kelebihan akaun tabung haji

Recommended Brokers


sudah ada akaun tabung haji?


  • Total voters
    0

jaws_am

Legendary Member
Joined
May 29, 2008
Messages
10,018
Reaction score
1,447
Points
191
Pendeposit ada 71 bilion kalau nak dividen 5% koman2 kena untung 3.5 billion...congak je tak tau betul ke salah.
orait cun..
aku target dlm 3% je tahun nih..

2-3 billion keuntungan..

let say below..
mmg xda rezeki..
 
Sponsored Post

adamrao

Active Member
Joined
Mar 1, 2017
Messages
1,188
Reaction score
87
Points
30
aku x percaya sangat tabung haji nie.. tp dah nama melayu berlakon p depan keluarga simpan dalam tu.. muat cukup bagi ada yang perlu..

yang bagus tabung haji nie kalo kita complain cawangan depa laju buat keja teguran..

bahagian kaunter nie rasis ngan palat sikit ngan orang nak keluar duit dan agungkan penyimpan..
 

Duit Tepi

Fun Poster
Joined
Dec 24, 2013
Messages
467
Reaction score
19
Points
15
aku x percaya sangat tabung haji nie.. tp dah nama melayu berlakon p depan keluarga simpan dalam tu.. muat cukup bagi ada yang perlu..

yang bagus tabung haji nie kalo kita complain cawangan depa laju buat keja teguran..

bahagian kaunter nie rasis ngan palat sikit ngan orang nak keluar duit dan agungkan penyimpan..
Withdraw online jer.. charge rm1-00.. tak de siapa nak marah
 

im755

Super Active Member
Joined
Apr 27, 2006
Messages
5,039
Reaction score
85
Points
70
aku dah keluarkan simpanan.
Bagi tinggal untuk naik haji jer :):):):)
sama la... just tinggal cukup2 nak pegi haji. ada dalm 12k jer dlam th..
selebihnya letak kat tempat lain....:)
 

lelabah

Active+ Member
Joined
Nov 2, 2007
Messages
4,227
Reaction score
254
Points
51
sama la... just tinggal cukup2 nak pegi haji. ada dalm 12k jer dlam th..
selebihnya letak kat tempat lain....:)
InsyaAllah....kekal dgn tabung haji. lagipun dah siap zakat.
 

dloanman

Legendary Member
Joined
Apr 15, 2012
Messages
15,762
Reaction score
1,020
Points
196
Simpan Tabung Haji, jangan keluar-keluar



Julai 29, 2019 10:42 am

MAKKAH, 29 JULAI: “Masuk Tabung Haji bah, jangan keluar-keluar sudah,” pesan Abdullah Ralmastan, jemaah haji dari Tawau, Sabah apabila ditanya cara beliau dan isteri, Ludia Salleh menyimpan wang untuk mengerjakan rukun Islam kelima itu.

Abdullah, 61, seorang pesara polis, berkata menyimpan untuk mengerjakan haji memerlukan disiplin yang tersendiri dan amat berlainan daripada cara menyimpan wang simpanan untuk masa hadapan atau hari-hari memerlukan.

“Duit yang kita simpan itu kita anggap bukan duit kita sendiri, duit itu suatu pengorbanan untuk kita melaksana suruhan Allah. Tetapkan niat dan berdoa selalu kepada Allah, ini duit untuk pengorbanan aku pergi haji, mohon pada Allah cukup semua.

“Saya tahu bukan senang kerana kita sentiasa mahu guna wang untuk keluarga dan macam-macam, tetapi jika tetapkan niat Allah akan tolong kita, tetapkan hati masuk jangan keluar-keluar sudah,” katanya kepada Bernama.

Musim haji tahun ini menyaksikan 30,200 jemaah haji Malaysia bakal mengerjakan Rukun Islam kelima itu dibantu 640 petugas TH.

Abdullah berkata beliau dan isterinya, Ludia, 58, mula menyimpan di Lembaga Tabung Haji (TH) sejak 2003 dan menasihatkan golongan muda di tanah air supaya mula menyimpan pada usia muda.

Ditanya tentang perjalanan ibadah dan kehidupannya di sini, beliau berkata sememangnya persekitaran di sini amat berbeza dengan tempat tinggalnya di Tawau, namun TH serta jemaah haji lain banyak membantunya dalam menyesuaikan diri.

“Ada sedikit terkejut tetapi saya dan isteri amat gembira di sini, Tabung Haji amat membantu kami dengan makanan pun bagus, perkhidmatan semua bagus. Arahan dimaklumkan kepada jemaah oleh Tabung Haji pastikan keselamatan dan kita selesa.

“Jauh dari rumah di Sabah memang rindu sama anak-anak semua, tetapi di sini segala-gala rahmat, kita sendiri rasa atas diri kita sendiri. Anak-anak dan keluarga di Sabah jangan risau, kami baik saja di sini,” katanya yang mempunyai empat orang anak berusia 23 hingga 42 tahun.

-BERNAMA
 

jaws_am

Legendary Member
Joined
May 29, 2008
Messages
10,018
Reaction score
1,447
Points
191
Simpan Tabung Haji, jangan keluar-keluar



Julai 29, 2019 10:42 am

MAKKAH, 29 JULAI: “Masuk Tabung Haji bah, jangan keluar-keluar sudah,” pesan Abdullah Ralmastan, jemaah haji dari Tawau, Sabah apabila ditanya cara beliau dan isteri, Ludia Salleh menyimpan wang untuk mengerjakan rukun Islam kelima itu.

Abdullah, 61, seorang pesara polis, berkata menyimpan untuk mengerjakan haji memerlukan disiplin yang tersendiri dan amat berlainan daripada cara menyimpan wang simpanan untuk masa hadapan atau hari-hari memerlukan.

“Duit yang kita simpan itu kita anggap bukan duit kita sendiri, duit itu suatu pengorbanan untuk kita melaksana suruhan Allah. Tetapkan niat dan berdoa selalu kepada Allah, ini duit untuk pengorbanan aku pergi haji, mohon pada Allah cukup semua.

“Saya tahu bukan senang kerana kita sentiasa mahu guna wang untuk keluarga dan macam-macam, tetapi jika tetapkan niat Allah akan tolong kita, tetapkan hati masuk jangan keluar-keluar sudah,” katanya kepada Bernama.

Musim haji tahun ini menyaksikan 30,200 jemaah haji Malaysia bakal mengerjakan Rukun Islam kelima itu dibantu 640 petugas TH.

Abdullah berkata beliau dan isterinya, Ludia, 58, mula menyimpan di Lembaga Tabung Haji (TH) sejak 2003 dan menasihatkan golongan muda di tanah air supaya mula menyimpan pada usia muda.

Ditanya tentang perjalanan ibadah dan kehidupannya di sini, beliau berkata sememangnya persekitaran di sini amat berbeza dengan tempat tinggalnya di Tawau, namun TH serta jemaah haji lain banyak membantunya dalam menyesuaikan diri.

“Ada sedikit terkejut tetapi saya dan isteri amat gembira di sini, Tabung Haji amat membantu kami dengan makanan pun bagus, perkhidmatan semua bagus. Arahan dimaklumkan kepada jemaah oleh Tabung Haji pastikan keselamatan dan kita selesa.

“Jauh dari rumah di Sabah memang rindu sama anak-anak semua, tetapi di sini segala-gala rahmat, kita sendiri rasa atas diri kita sendiri. Anak-anak dan keluarga di Sabah jangan risau, kami baik saja di sini,” katanya yang mempunyai empat orang anak berusia 23 hingga 42 tahun.

-BERNAMA
umur seperti Tn Abdullah nih sewajarnya ditetapkan hati..

klo dh senja.. nak invest nak dividen itu ini.. nak hibah bagai..

elok ditanam dgn duit.. :))

___

Tahniah diucapkan kpd pasangan ini..

komen aku sekadar nak maklum ttg perbezaan umur dlm mengejar hibah..

yg muda2 mesti nak hibah.. yg dh berumur nak segera menunaikan haji..

logiknya gitu..
 

adam31

Freshie
Joined
Dec 10, 2018
Messages
17
Reaction score
0
Points
3
alhamdulillah..

sy setuju mmg ikut masing2. tapi kalau dah ada 'tempat simpan' yg beri lebih tinggi hibah/dividend knp tak pilih. yg patuh shariah & cukup syarat dsb. zaman skrng semuanye bergerak sgt cepat jadi investment/simpanan kita kena bergerak lebih cepat juga. i.e satu cara, dividend tinggi berserta dgn compounding effect boleh mencapai matlamat tersebut.

simpan min utk pergi hj shj, selebihnye boleh invest tmpt lain
sekadar cadangan/ingatan shj... tq
 

smithmagge

Super Active Member
Joined
Apr 10, 2010
Messages
6,589
Reaction score
185
Points
73
umur seperti Tn Abdullah nih sewajarnya ditetapkan hati..

klo dh senja.. nak invest nak dividen itu ini.. nak hibah bagai..

elok ditanam dgn duit.. :))

___

Tahniah diucapkan kpd pasangan ini..

komen aku sekadar nak maklum ttg perbezaan umur dlm mengejar hibah..

yg muda2 mesti nak hibah.. yg dh berumur nak segera menunaikan haji..

logiknya gitu..
Yang betulnya..org muda la elok simpan kt tH..waktu muda dpt pg haji..lg pulak simpan kt Th..Insyaallah tkde terlibat riba n hasil tk patuh syariah...macamana tua nak ok kalau dr muda masuk sekali hasil haram..bila hasil haram keturunan pun jahanam...last muda bukan jaminan tkkan mati...
 
Sponsored Post
Top
Log in Register