Flow Quadrant pun bro ader?dasat neh...:)paid:)paid

3 kali dah baca Rich Dad Poor Dad...sangat berilmu walaupun ilmu tu datang dari barat...simple sangat idea dia tentang Aset & Liabiliti..:o:o

pasni try CFQ laks:)paid

thanks bro:)cgrock
 
Cash Flow Quadrant pun bro ader?dasat neh...:)paid:)paid

3 kali dah baca Rich Dad Poor Dad...sangat berilmu walaupun ilmu tu datang dari barat...simple sangat idea dia tentang Aset & Liabiliti..:o:o

pasni try CFQ laks:)paid

thanks bro:)cgrock

Amariash, Same-same. Hehe... Saya ada banyak lagi. > 300 ebooks with total weight about 3.5 GB! haha.. Jika nak apa-apa tanya saya. Tengok saya ada tak.

Cashflow Quadrant punya theory macam ini:-
Business world ini consists of 4 jenis orang.
E - Employee
S - Self-Employed
B - Business Owner
I - Investor

90% orang di dunia ini adalah di E and S quadrant. Dan hanya 10% orang di B and I quadrant. Tetapi, 90% orang di E and S cuma mempunyai 10% of the World Networth. Dan 10% orang di B and I sangat tamak! Mereka mempunyai 90% of the World Networth.
Kamu sendiri pilih quadrant mana yang kamu nak la..

How to distinguish a Business Owner and Self-Employed?
Ask them a simple question:-
1. If you go for a vacation for one year, will you still earn money on that year?
If yes, you are a business owner.
If NO, then you are just self-employed. Most likely the "business" is already bankrupt.

Oleh itu, bapa saya juga self-Employed saja.

Target audience for this book
- Orang yang ready untuk menukar Quadrant.
 
Amariash, Same-same. Hehe... Saya ada banyak lagi. > 300 ebooks with total weight about 3.5 GB! haha.. Jika nak apa-apa tanya saya. Tengok saya ada tak.

Cashflow Quadrant punya theory macam ini:-
Business world ini consists of 4 jenis orang.
E - Employee
S - Self-Employed
B - Business Owner
I - Investor

90% orang di dunia ini adalah di E and S quadrant. Dan hanya 10% orang di B and I quadrant. Tetapi, 90% orang di E and S cuma mempunyai 10% of the World Networth. Dan 10% orang di B and I sangat tamak! Mereka mempunyai 90% of the World Networth.
Kamu sendiri pilih quadrant mana yang kamu nak la..

How to distinguish a Business Owner and Self-Employed?
Ask them a simple question:-
1. If you go for a vacation for one year, will you still earn money on that year?
If yes, you are a business owner.
If NO, then you are just self-employed. Most likely the "business" is already bankrupt.

Oleh itu, bapa saya juga self-Employed saja.

Target audience for this book
- Orang yang ready untuk menukar Quadrant.

I love u bro! Tak ramai org cam kita ni. Saya tgh transition dari S quadrant ke B quadrant. Insyaallah dlm next year nak pindah ke I quadrant lak. Jap kalo forex trader kira S ke B ke I quadrant?







:-?
blank_v.jpg
blank_o.jpg

blank_c.jpg
blank_m.jpg

blank_f.jpg
blank_y.jpg

blank_p.jpg
 
I love u bro! Tak ramai org cam kita ni. Saya tgh transition dari S quadrant ke B quadrant. Insyaallah dlm next year nak pindah ke I quadrant lak. Jap kalo forex trader kira S ke B ke I quadrant?


:-?
blank_v.jpg
blank_o.jpg

blank_c.jpg
blank_m.jpg

blank_f.jpg
blank_y.jpg

blank_p.jpg


Sebenarnya Forex boleh dikira sebagai B atau I. Terpulang kamu macam mana define. Kebanyakan kawan saya treat Forex sebagai B juga.
 
Sorry sekalian, lama tak active. Sekarang nak active balik untuk share information kepada semua. Harap semua boleh belajar sesuatu.
 
ada aku setuju,ada aku tk setuju...

1 benda yg ko lupe...market ni dynamic :eek:

34☺*;3136522 said:
tnggulah nanti, aku pun belum ready lagi,Ayat dah ada dah :eek: sebab aku pun baru je dalam FOREX ni, sebab aku trade ikut mood je,Sebab aku ada pkerjaan aku sendiri.Satu hal yg aku ska dalam FOREX, adlah elliot wave :eek: :eek: <-- walalupun aku sendiri tidak penah menerokainyea


Aku penah bgtau kat section general discus, aku dalam FOREX ni hanya menerokai sahaja,bila2 aku kaji2, ramai yg berpengalaman kadang2 banyak loss dari yg baru setahun jagung, dan sebalik nyea.
sebab rakan2 ku ramai trade FOREX, dah berjaya pun ramai , cuma low profi :eek::eek:

Tapi kalau dah lama dalam FOREX,bertahun-tahun naik turun pun mcm market jgk, xde perubahan, nak uat apa,,buang karam saje :eek: asyik dok topup je, baik noreh getah je la :eek:

Pancingan emosi sedang memancing, jgn termakan :eek: :eek:
 
Pendapat ambo..

Sebenarnya Forex boleh dikira sebagai B atau I. Terpulang kamu macam mana define. Kebanyakan kawan saya treat Forex sebagai B juga.


Ambo fikir, main forex ni termasuk dalam S quadrant... Pasai, kalu demam atau sakit, bisness x jalan...

But, it is a highly efficient and leveraged S quadrant.. indeed..

My 2 sens..
:)cgrock
 
Ambo fikir, main forex ni termasuk dalam S quadrant... Pasai, kalu demam atau sakit, bisness x jalan...

But, it is a highly efficient and leveraged S quadrant.. indeed..

My 2 sens..
:)cgrock

Good thing that worth a thought. But I am just partly agree. Main Forex boleh di S dan di B atau pun di I juga.

S (Self-Employed) - Work for yourself
-> Setiap hari masuk, jika sakit tak boleh masuk, tak ada business

B (Business Owner) - Create a Business system to make it run on its own, want to see profit monthly
-> Jika kamu tahu program EA (Expert Advisors) untuk masuk trade yang sangat high probability to win, kamu tak payah tengok market.
- Jika kamu dapat untung dari forex setiap bulan consistently, Itu Business.

I (Investor) - Use Money to make money
-> See Long Term Timeframe, Do not need to see the market every single day. Only enter trade that has the highest probability setup while Know when to hold the trade to make Swap as Interest.
 
Status
Not open for further replies.

Live Forex Chart

Currency
Rates
EUR / USD
1.12660
USD / JPY
157.921
GBP / USD
1.32112
USD / CHF
0.83351
USD / CAD
1.42373
EUR / JPY
177.709
AUD / USD
0.69264
Back
Top
Log in Register