Ustazah putar alam

CG Sponsors




eboss

CG Hardcore
Platinum Member
Joined
Nov 29, 2007
Messages
85,652
Reaction score
1,894
Points
591
KAJANG: Gelaran ustazah putar alam layak buat seorang wanita berusia awal 30-an apabila dikatakan licik memerangkap ibu bapa terutama mereka berkerjaya menghantar anak ke pusat asuhan kanak-kanak miliknya sebelum bertindak menghilangkan diri sebaik bayaran pendahuluan diterimanya, sejak lebih setahun lalu.
Bagi meyakinkan mangsa, ustazah berkenaan mendakwa menggunakan pendekatan Islam dalam pengajaran di pusat asuhannya, selain memakai purdah.


Namun, selepas dia menerima wang pendahuluan, ustazah itu menghubungi ibu bapa sebelum mendakwa pusat asuhannya itu tidak mendapat kebenaran Jabatan Bomba dan Penyelamat dan terpaksa ditutup.


Berikutan itu, dia juga memaklumkan waris untuk menjelaskan bayaran yang sudah dibuat dengan memasukkan wang berkenaan dalam akaun masing-masing sebelum bertindak menghilangkan diri.


Difahamkan, ustazah terbabit bukan saja melakukan kegiatannya di sekitar Lembah Klang, sebaliknya dikatakan sering berpindah- randah di setiap negeri di seluruh negara bertujuan mengelakkan kegiatannya itu dihidu orang ramai terutamanya pihak berkuasa.


Terbaru, seorang ibu, Norizan Mohd Khairi, 28, mendakwa menjadi mangsa ustazah terbabit apabila menghantar anaknya di pusat asuhan kanak-kanak milik ustazah itu di Taman Putra Kajang, Disember tahun lalu. “Pada mulanya, saya diminta menyerahkan pendahuluan RM300 kepada ustazah terbabit sebelum anak sulung saya diarah memulakan pembelajaran pada 4 Januari lalu.

“Seperti dijanjikan, saya menghantar anak ke taska berkenaan sebelum menyerahkan wang tambahan RM500.


“Ustazah itu mendakwa wang berkenaan digunakan membiayai peralatan pembelajaran dan setiap waris dikenakan caj sama,” katanya.


Menurut Norizan, dia yang curiga mula bertanyakan pelbagai soalan, namun ustazah terbabit berjaya meyakinkannya.


“Mana saya tidak curiga, ketika menghantar anak tiada seorang guru pun di taska berkenaan.


“Naik pening saya dibuatnya, namun ketenangan ustazah itu menjawab soalan diajukan berjaya meyakinkan saya,” katanya.


Namun, pada 10 Januari lalu, ustazah berkenaan menghubungi saya sebelum mendakwa pusat asuhannya itu terpaksa ditutup.


“Dia mendakwa pusat asuhannya itu tidak memiliki ciri keselamatan Jabatan Bomba dan Penyelamat.


“Namun, dia berjanji menjelaskan semula bayaran sudah dijelaskan itu,” katanya.


Norizan berkata, selepas beberapa hari menunggu, dia menghubungi semula ustazah terbabit menyebabkan berlaku pertengkaran antara mereka.


“Mana tidaknya, dia menggunakan kata kesat sebaik saya bertanyakan mengenai pembayaran semula deposit dan yuran persekolahan dijelaskan itu.

“Malah, perangai biadab ustazah itu juga jauh berbeza dalam pertemuan pertama mereka ketika menghantar anak ke pusat asuhan terbabit,” katanya.


Berang dengan tindakan itu, mangsa ke pusat asuhan berkenaan dan mendapati premis terbabit dikosongkan.


Tersentak dengan itu, mangsa ke Pejabat Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) membuat aduan.


Katanya, seorang pegawai bertugas mendakwa menerima lebih 10 aduan mengenai pusat asuhan berkenaan selain mengatakan ustazah terbabit tidak pernah berdaftar dengan pihaknya.


Sehubungan itu, mangsa membuat laporan polis berhubung insiden berkenaan di Balai Polis Kajang untuk siasatan dan tindakan lanjut.


Difahamkan, ustazah itu cuba membuka pusat asuhan baru di Melaka dan menjalankan agenda terkutuknya itu.


Sementara itu, Ketua Polis Kajang, Asisten Komisioner Mohd Sakaruddin Che Mood mengesahkan menerima laporan berhubung kejadian berkenaan.
 
Sponsored Post

theskems

Fun Poster
Joined
Nov 19, 2008
Messages
209
Reaction score
4
Points
15
Orang-orang "con artist" nih sebenarnya IQ tinggi. Tapi malangnya guna IQ untuk kemungkaran.
 

acan

Banned
Joined
May 31, 2009
Messages
19,661
Reaction score
15
Points
120
klu jpe..mmp0s aku terajang..
 

nasibungkus

Fun Poster
Joined
Oct 22, 2009
Messages
643
Reaction score
7
Points
15
semua jenis perangai yg tak terfikir dek aqal ada pada org hari ni..

semua gara2 nk caria makan..sekarang payah nk cari makan sampai kreatif mcm ni sekali..
 

fique

Active Member
Joined
Jun 7, 2008
Messages
1,279
Reaction score
3
Points
25
macam2 dunia sekarang ni. :(
 

onerich

Active Member
Joined
Apr 25, 2007
Messages
1,574
Reaction score
17
Points
25
kena buat banner besar2 kat kajang nih...
 

qai

Active+ Member
Joined
Nov 11, 2008
Messages
2,928
Reaction score
1
Points
25
kuang ajo betul!
ni mesti ustazah ciplak ni..
 

iamloco

Super Active Member
Joined
Dec 16, 2008
Messages
9,810
Reaction score
114
Points
73
cilako punye 'ustazah'. mencemarkan imej je
 
Sponsored Post
Top
Log in Register