Debate Punca cina malaysia berbeza dengan cina negara lain dan tidak mahu berasilimasi.

Recommended Brokers


rayz

Legendary Member
Joined
Jun 5, 2007
Messages
12,917
Reaction score
724
Points
161
mana ahbeng yg sekor tu dok tanya apa bukti perlembagaan perjanjian kontrak tu suh dia baca la...


itu ah beng sudah jadi musang senyum, senyum baik dlm hati dia mau makan semua.


nenek moyang melayu baik sangat sekarang anak cucu pendatang mana tau apa


lagi sekoq nu mau claim dia mai dgn chola coli..yennadey


ingat sudahlah hak istimenwa melayu tu mcm contoh kompany bapak kau. mesti hak bapak kau dia mau bg gaji istimewa kat kau. org luar keja sama dgn kau dlm kompany mana boleh kasi gaji sama banyak dgn kau. itu istemewa sbb bapak kau susah payah naik kompany..
 
Last edited:
Sponsored Post

exboy

Super Active Member
Joined
Oct 18, 2013
Messages
5,523
Reaction score
111
Points
73
Dah masuk 4 page..tak nampak pun komen ben.. kemon ben..kemon
 

lithium08

Fun Poster
Joined
Mar 17, 2008
Messages
745
Reaction score
74
Points
20
Si ben x bole menrima hakikat hahaha..nk tgk dia komen.
 

valentinik

Active Member
Joined
Mar 10, 2011
Messages
2,357
Reaction score
183
Points
33
Bukan kalau negara berperang rakyat pun kena berjuang ke?ke kena lari ke tempat lain?taat setia tanah tumpah darahku?ke cemane?
 

jaws_am

Super Active Member
Joined
May 29, 2008
Messages
9,994
Reaction score
1,444
Points
141
menarik nih..

thread bagus.. tambah info lgi TT
 

Kbyne

Legendary Member
Joined
Jan 23, 2011
Messages
11,834
Reaction score
500
Points
161
According to DNA facts,their race originated from us malays of Pentas Sunda...fa bi ayyi ala’...

we bore their ancestors and them...

Dalam Surat Ar Rahman, kalimat “Fabiayyi ‘aalaa’i Rabbikumaa Tukadzdzibaan” (فَبِأَيِّ آَلَاءِ رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ) diulang sampai 31 kali. Kepada siapa kalimat tersebut ditujukan dan mengapa diulang sampai 31 kali?

فَبِأَيِّ آَلَاءِ رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ

“Maka nikmat Tuhan kamu yang manakah yang kamu dustakan”
 

sifar82

Fun Poster
Joined
Sep 22, 2012
Messages
717
Reaction score
20
Points
15
Nice sharing TT..dah lama aku tak wat serious reading camni..keep it up
 

mrd

Active+ Member
Joined
Aug 14, 2011
Messages
3,013
Reaction score
126
Points
33
sebenarnya mmg wajar ditanya kepada org cina di malaysia ini..."apa yg mereka mahukan"...

jika mahu mandarin dan gaya hidup budaya cina...pergi sahajalah migrate ke China atau Taiwan...buang sahajalah kerakyatan malaysia...di sana mereka boleh hidup dgn budaya cina sepenuhnya...tiada larangan...

yg peliknya...tidak mahu pula migrate ke China atau Taiwan...
 

hab81020

Super Active Member
Joined
Mar 21, 2010
Messages
5,017
Reaction score
171
Points
83
nak balik china dah tak diterima,
jadi mereka akan menchinakan malaysia pula,
pendidikan cina, bahasa cina, tulisan cina, jalan nama cina,
sekolah cina, makanan cina, semua nya akan dicinakan:D
 
Sponsored Post
Top
Log in Register