BTC USD 42,156.0 Gold USD 1,778.08
Time now: Jun 1, 12:00 AM

apa itu ISLAM ?

pubin

Banned
Joined
Jul 8, 2011
Messages
6,448
Reaction score
51
Points
70
apa yang awak faham maksud beriman tuh??? Cara awak nih cara berfalsafah ler...

apsal yang nko takut sangat nak jawab? :eek:

nko nak cakap nko lagi pandai pada Allah?

Allah kata "BELUM BERIMAN", nko pula nak kata "SUDAH BERIMAN"

pastu nko nak bantai tafsir "BERIMAN" ikut maksud nko sendiri..
padahal Allah jelas2 guna ayat "BERIMAN"

sapa yang berfalsafah?

nko ker aku? :eek:

 
Last edited:
Sponsored Post

jejantas

CG Top Poster Club
Paid Membership
Joined
Sep 1, 2007
Messages
24,648
Reaction score
920
Points
161
apsal yang nko takut sangat nak jawab? :eek:

nko nak cakap nko lagi pandai pada Allah?

Allah kata "belum beriman", nko pula nak kata "sudah beriman"

sapa yang berfalsafah?

nko ker aku? :eek:


sebelum nak jawap soklan awak tuh ... saya nak tau apa yang awak faham maksud BERIMAN tuh? sebab itu adalah kata2 kunci bagi awak dalam ayat tersebut..
 

pubin

Banned
Joined
Jul 8, 2011
Messages
6,448
Reaction score
51
Points
70
sebelum nak jawap soklan awak tuh ... saya nak tau apa yang awak faham maksud BERIMAN tuh? sebab itu adalah kata2 kunci bagi awak dalam ayat tersebut..

beriman tu percaya, yang mesti dibuktikan dengan amal..
"beriman dan beramal soleh"

mengikut definisi yang Allah bagi, mereka itu "BELUM BERIMAN"
walaupun mereka kata "TELAH BERIMAN"
ini definisi Allah...

so.. tak relevan samada mereka percaya Allah atau tidak
Allah tetap kata dan menggolongkan mereka sebagai "BELUM BERIMAN"
dan yang utama adalah ketaaatan, sama saja percaya atau tak percaya pada Allah
ini definisi Allah

jadi takkan nko lagi bijak dan ada definisi sendiri pula kut?

sapa yang berfalsafah? :eek:
 
Last edited:

jejantas

CG Top Poster Club
Paid Membership
Joined
Sep 1, 2007
Messages
24,648
Reaction score
920
Points
161
beriman tu percaya, yang mesti dibuktikan dengan amal..

mengikut definisi yang Allah bagi, mereka itu "BELUM BERIMAN"
walaupun mereka kata "TELAH BERIMAN"
ini definisi Allah...

so.. tak relevan samada mereka percaya Allah atau tidak
Allah tetap kata dan menggolongkan mereka sebagai "BELUM BERIMAN"
ini definisi Allah
yang utama adalah ketaaatan, sama saja percaya atau tak percaya pada Allah

jadi takkan nko lagi bijak dan ada definisi sendiri pula kut?

sapa yang berfalsafah? :eek:

ye ler apa yang awak faham maksud allah tuh beriman??? Adakah awak mengatakan bahawa beum beriman tuh x percaya pada allah??? Yag awak tau hanya gelak2 .... paste skrip awak tuh .... hanya itu saja yang awak mampu ker Pubin.. tuh sebab saya malas nak berhujah dengan awak ... Hanya saudara JumatMajid ajer yang rajin melayan awak ... tapi bila awak kata x percaya pada allah masuk syurga (authority awak kononnya) maka saya rasa terpanggil nak tgk sejauh mana kefahaman awak
 
Last edited:

pubin

Banned
Joined
Jul 8, 2011
Messages
6,448
Reaction score
51
Points
70
ye ler apa yang awak faham maksud allah tuh beriman??? Adakah awak mengatakan bahawa beriman tuh x percaya pada allah???

nko pekak ker apa? tak baca ker apa aku jawab.. kat mana nko tak setuju?

dan bila masa aku kata "beriman tuh x percaya pada allah???"
 

pubin

Banned
Joined
Jul 8, 2011
Messages
6,448
Reaction score
51
Points
70
ye ler apa yang awak faham maksud allah tuh beriman??? Adakah awak mengatakan bahawa beriman tuh x percaya pada allah??? Yag awak tau hanya gelak2 .... paste skrip awak tuh .... hanya itu saja yang awak mampu ker Pubin.. tuh sebab saya malas nak berhujah dengan awak ... Hanya saudara JumatMajid ajer yang rajin melayan awak ... tapi bila awak kata x percaya pada allah masuk syurga (authority awak kononnya) maka saya rasa terpanggil nak tgk sejauh mana kefahaman awak

edit pulak dah...

so nko lagi Maha Bijaksana daripada Allah ler?

Allah kata "BELUM BERIMAN"

Nko pula kata "SUDAH BERIMAN"

Hebat nko.. lagi geliga otak nko daripada Tuhan, Allah salah memanjang kalau ikut falsampah nko ni.. :eek:
 
Last edited:

pubin

Banned
Joined
Jul 8, 2011
Messages
6,448
Reaction score
51
Points
70
ni pula bukti aku "IMAN TINGGI MENGGUNUNG" sekali pun pasti tak laku kalau "TIADA KETAATAN"

sapa kata iman syarat masuk syurga? suka2 nkorang jer buat hukum... nko prasan nak jadi Tuhan ker? :eek:

. . .

point yang membuktikan "iman setinggi mana sekalipun" tak menentukan seseorang itu masuk syurga. . .
penelitian.. siapa manusia paling mulia dan juga boleh dikatakan paling beriman?
Yup.. . Nabi Muhammad SAW...

[68.4] Dan bahawa sesungguhnya engkau (Muhammad) mempunyai akhlak yang amat mulia.​

Paling hebat ini, siap jumpa Jibrail dan Isra Mikraj etc...
Iman tip top !
Tetapi.. dan walaupun Nabi Muhammad SAW

..ikhlas beribadah kepada Allah
..Mengucapkan syahadah paling sempurna
..petah berbahasa dan faham arab dialek quraish
..solat paling sempurna
..sentiasa solat berjemaah
..solat setiap malam
..membelanjakan seluruh hartanya ke jalan Allah
..menyempurnakan haji dengan sebaik2nya
..berpuasa seluruh hidupnya
..berzikir setiap masa dan bercakap baik
..berjihad dan ikhlas mengorbankan dirinya kepada Allah
..meneliti semua kata-kata Allah
..apa sajalah... bayangkan, sebagai manusia paling beriman​

Nabi Muhammad SAW tetap akan menjadi orang "kafir"
sekiranya membantah "larangan kecil"
memakan dari sembelihan binatang yang tidak disebut nama Allah ketika menyembelihnya
simple punya larangan jer nie... kena reject bulat2....
Iman tip top dia tak laku sama sekali. .

Dan JANGANLAH kamu makan dari (sembelihan binatang) <- ayat larangan, bantah atau taat?
yang tidak disebut nama Allah ketika menyembelihnya
kerana sesungguhnya yang sedemikian itu adalah perbuatan fasik (berdosa)
dan sesungguhnya Syaitan-syaitan itu membisikkan kepada pengikut-pengikutnya, supaya mereka membantah (menghasut) kamu
dan jika kamu menurut hasutan mereka (untuk menghalalkan yang haram itu)
sesungguhnya kamu (Muhammad) tetap menjadi orang-orang musyrik <- walaupun iman hebat
[6.121]​

Tetapi dan jika taat bulat-bulat dan walaupun iman kepada Allah ialah "0%" . . iaitu tak percaya langsung Allah etc

hanya taat semata-mata apa yang al-Quran cakap dan yang berkaitan "bidangkuasa" manusia...

Seseorang itu tetap akan masuk syurga



 
Last edited:

jejantas

CG Top Poster Club
Paid Membership
Joined
Sep 1, 2007
Messages
24,648
Reaction score
920
Points
161
edit pulak dah...

so nko lagi Maha Bijaksana daripada Allah ler?

Allah kata "BELUM BERIMAN"

Nko pula kata "SUDAH BERIMAN"

Hebat nko.. lagi tinggi daripada Tuhan :eek:

Nak hujah ayat2 AQ tetapi satu apa pun x tau ... maka ianya akan menyesatkan diri sendiri ... Definasi beriman pun x tau maka terus buat tanggapan bahawa x percaya allah pun x pa dan boleh masuk syurga ... Berhujah ngan awak x menguntungkan saya dan warga CG pun dan x berhujah dengan awak pun x merugikan kami ... Legend konon ....

Dan siapakah lagi yang lebih aniaya dari orang yang mengada-adakan perkara-perkara yang dusta terhadap Allah, atau yang mendustakan ayat-ayat keteranganNya? Sesungguhnya orang-orang yang zalim itu tidak akan berjaya.
(Al-An'aam 6:21)

Orang-orang yang Kami berikan Kitab kepada mereka, sedang mereka membacanya dengan sebenar-benar bacaan (tidak mengubah dan memutarkan maksudnya), mereka itulah orang-orang yang beriman kepadanya; dan sesiapa yang mengingkarinya maka mereka itulah orang-orang yang rugi.
(Al-Baqarah 2:121)
 

pubin

Banned
Joined
Jul 8, 2011
Messages
6,448
Reaction score
51
Points
70
Nak hujah ayat2 AQ tetapi satu apa pun x tau ... maka ianya akan menyesatkan diri sendiri ... Definasi beriman pun x tau maka terus buat tanggapan bahawa x percaya allah pun x pa dan boleh masuk syurga ... Berhujah ngan awak x menguntungkan saya dan warga CG pun dan x berhujah dengan awak pun x merugikan kami ...

Dan siapakah lagi yang lebih aniaya dari orang yang mengada-adakan perkara-perkara yang dusta terhadap Allah, atau yang mendustakan ayat-ayat keteranganNya? Sesungguhnya orang-orang yang zalim itu tidak akan berjaya.
(Al-An'aam 6:21)

Orang-orang yang Kami berikan Kitab kepada mereka, sedang mereka membacanya dengan sebenar-benar bacaan (tidak mengubah dan memutarkan maksudnya), mereka itulah orang-orang yang beriman kepadanya; dan sesiapa yang mengingkarinya maka mereka itulah orang-orang yang rugi.
(Al-Baqarah 2:121)

ini ker ayat yang nko bagi nak counter ayat aku? (sini dan sini) . . quote ayat yg support aku pula tu! bengap giler! :eek:

adoih.. masalah nkorang ni, cakap besar nak mampos tapi satu bukti pun takda...

maka jadilah nkorang anak dajjal, yang menyebarkan fitnah pada akhir zaman..
sebab "penfitnah" adalah orang yang cakap kosong tanpa bukti daripada Allah...
geng pembohong dan pendusta agama ler tu.. dajjal, dajjal.. penfitnah agama! .:eek:
abis nkorang putar belit ayat Allah

Allah kata "BELUM BERIMAN"

Nko pula kata "SUDAH BERIMAN"

Hebat nko.. lagi geliga otak nko daripada Tuhan
hebat sampai nko quote ayat pun salah... tersokong pula statement aku! :eek:

sedang mereka membacanya dengan sebenar-benar bacaan (tidak mengubah dan memutarkan maksudnya), mereka itulah orang-orang yang beriman kepadanya

dan nkorang tengok sendiri bukti. . . siapa yang putar belit ayat Allah?

putar belit ayat Allah supaya orang kafir dan tak beriman jadi pemimpin umat Islam?
menghancurkan umat Islam dari dalam?

Dajjal betul... bersepah2 pada zaman ni! :eek:

Dan perangilah mereka sehingga tidak ada lagi fitnah
dan (sehingga) menjadilah ugama itu semata-mata kerana Allah <- vs. idol, pemuja manusia
2.193​
 
Last edited:

mhh91

Freshie
Joined
Oct 19, 2010
Messages
31
Reaction score
0
Points
6
Imam Al Mahdi as (Muhammad Ibn Hasan al Askari a.s) telah memberitahu bahawa matahari bakal terbit dari barat dalam tempoh yang terdekat lantas pintu taubat ditutup. Baginda menafsirkan bahawa terbitnya matahari dari barat bermaksud bangkitnya dajjal dari barat merangkap Amerika. Amerika yang merupakan pusat kekuasaan dajjal akan
dihancurkan dan dipindahkan ke tempat yang dijanjikan iaitu Jerusalem. Bagi memindahkan perkara yang tersebut di atas dari Amerika ke Israel, dan bagi membolehkan dajjal mengabdikan seluruh kemanusiaan kepadanya akan PASTI berlaku suatu pementasan penakhlukan makhluk asing semasa Piala Bola Sepak Dunia (FIFA) 2014, di Brazil. Bertaubatlah sebelum terlalu lewat dan berlindunglah kepada tuhan sekalian alam! Sekiranya kamu ingin mengetahui bahawa hal ini betulbenar, tanyalah Tuhan kamu! Imam Mahdi a.s telah menghantar Ahmed Hasan al Yamani sebagai wakil namun kebanyakkan tidak mempercayainya. Kemudian Imam Mahdi as memanggil segelintir Ansar untuk beriman kepadanya, namun ramai yang menafikannya. Wahai ansar dan bukan ansar yang tidak beriman akan Imam Mahdi a.s, terimalah baginda sebelum pintu taubat tertutup!

Akaun ini digunakan oleh Imam Mahdi:
https://www.facebook.com/mariee333 https://www.youtube.com/user/heshemboy/discussion Alien Invasion

(Penaklukan Makhluk Asing Menakluki Seluruh Dunia) Huraian: Makhluk Asing yang direkayasa berdasarkan fakta-fakta sains dan agama. Makhluk ini memiliki teknologi canggih dan kuasa yang hebat. Bangsa Manusia yang dapat atau boleh menangani (handle) makhluk ini adalah Amerika Syarikat dan sekutunya. Dan seperti umum ketahui sekarang cara hidup yang diamalkan oleh seluruh bangsa manusia di dunia ini sekarang didalangi oleh Dajjal (Yahudi/Antichrist/Zoinis). Tujuan Dajjal berbuat demikian adalah untuk menakluki (invade) minda seluruh bangsa manusia di muka bumi ini. Memang jiwa Yahudi ini hendak mengembalikan semula Kerajaan Sulaiman seperti mereka dakwa bahawa Alam ini diserah oleh ALLAH swt kepada mereka. Oleh itu invasion yang diwar-warkan merupakan alat atau cara, kaedah yang digunakan supaya seluruh bangsa manusia tunduk dan percaya bahawa mereka sahajalah yang boleh menyelamatkan manusia di muka bumi ini.
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register