BTC USD 20,157.1 Gold USD 1,719.24
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Movie Mat Kilau (2022)

Sponsored Post

silasroon

Super Active Member
gem
Messages
5,257
Joined
Oct 10, 2016
Messages
5,257
Reaction score
2,188
Points
211
Awards
1
Cerita Mat Kilau jika dibuat betul2, mahu hijau muka Sultan kena perli. Zaman dulu belot british dikira belot kerajaan..siapa ketua kerajaan? Berpuluh tahun sembunyi wlaupun sggup berkorban demi bangsa dan tanah air..siapa yg kejar? Tanya diri sendiri..siapa yang tali barut? Itu pun tanya diri sendiri
Selepas kejatuhan Kesultanan Melayu Melaka (kemungkinan gerakan jihad fisabilillah pertama orang melayu), Sultan-Sultan yang naik lepas tu dah mesra British.

Walaubagaimanapun, Sultan tetap adalah Sultan. Amanah terberat dorang adalah memelihara urusan agama islam.

Kita masih beruntung sebab islam di Malaysia tidaklah berpecah pelbagai mazhab dan aliran walaupun ada 9 orang Sultan.
 

stillFX

Super Active Member
gem
Messages
8,288
Joined
Nov 11, 2016
Messages
8,288
Reaction score
1,156
Points
151


Mat Kilau - Kebangkitan Pahlawan | Official Trailer | Di Pawagam 23 Jun 2022​


Nantikan filem MAT KILAU di pawagam di seluruh negara pada 23 Jun 2022. Sebuah filem terbitan Studio Kembara ini diarahkan oleh Syamsul Yusof dan dibintangi oleh Dato’ Adi Putra, Fattah Amin, Beto Kusyairy, Yayan Ruhian, Johan As’ari, Dato Jalaluddin Hassan, Dato Rahim Razali, Ellie Suriaty dan ramai lagi barisan pelakon terkenal.

pergh.. ada yayan la... terbaik ni.
 

stillFX

Super Active Member
gem
Messages
8,288
Joined
Nov 11, 2016
Messages
8,288
Reaction score
1,156
Points
151
mesti gi tengok ni.. tengok trailer pun dh membara semangat Melayu + Islam ambe.
 

cek mek molek

CG Super Hardcore Club
gemgemgemgemgemgem
Messages
116,287
Paid Membership
Top Poster #4
Joined
Jun 3, 2013
Messages
116,287
Reaction score
18,987
Points
2,566
Awards
1
Saya tengok kat Astro je la kalau dalam masa terdekat ni
nice tn TXT :)
saya perati dulu kot ada geng nak tengok sekali dengan saya kat pawagam
klu takde, tengok la mcmana nanti :D
 

tr4falgar

Super Active Member
gem
Messages
9,981
Joined
Oct 14, 2012
Messages
9,981
Reaction score
1,215
Points
156
wow dasat... den bertahun dah tak tgk wayang ni .. nak bwk anak, kecik lagi. mau sore dia org je dlm wayang tu nnt hahaa..
 

TXT

CG Super Hardcore Club
gemgemgemgemgemgem
Messages
378,022
Paid Membership
Top Poster #2
Joined
Mar 15, 2010
Messages
378,022
Reaction score
23,931
Points
2,836
Awards
1
nice tn TXT :)
saya perati dulu kot ada geng nak tengok sekali dengan saya kat pawagam
klu takde, tengok la mcmana nanti :D

Ada budak kecik payah nak g pawagam
Tunggu la besar sikit baru tengok kat wayang 😄
 

cek mek molek

CG Super Hardcore Club
gemgemgemgemgemgem
Messages
116,287
Paid Membership
Top Poster #4
Joined
Jun 3, 2013
Messages
116,287
Reaction score
18,987
Points
2,566
Awards
1
Ada budak kecik payah nak g pawagam
Tunggu la besar sikit baru tengok kat wayang 😄
ada budak kecik susah nak concentrate 😆
dengan request dia, karenah dan celoteh dia hehe
lagi seronok dok kat rumah, dia bebas buat apa yg dia nak tanpa ganggu kita tengok movie tu :)
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register