minta pendapat korang

CG Sponsors




black_santa8785

Active Member
Joined
Oct 27, 2009
Messages
1,613
Reaction score
0
Points
25
aku ngan tunang aku skang nih, selalu sgt gaduh.. gaduh bukan pasal per, pasal duit, aku nih kategori manusia yang hampir muflis.. coz aku kejer gomen, skang gaji aku dh potong hampir 60 %.. hutang aku setakat ni 120k. 1st, aku berhutang pasal perniagaan. dulu aku masuk la satu MLM nih, but then, aku kene tipu dengan upline aku, dia bawak lari duit aku 48k.. pastuh, nak tutup hutang pinjaman aku yg tinggi bunga nyer tuh, aku wat overlapp 60K.. but then, ble pikir2 balik, sama je aku rasa. so.. pada pendapat korang, selain dari biz yg aku buat skang nih, pe lagi yg boleh aku buat. aku cadang nak berhenti kejer then usahakan tanah aku kat kg.. tp.. tuh plan aku la.. korang nyer cadangan per???
 
Sponsored Post

pokding

Active Member
Joined
Sep 26, 2009
Messages
2,416
Reaction score
20
Points
25
aku rasa ko jgn berenti lagi la....aku pon kejer gomen, potongan da 60%, termasuk potongan rumah....insyaAllah tahun ni naik pangkat, 3 tahun lagi naik pangkat selepas tamat pendidikan jarak jauh....
insyaAllah bro akan dpt rezeki pada masa mendatang....cuma perlu bersabar, doa dan tawakkal.....
 

alisha_qistina

Super Active Member
Joined
Jun 27, 2008
Messages
6,410
Reaction score
256
Points
81
kg nk keje ape...? dh tentu ke blh jalan kalu benti keje gomen...?
 

pokding

Active Member
Joined
Sep 26, 2009
Messages
2,416
Reaction score
20
Points
25
kg nk keje ape...? dh tentu ke blh jalan kalu benti keje gomen...?
tu la....da elok kejer gomen jgn la berenti....ramai member aku dulu berenti kejer masa gila2 wat mlm, skrang da jatuh miskin sbb mlm banyak persaingan...
 

Q-pid

Active Member
Joined
Apr 2, 2009
Messages
2,043
Reaction score
21
Points
25
cdgan hamba yg x seberapa ni mgkin dpt mmbantu...

apekate bro buat 2 keje...

nampak mcm 'susah', tp senang sebenarnya...

kerja yg saya maksudkan tu, cth nya bro pakat adik beradik tuk usaha kan tanah kat kampung tu, selain bantu diri bro, bro pun bleh bantu keluarga...

contoh lain, gomen ni keje pagi je kan, so, pekata malam tu bro bisnes cam jual beger, or amik upah repair kete (kalau ade skill or ape2 je skill yg bro bleh buat)...sbb bro belum beristeri, so, muda lagi gayanya tuk bekeja keras...

tunang bro mungkin xpaham situasi kita sebagai lelaki yg kene kmpul duit masuk pinang dia,:D:D
tp bro besabar la bro, Allah janjikan kesenangan sesudah kesusahan jika kita bertakwa dan berusha...:):)

itu hanya pendapat hamba yg xseberapa...:)

yg baik dtg dr Allah, yg sebaliknya dtg dr saya...

juz my 7 cents:)paid
 

pokding

Active Member
Joined
Sep 26, 2009
Messages
2,416
Reaction score
20
Points
25
cdgan hamba yg x seberapa ni mgkin dpt mmbantu...

apekate bro buat 2 keje...

nampak mcm 'susah', tp senang sebenarnya...

kerja yg saya maksudkan tu, cth nya bro pakat adik beradik tuk usaha kan tanah kat kampung tu, selain bantu diri bro, bro pun bleh bantu keluarga...

contoh lain, gomen ni keje pagi je kan, so, pekata malam tu bro bisnes cam jual beger, or amik upah repair kete (kalau ade skill or ape2 je skill yg bro bleh buat)...sbb bro belum beristeri, so, muda lagi gayanya tuk bekeja keras...

tunang bro mungkin xpaham situasi kita sebagai lelaki yg kene kmpul duit masuk pinang dia,:D:D
tp bro besabar la bro, Allah janjikan kesenangan sesudah kesusahan jika kita bertakwa dan berusha...:):)

itu hanya pendapat hamba yg xseberapa...:)

yg baik dtg dr Allah, yg sebaliknya dtg dr saya...

juz my 7 cents:)paid
sokong...:)cgrock
 

black_santa8785

Active Member
Joined
Oct 27, 2009
Messages
1,613
Reaction score
0
Points
25
aku rasa ko jgn berenti lagi la....aku pon kejer gomen, potongan da 60%, termasuk potongan rumah....insyaAllah tahun ni naik pangkat, 3 tahun lagi naik pangkat selepas tamat pendidikan jarak jauh....
insyaAllah bro akan dpt rezeki pada masa mendatang....cuma perlu bersabar, doa dan tawakkal.....
hurm.. insya allah... thanx bro..
 

black_santa8785

Active Member
Joined
Oct 27, 2009
Messages
1,613
Reaction score
0
Points
25
tu la....da elok kejer gomen jgn la berenti....ramai member aku dulu berenti kejer masa gila2 wat mlm, skrang da jatuh miskin sbb mlm banyak persaingan...
tu r.. aku pun rasa cam x nak berenti.. tp aku dh terdesak gler la... aku serabut kalau pikirkan pasal duit.. aku kesian kat tunang aku tuh... dpt tunang cam aku, org yg pokai...
 

fauzizul

Legendary Member
Joined
Sep 2, 2009
Messages
11,777
Reaction score
9
Points
120
ko bwk pegi kt akpk tu.. satle maslh hutang ko tu..
aku ngan tunang aku skang nih, selalu sgt gaduh.. gaduh bukan pasal per, pasal duit, aku nih kategori manusia yang hampir muflis.. coz aku kejer gomen, skang gaji aku dh potong hampir 60 %.. hutang aku setakat ni 120k. 1st, aku berhutang pasal perniagaan. dulu aku masuk la satu MLM nih, but then, aku kene tipu dengan upline aku, dia bawak lari duit aku 48k.. pastuh, nak tutup hutang pinjaman aku yg tinggi bunga nyer tuh, aku wat overlapp 60K.. but then, ble pikir2 balik, sama je aku rasa. so.. pada pendapat korang, selain dari biz yg aku buat skang nih, pe lagi yg boleh aku buat. aku cadang nak berhenti kejer then usahakan tanah aku kat kg.. tp.. tuh plan aku la.. korang nyer cadangan per???
 
Sponsored Post
Top
Log in Register