BTC USD 51,438.2 Gold USD 1,781.29
Time now: Jun 1, 12:00 AM

untuk pengguna celcom broadband sahaja

fotosintesis

Active+ Member
Messages
2,505
Joined
Dec 11, 2008
Messages
2,505
Reaction score
19
Points
25
kalau da ada thread ni mintak delete,

cara2 nk cek FUP celcom broadband anda.

cara2nya adalah,

1. ubah proxy browser anda kepada 10.128.1.242

2. ubah port kepada 8080

3. tekan ok

4. p address ni http://10.123.2.21:8080/ReportClient/

5. pilih samada korang guna monthly or daily unlimited

6. pas tu kat MSISDN masukan no broadband korang.

7. tekan search.

kat sini korang bley tau la penggunaan korang da lebih 5gb atau belum.

selamat mencuba. tq :)cgrock:)cgrock
 
Sponsored Post

fotosintesis

Active+ Member
Messages
2,505
Joined
Dec 11, 2008
Messages
2,505
Reaction score
19
Points
25
MSISDN: 013766xxxx subscriber’s current package type: 90177 C-Broadband Basic(Data Only-Youth Package)-Rm50 (mth package)
*(1GB=1024*1024KB)

User Plan

Previous Billing Cycle

Next Billing Cycle (Unthrottle Date)

Allocated Volume

Volume used

subscribed speed

Throttle speed

Throttling Date

Throttling Usage
C-Broadband Basic(Data Only-Youth Package)-Rm50

2009/10/28

2009/11/28

5.00 GB

2.02 GB

384 kbps






C-Broadband Basic(Data Only-Youth Package)-Rm50

2009/11/28

2009/12/28

5.00 GB

2.83 GB

384 kbps
 

lelakigila

Active+ Member
Messages
2,543
Joined
Jul 11, 2008
Messages
2,543
Reaction score
24
Points
35
masalahnya saya memang tak guna pun BB ni untuk dload.... :(
tapi.., kalau waktu puncak jer dia slow mcm cipan.... :(( :(( :((
 

SponGY

Junior Member
Messages
68
Joined
Dec 21, 2009
Messages
68
Reaction score
0
Points
6
bagus information nih. manalah tahu...... aku nak guna celcom bb ke.... huhu :D

thanks bro fotosintesis. :D

ps - best ar nickname bro. teringat masa study sekolah menengah dulu. hohoho..... :D
 

geniusneuro

Banned
Messages
19,775
Joined
Nov 1, 2008
Messages
19,775
Reaction score
7
Points
115
thanx, tapi aku x reti nak wat sume tu... x pandai nak adjust2 proxy sume tu... :D
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register