BTC USD 41,792.8 Gold USD 1,740.60
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Lewat solat subuh, tapi masih di beri rezeki.

Jedi

CG Top Poster Club
Paid Membership
Joined
Feb 15, 2009
Messages
44,416
Reaction score
2,336
Points
201
Allahu.. Takutnya jadi macam ni.
Rupanya inilah punca mengapa setiap hari kita berhadapan dengan pelbagai masalah.
Pesanan oleh :
Sheikh Dr. Omar Abdel Kafi


 
Sponsored Post

dell

Super Active Member
Joined
Apr 29, 2007
Messages
8,273
Reaction score
134
Points
83
mari la sama2 kita mantapkan Subuh..bangun awal sikit
 

azham

Super Active Member
Joined
Dec 20, 2012
Messages
6,881
Reaction score
1,852
Points
156
….dan jangan pergi ke pasar sebelum matahari terbit.
 

dell

Super Active Member
Joined
Apr 29, 2007
Messages
8,273
Reaction score
134
Points
83
….dan jangan pergi ke pasar sebelum matahari terbit.
Yang ni tak faham?

kdg2 ada peniaga beli ikan segar dari nelayan awal2 pagi..
 

azham

Super Active Member
Joined
Dec 20, 2012
Messages
6,881
Reaction score
1,852
Points
156
Yang ni tak faham?

kdg2 ada peniaga beli ikan segar dari nelayan awal2 pagi..
Betul tuan.
Pada mulanya saya pun tak faham sebab banyak kali saya dengar dalam ceramah agama.
Akhirnya saya dapat jawapan bila saya diberitahu maksudnya ialah
- kita wajib solat subuh dahulu dan mengerjakan perkara solat yang lain seperi mengaji, berzikir dll sebelum ke pasar.
- Pasal peniaga pasar tu memang mereka akan ke pasar dalam 4-5 pagi. Itu tugas mereka, tiada masalah.
*Kalau saya silap, sila betulkan*
 

TT

CG Super Hardcore Club
Top Poster #3
Joined
Jan 13, 2009
Messages
158,710
Reaction score
21,653
Points
1,671
Ada jgk baca. Keluar bila cahaya matahari dah ada
 

azham

Super Active Member
Joined
Dec 20, 2012
Messages
6,881
Reaction score
1,852
Points
156
Kadang2 drama Melayu selalu memberi gambaran negatif pada masyarakat.
Selalu tunjuk anak2 orang kaya bangun pagi setelah matahari tegak.
Macam nak tunjuk anak2 orang kaya tak solat subuh.
 

akudotcom

Legendary Member
Top Poster #5
Joined
Jun 17, 2007
Messages
18,417
Reaction score
2,798
Points
201
Semua agama ada semayang pagi msg2

Semayang pagi utk mereka berasa syukur di hidupkan kembali drp tidur
Dan memulakan kehidupan hari baru dgn doa supaya dipermudahkan urusan pd hari itu

Kalau mazhab syafie, mereka panggil semayang SUBOH - maksud nya glorify god, memulakan keje dgn nama tuhan

Kalau pegi india africa arab, mereka panggil solat/namaz FAJR - maksud nya terbitan/menjelang cahaya

Cina bangun pagi bukak kedai pun semayang jgk

Bangun pagi ni bagus, mcm burung keluar pagi2 dpt makanan dulu
 

Jedi

CG Top Poster Club
Paid Membership
Joined
Feb 15, 2009
Messages
44,416
Reaction score
2,336
Points
201
Agama lain tak relevan.

Sebab Allah SWT hanya terima agama Islam.
 

akudotcom

Legendary Member
Top Poster #5
Joined
Jun 17, 2007
Messages
18,417
Reaction score
2,798
Points
201
Agama lain tak relevan.

Sebab Allah SWT hanya terima agama Islam.

Allah tu tuhan ler
Tuhan tu kontrol semua langit dan bumi
Penguasa alam / rabbul alamin

So bila mereka beragama, mereka bersembahyang kpd tuhan
Sbb tu tuhan ckp siapa yg berusaha & bersyukur, apa jua agama..mereka akan sentiasa mendpt ganjaran atau pahala

Mat salleh ckp god
Tuhan sendiri yg cipta pelbagai agama
Tuhan terima semua jalan2 yg selamat
Itu islam

Kalau semayang subuh pagi, tp songlap duit derma, menipu di parlimen, rogol kambing - ini bukan beragama dgn selamat
Tp semayang nya hanya pura2 saja
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register