[email protected] : Peringatan SMS di Klinik

CG Sponsors




[email protected] : Peringatan SMS di Klinik


  • Total voters
    0

tomie

CG Hardcore Club
Joined
Dec 25, 2006
Messages
73,886
Reaction score
8,265
Points
716
Peringatan SMS atasi kesesakan klinik kerajaan

JOHOR BAHRU: Kementerian Kesihatan yakin masalah kesesakan pesakit di beberapa klinik utama hospital kerajaan seluruh negara mampu diatasi menerusi cadangan memperluas pelaksanaan Sistem Pengurusan Giliran dan Peringatan Temujanji (Qmars), menggunakan khidmat pesanan ringkas (SMS) dengan kerjasama Celcom Axiata Bhd.

Qmars membolehkan pesakit yang mendaftar dan mendapat nombor giliran di klinik, dimaklumkan giliran bertemu doktor menerusi SMS supaya mereka lebih peka walaupun berada dalam klinik atau di kawasan lain.

Pesakit juga menerima peringatan SMS mengenai rawatan susulan iaitu tiga hari sebelum tarikh temu janji.

Menterinya, Datuk Seri Liow Tiong Lai, berkata walaupun sistem itu masih pada peringkat percubaan di Klinik Pesakit Luar Mahmoodiah berhampiran Hospital Sultanah Aminah di sini sejak Julai lalu, ia menunjukkan perkembangan baik dalam usaha menangani masalah itu.

Beliau berkata, peringatan menerusi SMS menjadi pelengkap sistem itu sejak diperkenalkan November lalu bagi mengatasi masalah menunggu lama untuk mendapatkan rawatan.

Katanya, sistem turut meningkatkan produktiviti di kalangan kakitangan perubatan klinik.




** cuma yg ceq seriau 1 ja.....NANTI TAK HENTI2 BUNYI TROOT~~ TREET~~TROOT~~TREET~~....dok bunyi SMS....:mad::eek::)):p:">
 
Last edited:
Sponsored Post

silvermaddness

Legendary Member
Joined
Oct 6, 2007
Messages
11,535
Reaction score
66
Points
130
tak praktikal la rasanya..buatnya yg miskin2 takde hp...or hp cap ayam..bateri kong...adei... ntah ape2 la... yg kaya...geng2 vendor dpt project buat sistem ni...huhuhuhu..
 

tomie

CG Hardcore Club
Joined
Dec 25, 2006
Messages
73,886
Reaction score
8,265
Points
716
tak praktikal la rasanya..buatnya yg miskin2 takde hp...or hp cap ayam..bateri kong...adei... ntah ape2 la... yg kaya...geng2 vendor dpt project buat sistem ni...huhuhuhu..
betul jugak tu
tak semua nenek2 atok2 pakai henset... :mad::eek:
 

hairl

Active+ Member
Joined
Aug 22, 2007
Messages
3,053
Reaction score
24
Points
25
emm ada pro n kons kot...kalau utk org yg 50an kebawah kbykn ada handphone...utk warga emas tak perlu bimbang sbb diorg ni ada keistimewaan..so diorg bleh potong que...aku sistem yg bgs
 

gunnerz82

Active Member
Joined
Apr 9, 2008
Messages
1,322
Reaction score
6
Points
25
tak praktikal la rasanya..buatnya yg miskin2 takde hp...or hp cap ayam..bateri kong...adei... ntah ape2 la... yg kaya...geng2 vendor dpt project buat sistem ni...huhuhuhu..

cadangan org kaya utk buat duit :p

xdapat duit org awam, duit k'jaan diorang sapu. apa2pun duit k'jaan = duit rakyat.:)cgrock
 

kemutz

Fun Poster
Joined
Jan 6, 2009
Messages
106
Reaction score
0
Points
10
camne la agaknye kalau sistem nie digunakan
 
Sponsored Post
Top
Log in Register