Langkah mudah belajar bahasa cina

Recommended Brokers


m0mo~

CG Top Poster Club
Platinum Member
ForexMart Fans
Joined
Oct 4, 2012
Messages
35,320
Reaction score
386
Points
136
ye tak ye jugak...... abis tu pasal apa? :-?
nak cakap sebab tak mandi pun tak jugak..
sebab makanan kot?cuba bro bau dekat2..8-**
 
Sponsored Post

mat gen2

Active+ Member
Joined
Nov 3, 2012
Messages
3,270
Reaction score
23
Points
25
wo shihuan xuexi zhonggohua, nimen ne?
wo ye xihuan...aku pn suka blaja bhasa china:))

aku skolah cine 12tahun pengalaman:))

pndpt aku taw bhase cine mmg xkn kne kencing kalo bab2 duit ni..lg dpt dscount ada:D
 

dloanman

Legendary Member
Joined
Apr 15, 2012
Messages
15,259
Reaction score
948
Points
166
wo ye xihuan...aku pn suka blaja bhasa china:))

aku skolah cine 12tahun pengalaman:))

pndpt aku taw bhase cine mmg xkn kne kencing kalo bab2 duit ni..lg dpt dscount ada:D
haha ni shuode dui le!
 

cili api

Fun Poster
Joined
Jan 2, 2011
Messages
712
Reaction score
35
Points
20
wei kalau tulis sebutan cina/manderin tolonglah letak makna sekali.. aku pon nak belajar gak
 

syamsoulcc

Super Active Member
Joined
Apr 30, 2014
Messages
8,762
Reaction score
1,820
Points
141
bagus nya org melayu kita belajar mandarin....

tapi kalau kita offer nak ajar depa tulisan jawi, agak2 depa nak tak?? haha...

tapi apa2 pun, aku pun teringin nak belajar mandarin...

sbb niat aku nak sampaikan mesej islam pada depa secara HIKMAH (secara halus)... huhu,,,,

insyaALLAH suatu hari nanti....

sbb aku tgk kebanyakan dari depa mcm terlampau takut dengan islam sebenarnya...

depa takut sbb depa belum kenal islam...dan kebanyakan depa mmg pilih utk malas ambil tahu pasal islam....

kalau kita ceramah dalam bahasa melayu, depa malas nk dgr...percaya la ckp aku...
apa yg aku tulis ni pun aku rasa depa malas nk baca..

so that's why aku terpikir utk belajar mandarin...
supaya depa dapat message yg kita sampaikan...
supaya depa tidak lagi takut pada islam....
 
Sponsored Post
Top
Log in Register