BTC USD 83,613.5 Gold USD 4,157.01
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Tanya tentang UPS(Uninterruptable Power Supply)

kasmarol

Super Active Member
Reaction score
59
Salam kawan2...

Saya cuma nak tanya setiap UPS ada power backup ke kalau berlaku black out secara tiba-tiba..means ada bateri kecemasan ke tidak sebelum boleh shut down degan manual pada pc..bg pencerahan terima kasih

:)cgrock

kalau jenis yg ni ada power backup x? PROLiNK Auto Voltage Regulator (AVR) 1000VA

ups tu fungsi dia untuk power back up bila ada gangguan power supply. biasa dpt bertahan selama 5-10minit

PROLiNK Auto Voltage Regulator (AVR) 1000VA

jenis yg ni mcm mana ok x?sy ingt nak beli 1 sebab selalu blackout je dekat rumah

ni yg selalu org konpius...

UPS (Uninterruptible power supply) bahasa mudahnya backup power.. meaning klu tibe2 DB trip ke ape ke.. pc akan still running gune UPS.. biasa nya dapat bertahan 30 min atau 15min.. klu ups batery da rosak.. akan tahna cume 5min je.. so still ade masa nak shutdown pc secara proper

AVR automatic voltage regulator bahasa mudah voltage stabilizer ... benda ni pon penting klu umah ade masalah grunding problem ke.. power tak stable ke...

kalau banyak duit beli je yang besar VA dia, tahan lama skit, kalau dapat beli yang pure sine wave punya, mahal skit lah (yang biasa tu modified sine wave)

ni yg selalu org konpius...

UPS (Uninterruptible power supply) bahasa mudahnya backup power.. meaning klu tibe2 DB trip ke ape ke.. pc akan still running gune UPS.. biasa nya dapat bertahan 30 min atau 15min.. klu ups batery da rosak.. akan tahna cume 5min je.. so still ade masa nak shutdown pc secara proper

AVR automatic voltage regulator bahasa mudah voltage stabilizer ... benda ni pon penting klu umah ade masalah grunding problem ke.. power tak stable ke...

ooo..ok tq bro ni yg buat sy konfius tq membantu :)cgrock

kalau banyak duit beli je yang besar VA dia, tahan lama skit, kalau dapat beli yang pure sine wave punya, mahal skit lah (yang biasa tu modified sine wave)

VA tu mcm mana blh bg pencerahan sedikit

Back
Log in Register