Perang Sudah Pun Bermula

CG Sponsors




qba437

CG Top Poster Club
Joined
Oct 20, 2008
Messages
32,537
Reaction score
92
Points
120
Nampak gaya telah berlaku perang di kawasan timur...tapi bukan di kawasan nusantara..perang berlaku di timur jauh..antara dua negara yang bersedara..korea utara dan korea selatan..Perang Korea bakal bermula..
 
Sponsored Post

elan

Active+ Member
Joined
Apr 10, 2007
Messages
4,796
Reaction score
34
Points
30
perang apa ni TT, perang dingin ke? perang betul2...:-?
 

glyceraldehyde

Active Member
Joined
Oct 19, 2008
Messages
1,597
Reaction score
113
Points
33
Nampak gaya telah berlaku perang di kawasan timur...tapi bukan di kawasan nusantara..perang berlaku di timur jauh..antara dua negara yang bersedara..korea utara dan korea selatan..Perang Korea bakal bermula..
la yeke? diorg ni perang sebab ape ek? aku tak ikut sgt perkembangan.....:-?
 

qba437

CG Top Poster Club
Joined
Oct 20, 2008
Messages
32,537
Reaction score
92
Points
120
la yeke? diorg ni perang sebab ape ek? aku tak ikut sgt perkembangan.....:-?
korea secara teknikalnya masih berperang..dari berita..korea utara melepaskan tembakan di laut kuning ke arah kapal korea selatan..DMZ skang semakin tegang..

perang sebab aper?..perang korea nih lebih kepada ideologi politik...komunis dan demokrasi..
 

glyceraldehyde

Active Member
Joined
Oct 19, 2008
Messages
1,597
Reaction score
113
Points
33
SEOUL: Korea Utara dan Korea Selatan berbalas tembakan meriam berhampiran sempadan laut yang dipertikaikan, sekali gus meningkatkan ketegangan di antara kedua-dua negara.

Pasukan meriam Korea Utara yang berpangkalan di darat melepaskan tembakan di perairan itu sejurus selepas 9 pagi (8 pagi waktu Malaysia).

“Tentera kami segera membalas tembakan itu," kata seorang pegawai presiden Korea Selatan yang enggan dikenali.
Insiden itu berlaku sehari selepas Pyongyang mengisytihar "larangan belayar" di kawasan sempadan itu yang pernah menjadi lokasi pertempuran maut antara kedua-dua tentera laut pada 1999 dan 2002. - AFP


dari article yang ini ke?
 

qba437

CG Top Poster Club
Joined
Oct 20, 2008
Messages
32,537
Reaction score
92
Points
120
perang apa ni TT, perang dingin ke? perang betul2...:-?
kalu ikut kapasiti skang nih..bukan perang dingin dah tapi nak berperang betul
 

qba437

CG Top Poster Club
Joined
Oct 20, 2008
Messages
32,537
Reaction score
92
Points
120
SEOUL: Korea Utara dan Korea Selatan berbalas tembakan meriam berhampiran sempadan laut yang dipertikaikan, sekali gus meningkatkan ketegangan di antara kedua-dua negara.

Pasukan meriam Korea Utara yang berpangkalan di darat melepaskan tembakan di perairan itu sejurus selepas 9 pagi (8 pagi waktu Malaysia).

“Tentera kami segera membalas tembakan itu," kata seorang pegawai presiden Korea Selatan yang enggan dikenali.
Insiden itu berlaku sehari selepas Pyongyang mengisytihar "larangan belayar" di kawasan sempadan itu yang pernah menjadi lokasi pertempuran maut antara kedua-dua tentera laut pada 1999 dan 2002. - AFP


dari article yang ini ke?
aku dapat jauh dari itu..:)..tapi sumber tak rasmi..dari luar negara..
 

qba437

CG Top Poster Club
Joined
Oct 20, 2008
Messages
32,537
Reaction score
92
Points
120
ada seperkara..korea dikelilingi oleh 3 laut..lautan pasifik..laut kuning dan laut china timur
 

S.Y.E.D

Banned
Joined
Jun 6, 2008
Messages
18,685
Reaction score
588
Points
161
ade effet kat jepon x.. kalu ade effet leh stanby nk sell GJ nih..muehehee
 
Sponsored Post
Top
Log in Register