Rugi dek 'pelaburan bunian'

CG Sponsors




eboss

CG Hardcore
Platinum Member
Joined
Nov 29, 2007
Messages
85,652
Reaction score
1,894
Points
591
Rugi dek 'pelaburan bunian' - Puteri bunian, Tengku Jasnita didakwa mempunyai harta di 38 negara


KUALA LUMPUR - Golongan 'kaki auta' rupa-rupanya sanggup melakukan apa sahaja bagi memperdayakan mangsa dan terbaru dengan 'menjual pelaburan alam bunian' yang kononnya mampu memberi pulangan jutaan ringgit kepada pelaburnya.

Kegiatan penipuan itu dikatakan membabitkan seorang lelaki yang mendakwa mempunyai gelaran Datuk yang licik menipu mangsa mereka yang kebanyakannya ingin kaya dengan cara mudah.

Lelaki itu dikatakan bergiat aktif mencari mangsa sejak lima tahun lalu dan tindakannya semakin agresif. Lelaki itu mendakwa berkahwin dengan seorang puteri bunian bernama Tengku Puteri Jasnita yang telah diamanahkan untuk menjaga harta-harta bunian yang kononnya ada di 38 buah negara di seluruh dunia.

Bagi memastikan orang ramai percaya dengan kata-katanya, lelaki tersebut turut menunjukkan timbunan wang kepada pelabur-pelabur untuk meyakinkan mereka.

Jumlah pelaburan minimum yang dikenakan ialah sebanyak RM3,000, RM5,000 dan RM10,000 untuk pelabur baru dan hanya terhad kepada kenalan terdekat sahaja.

Bagi pelabur lama yang sudah melabur melebihi RM30,000 dan dalam masa yang sama bertindak sebagai ejen bakal memperolehi pulangan melebihi RM100,000 dan ada yang dijanjikan keuntungan pelaburan sehingga RM1 juta.

Dipercayai lelaki 'auta' itu kini aktif memperdaya orang ramai terutama di Perak, Kedah dan Pulau Pinang.

Bagi memastikan penipuan lelaki tersebut tidak terbongkar, dia hanya mengehadkan pelaburan tersebut kepada keluarga terdekat sahaja dan tidak boleh diuar-uarkan kepada orang ramai selain mesti mamakai inai pada jari.

Sebelum seseorang ingin membuat pelaburan, mereka diminta untuk melakukan solat istiqarah untuk memohon petunjuk.

Selepas sejumlah wang dimasukkan, pelabur diberitahu akan mendapat mimpi banjir yang memberi maksud pelaburan tersebut bakal memberi pulangan lumayan, namun semua itu hanyalah penipuan semata-mata.

Ekoran taktik licik lelaki itu, ramai yang telah menjadi mangsa dan 10 daripadanya telah mendedahkan kegiatan itu kepada Kosmo! Ahad.

Menurut seorang mangsa yang mahu dikenali sebagai Johan, beliau adalah individu terakhir dalam keluarganya yang turut melabur dalam skim bunian itu.

"Setelah hampir setahun menunggu pulangan yang dijanjikan, satu bayang untung pun tak nampak sedangkan jumlah wang yang dilaburkan semakin bertambah.

"Mula-mula beri sedikit kemudian tambah lagi pelaburan sedangkan pulangan tidak dapat lagi," jelasnya.

Johan memberitahu, seorang daripada ahli keluarganya sudah empat tahun menunggu pulangan tetapi sampai sekarang masih tidak mendapat apa-apa.

Seorang lagi mangsa yang ingin dikenali sebagai Jamal pula menjelaskan, dia percaya dengan kata-kata lelaki tersebut setelah ditunjukkan longgokan wang di dalam sebuah bilik khas dirumah lelaki terbabit.

Pelaburan dialam bunian ler pulak. Macam tu pun ramai juga yang invest.....~X(~X(~X(
 
Sponsored Post

Jeb

CG Top Poster Club
Joined
Jan 2, 2007
Messages
39,505
Reaction score
124
Points
123
aku pun tak paham.ape pasal mudah percaya ni.~X(~X(~X(~X(~X(~X(


kang ade pulak pelaburan alam Jin.:eek::eek::eek:
 

tokmat™

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Dec 23, 2005
Messages
33,932
Reaction score
274
Points
136
Tak ada ke nama ketua kumpulan ni.....? :-?
 

qreemall

Legendary Member
Joined
Mar 22, 2008
Messages
19,645
Reaction score
54
Points
120
cmni pon ade yg tertipu????
alahai org mesiaku....
#:-S#:-S#:-S#:-S#:-S#:-S
 

RMteam

Legendary Member
Platinum Member
Joined
Nov 20, 2006
Messages
19,578
Reaction score
88
Points
125
adeh kesian nyer
macam2 cara dah sekarang
semua mahu cepat senang
macam semua orang adoi...

layan forex sendirian berhad lagi bagus...
 

eboss

CG Hardcore
Platinum Member
Joined
Nov 29, 2007
Messages
85,652
Reaction score
1,894
Points
591
aku pun nak buat ler...SKIM PELABURAN HARTA ISMIT DILUAR NEGARA...sapa nak invest call aku...
 

yinbyungheon

CG Top Poster Club
Joined
Jul 12, 2006
Messages
36,821
Reaction score
856
Points
161
tula masalah nye...melabur sendiri x mahu...belaja sendiri malas...bile kene tipu...x pernah salahkan diri sendiri...
 
Sponsored Post
Top
Log in Register