Article Discussion : Apek Cina Kata Orang Melayu Tak Rasis Dan Kaum Terbaik Di Dunia

CG Sponsors




Mata_Pena

Active+ Member
Joined
Oct 22, 2008
Messages
4,280
Reaction score
1,261
Points
101


Hanya ingin kongsikan bersama, fakta yg diberikan yg sesuai dengan isu sesama.

- Jika ingin beri pendapat, berilah dengan berilmiah.
- Jika ingin berdiskusi, buat secara aman tanpa provokasi
- Jadilah individu yg bijaksana dalam membuat sesuatu.
- tak perlukan forumer yg angkuh dan sombong.
- RBA tak perlu join sini.
- penulisan anda adalah tangungjawab anda
- apa yg anda buat adalah peribadi diri anda.
- Pembuka thread dan CG tidak bertanggungjawab sama sekali atas apa yg anda tulis.
- Saya telah beri amaran dan peringatan, ape anda tulis kalau ada dosa tanggung sendiri.
 
Last edited:
Sponsored Post

dloanman

Legendary Member
Joined
Apr 15, 2012
Messages
18,972
Reaction score
1,445
Points
206
Video unavailable
This video has been removed by the uploader

ok no issue, nothing to see, lets move on... ekekkeeke
 

Jering

Fun Poster
Joined
Mar 14, 2019
Messages
981
Reaction score
180
Points
23
sikap perkauman ni kebanyakan generasi yg muda2 yg veteren2 ok je
 
Last edited:

silasroon

Active+ Member
Joined
Oct 10, 2016
Messages
3,164
Reaction score
813
Points
71
Memang majoriti orang melayu ni jenis tak rasis pun. Tapi, bangsa lain pulak jangan la mula 'ketuk' isu kaum melayu dalam negara ni. Dah negara ni majoriti kaum melayu, memang la akan timbul perasaan kemelayuan tu.

Contoh macam isu Jakel la, sebelum ni takde masalah pun orang melayu islam sokong atas sebab saudara islam. Tapi, adik Jakel tu pulak yang bukak ruang 'perkauman'.

Macam orang cina islam, ramai je orang melayu islam sokong. Tapi, bila cina islam balik semula assobiah mengagungkan kaum cina, memang orang melayu bangun la semula sebab negara ni majoriti bangsa melayu. Tapi, cina islam takde lagi ketuk pintu perkauman sekarang ni. Yang jadi masalah isu semasa ni mamak adik Jakel tu.
 

syamsoulcc

Super Active Member
Joined
Apr 30, 2014
Messages
9,525
Reaction score
2,133
Points
151
Memang majoriti orang melayu ni jenis tak rasis pun. Tapi, bangsa lain pulak jangan la mula 'ketuk' isu kaum melayu dalam negara ni. Dah negara ni majoriti kaum melayu, memang la akan timbul perasaan kemelayuan tu.

Contoh macam isu Jakel la, sebelum ni takde masalah pun orang melayu islam sokong atas sebab saudara islam. Tapi, adik Jakel tu pulak yang bukak ruang 'perkauman'.

Macam orang cina islam, ramai je orang melayu islam sokong. Tapi, bila cina islam balik semula assobiah mengagungkan kaum cina, memang orang melayu bangun la semula sebab negara ni majoriti bangsa melayu. Tapi, cina islam takde lagi ketuk pintu perkauman sekarang ni. Yang jadi masalah isu semasa ni mamak adik Jakel tu.

betul bossku....

kebencian bermula apabila ada pihak yang tak menghormati...

dan yang menyedihkan kebencian ini akan berjangkit dari generasi ke generasi....
 

copy left

CG Top Poster Club
Joined
Jun 25, 2008
Messages
26,398
Reaction score
392
Points
131
org melayu xkan racis selagi kaum lain hormat,
masalah dgn kaum lain cuma x patriotik je,bab hormatu aku rasa ok je kaum lain,diorg masih hormat kita,segelintir je yg perangai x elok,
 
Sponsored Post
Top
Log in Register