BTC USD 83,509.9 Gold USD 4,114.94
Time now: Jun 1, 12:00 AM

MOD pls delete this thread

Status
Not open for further replies.
Salamz Dkt sini saya mengajukan masalah apply loan ?

kawan saya melalui easy rhb, ini mungkin soalan general untuk loan la, baru2 ni kawan saya ada apply loan untuk 10k, dia pon pergi bank situ bank sini, officer bank pon cakap cuba la apply 10k ( officer sendiri pon x konfiden buleh lulus ke tidak), bile da apply x lulus , cuba bank lain sama juga.
Setelah penat mencuba apply loan sana loan sini, kawan kepada kawan saya rekomen easy rhb, sebab dia cuba apply terus approve tanpa sebarang masalah, kawan saya pon terus pergi ke cawangan yg sama untuk apply, sampai saja dkt caw. tersebut. office cakap min rate gaji rm1500++ baru bole apply sedangkan kawan saya yg da approve rate gaji dia below rm1500??
Pelik juga, x kan semua bank kalau ndak buat pesonal loan kene min. rate gaji rm1500++, ADAKAH PIHAK BANK TIDAK KONFIDEN PADA GAJI YG RATE BELOW RM1500?? SEDANGKAN BELIAU MAMPU BAYAR MONTHLY

aku berminat la nak buat asb loan...
tapi aku takut tetibe asb rate drop..
mati aku...

ye bawa mykad dan kad kredit > 1 tahun. sistem akan tgk juga ctos dan ccriss ssemuanya tu. tapi kalau sistem lulus duit dapat on the apot.

dia akan mintak jugak ke slip gaji epf statement smua tu? min brp kita blh apply? 10k ke? min brp thun tempohnya? interest brp? klu buat early settlement kena charge ke? bkn apa ingat nk pinjam 10k atau lower than that dan maybe nk settle awal bln 5 kot. tu pun klu approve la loan tu.

dia akan mintak jugak ke slip gaji epf statement smua tu? min brp kita blh apply? 10k ke? min brp thun tempohnya? interest brp? klu buat early settlement kena charge ke? bkn apa ingat nk pinjam 10k atau lower than that dan maybe nk settle awal bln 5 kot. tu pun klu approve la loan tu.

kalau ade pakai kad kredit lebih setahun,dokumen lain xdiperlukan..min,maks, dan jadual bayar balik sila ke 1st page.kalau buat early settlement less than 1 year kena penalti rm200.

aku berminat la nak buat asb loan...
tapi aku takut tetibe asb rate drop..
mati aku...

asb rate drop xmati pon..coz fixed deposit bg 3-4% pon ok je..asb paling rendah penah bg 7%.

bru pasan tdi esy rhb kat metro point
x smpat lak nk singgah

Kalau luar kl nak apply bley ke?
kat melaka ade ke easy rhb nie tt?

bru pasan tdi esy rhb kat metro point
x smpat lak nk singgah

Salam,

Kalo nak tau lebih, singgah la outlet kat metro point tu and ask for OPI :) sebelum dtg, roger dulu k..
0129169846

Status
Not open for further replies.
Back
Log in Register