Pelabur ditipu usahawan cacing

CG Sponsors




sekam padi

Super Active Member
Joined
Dec 17, 2006
Messages
8,899
Reaction score
252
Points
91

Sebahagian pelabur yang mendakwa ditipu sebuah syarikat yang menawarkan skim pelaburan penternakan cacing menunjukkan salinan laporan polis berhubung penipuan itu di Kulim, Kedah semalam.

KULIM - Laba yang diharapkan, bala yang datang. Begitulah nasib ratusan pelabur di daerah ini apabila dianggarkan lebih RM30 juta wang pelaburan mereka lesap begitu sahaja selepas pengarah sebuah syarikat yang menjalankan skim pelaburan penternakan cacing menghilangkan diri sejak Disember lalu.

Berikutan itu, pelabur terbabit bukan sahaja berputih mata tetapi ada yang terpaksa menanggung beban hutang kerana terdapat wang pelaburan itu dipinjam daripada pelbagai pihak.

Semalam, berpuluh-puluh pelabur berkumpul di hadapan syarikat berkenaan di Jalan Lunas di sini selepas berasa tertipu dengan skim pelaburan yang menjanjikan keuntungan lumayan itu.

Mereka mendakwa tidak kurang 3,000 individu dari seluruh negara menjadi mangsa syarikat tersebut yang turut mempunyai cawangan di Kedah, Pulau Pinang dan Kuala Lumpur.


member aku ada terjebak dlm skim ni.....entah banyak mana dia lanyak....:(:(:(
 
Sponsored Post

buya

Active Member
Joined
Feb 1, 2007
Messages
1,519
Reaction score
8
Points
25
x serik2 lagi masuk bende2 macam nih..tp yer lah...tak semue org tau psl pelaburan yg menipu gini, seme tu org2 kampung...mane ade bace forum BJ ke, CG ke...kesiannyer die orang ni..lahabau punye manusie..giler makan duit orang..satu sen tak halal...ma+*#us nanti roh tergantung kat dunia jer sampai kiamat....takde aqidah ngan iman agaknyer..astaghfirullah..ape nak jadi..aku pun dulu dah kene gak ngan kambing..pun orang melayu punye keje...same taraf jer ca ya nun alif ngan melayu ler ni...
 
Last edited:

wiralution X

Active+ Member
Joined
Jan 22, 2007
Messages
2,826
Reaction score
41
Points
30
kebanyakan skim2 mcm ni sumanya scam. so jgn la join lagi.
 

MAIDIN

Super Active Member
Platinum Member
Joined
Feb 21, 2008
Messages
8,164
Reaction score
446
Points
81
kes restu rimbunan rahmat pun belum settle lagi . duit aku pun tak dpt lagi sampai sekarnag . CEO nazri dah hilang ntah ke mana ?

ada sape sape yg ada information .

pesanan dari RASULULLAH . ingin berkat dalam rezeki " jujurlah dalam setiap ape yg kita lakukan "
 

amir83

Fun Poster
Joined
Apr 27, 2007
Messages
122
Reaction score
0
Points
10
mintak dijauhkan drpd terjebak dgn skim2 yg macam ni.harap2 warga CG pon hati2 dgn penipuan seperti ini.banyak lg cara lain utk menambah pendapatan.
 

shila70

Active Member
Joined
Oct 21, 2008
Messages
1,650
Reaction score
0
Points
20
mudah nya diorang ni menipu duit orang....
 

tok_jogho

Active+ Member
Joined
Sep 29, 2008
Messages
2,844
Reaction score
9
Points
25
kalau nak melabur..toksah la dok labur mende camtu...kalau nak ternak cacingt...ternak sendiri...tak tau pi belajar....kang dah kena baru nak bising2...
 

qai

Active+ Member
Joined
Nov 11, 2008
Messages
2,928
Reaction score
1
Points
25
dah dpt 30juta ilang la..
snang2 je jd jutawan..
 

zerotech

Super Active Member
Joined
Mar 3, 2009
Messages
9,284
Reaction score
106
Points
73
cacing pun boleh buat modal scam org
 

tokputih

CG Top Poster Club
Joined
Apr 24, 2008
Messages
27,187
Reaction score
820
Points
176
hmm.. aritu lintah... arini cacing.. dedulu madu ;).. pastu keli... pastu ntah hapa-hapa lagi... agak-agaknya usahawan bab1 jer yang tak kena tipu.. :))
 
Sponsored Post
Top
Log in Register