Apa patut kita buat sebagai rakyat kalau nampak tikus dan gelandangan di bandar?

Recommended Brokers


Latest Threads

Apa korang akan buat kalau nampak banyak tikus dan gelandangan bukan orang malaysia dekat bandar?

  • Tangkap Tikus tu sekor2

    Votes: 0 0.0%
  • Tangkap Gelandangan Sekor2.. ni rare.. haha

    Votes: 0 0.0%
  • Cari Pusat Zakat suruh sponser gelandangan

    Votes: 0 0.0%

  • Total voters
    6

ayiem676

Active+ Member
Joined
May 12, 2011
Messages
3,778
Reaction score
66
Points
35
Apa korang akan buat kalau nampak banyak tikus/binatang perosak lain/ burung gagak /gelandangan bukan orang malaysia minta sedekah/ gelandangan orang Malaysia dekat bandar?
Nak harapkan menteri wilayah dia kan busy 24 jam.
Nak harapkan TPM yang jaga Kementerian Wanita dan Keluarga dia kan sibuk sangat yang teramat sangat.
Nak harapkan orang zakat.. minta duit je tau.. buat kerja ..entahlah
Nak harapkan kementerian kewangan... hutang negara pun makin tambah tiap tahun...

so kita sebagai rakyat malaysia yang prihatin apa perlu buat?.. cadangan anda?

ada kata x perlu bagi sedekah.. diaorag sindiket.. mcmana tu?



 
Sponsored Post

ayiem676

Active+ Member
Joined
May 12, 2011
Messages
3,778
Reaction score
66
Points
35
xde ke nak respon... haha
 

ayiem676

Active+ Member
Joined
May 12, 2011
Messages
3,778
Reaction score
66
Points
35
kalau jumpa gelandangan yang cun camna
kiki.. kat kl ramai ja.. kasi nikah lah abg daus.. raya x sibuk nak gaduh balik kampung mana... hahhaha
 

cak cibo

Fun Poster
Joined
Apr 18, 2018
Messages
697
Reaction score
258
Points
41
Yg tikus tu..Bela la banyak2 ular yg makan tikus tapi Tak bahaya mcm ular rusuk kerbau tu..lepaskan banyak2 dlm longkang dll biar dia biak.... InsyaAllah boleh kurang masalah tikus.
( Geladangan munkin kurang sekali sebab takut ular😛😁

Tapi TT sekalikan masalah tikus dgn geladangan buat Saya rasa semacam...patut Dua isu berbeza.

Ke TT anggap geladangan serupa tikus 😁


Geladangan...Saya fikir..kena selesaikan ikut individual kes.

Pihak berkuasa buka kaunter..minta geladangan datang mengadu.

Munkin Ada yg baru nak Cuba nasib Cari perkerjaan...yg ni..bagi duduk asrama khas..bantu dptkan kerja dsbnya.
InsyaAllah Ada ramai dermawan yg sanggup tontong fund utk pusat mcm ni.makanan lebihan hotel, Roti semalam dsbnya byk yg sudi sedakah..
( Hari tu Saya sembang2 dgn.tokey Herod Bread...depa ni franchisee...dia bagitau..semua roti Tak habis tiap hari dia hantar rumah anak yatim)

Munkin Ada yg Tak Ada reason geladangan...yg ni..kumpul.. hantar ladang..suruh kerja ..tapi bayar lah gaji..Kasi chance tokey ladang dapat cheap labor.
Yg malas..bagi makan je..usah bayar gaji.


Kalau yg dtg dengan sindeket mintak sedekah etc..yg ni tangkap selagi Ada.. sampai dapat sekali tokey dia..rampas harta tokey utk depot semua depa ni le Negara asal.
 

ayiem676

Active+ Member
Joined
May 12, 2011
Messages
3,778
Reaction score
66
Points
35
Yg tikus tu..Bela la banyak2 ular yg makan tikus tapi Tak bahaya mcm ular rusuk kerbau tu..lepaskan banyak2 dlm longkang dll biar dia biak.... InsyaAllah boleh kurang masalah tikus.
( Geladangan munkin kurang sekali sebab takut ular😛😁

Tapi TT sekalikan masalah tikus dgn geladangan buat Saya rasa semacam...patut Dua isu berbeza.

Ke TT anggap geladangan serupa tikus 😁


Geladangan...Saya fikir..kena selesaikan ikut individual kes.

Pihak berkuasa buka kaunter..minta geladangan datang mengadu.

Munkin Ada yg baru nak Cuba nasib Cari perkerjaan...yg ni..bagi duduk asrama khas..bantu dptkan kerja dsbnya.
InsyaAllah Ada ramai dermawan yg sanggup tontong fund utk pusat mcm ni.makanan lebihan hotel, Roti semalam dsbnya byk yg sudi sedakah..
( Hari tu Saya sembang2 dgn.tokey Herod Bread...depa ni franchisee...dia bagitau..semua roti Tak habis tiap hari dia hantar rumah anak yatim)

Munkin Ada yg Tak Ada reason geladangan...yg ni..kumpul.. hantar ladang..suruh kerja ..tapi bayar lah gaji..Kasi chance tokey ladang dapat cheap labor.
Yg malas..bagi makan je..usah bayar gaji.


Kalau yg dtg dengan sindeket mintak sedekah etc..yg ni tangkap selagi Ada.. sampai dapat sekali tokey dia..rampas harta tokey utk depot semua depa ni le Negara asal.
memang isu berbeza tp bila malam je tengok kat kl ni ramai je tidur tepi bangunan.. tepi lorong.. nak cakap rakyat malaysia pemalas ..ramai je gelandangan cari botol plastik/kertas dalam tong sampah... diaorg ni boleh je jadikan cheap labour daripada ramai bagi makan tiap masa.. sepatutnya gelandangan ni pakatan ni bantu.. x semestinya bagi duit tp bagi kerja ke.. apapun kebanyakkan gelandangan bukan orang malaysia pun.. kebanyakkan ambil kesempatan mcm indonesia yg dtg secara haram.. dekat chowkit tu yang ambil makanan gelandangan banyak ckp indonesia dari ckp melayu.. minggu lepas je.. ada minta sedekah tp sebelah tangan pegang handphone mahal sorok2 tengok youtube.. teragak juga nak bagi.. hahha
 

ayiem676

Active+ Member
Joined
May 12, 2011
Messages
3,778
Reaction score
66
Points
35
Please enter a message with more than 10 characters.
 
Sponsored Post
Top
Log in Register