kenapa arah kiblat blh lain?

CG Sponsors




jimie86

Banned
Joined
Jan 23, 2011
Messages
1,170
Reaction score
23
Points
25
Salam,
umum mengetahui arah kiblat sebelah jatuh matahari. tp kadang2 jadi confius bila bertukar @ berpindah ke tempat lain, arah kiblat setempat berubah. kenapa boleh jadi begitu?ada alat/apps yg paling tepat utk mengelakkan kejadian spt gambar? mari berbincang
:)cgrock



p/s: sepatutnya petugas di stadium maklum arah kiblat yg betul. mereka yg datang mungkin tidak biasa dgn keadaan di sana.:-?
 
Sponsored Post

alfie82

Active+ Member
Joined
Sep 7, 2009
Messages
4,187
Reaction score
0
Points
20
dekat handfon pun dah boleh insall kompas kiblat atau kompas biasa...
 

fzlik

Super Active Member
Joined
Jun 7, 2010
Messages
8,199
Reaction score
856
Points
111
janji yakin jer. insyalah diterima. dulu ust aku pernah ajar. kalau beza jarak 45 darjah ke kanan atau kekiri ok jer takder masalah.
 

___KIPITOP___

Active Member
Joined
Jun 2, 2011
Messages
2,434
Reaction score
10
Points
25
janji yakin jer. insyalah diterima. dulu ust aku pernah ajar. kalau beza jarak 45 darjah ke kanan atau kekiri ok jer takder masalah.
boleh ke main yakin2 mcm tu je?
kena ada asas dulu lah kot lepas tu barulah bertawakal...
rasanyalah...
 

liverpool

Super Active Member
Platinum Member
Joined
Mar 5, 2009
Messages
9,679
Reaction score
260
Points
91
Ini punca ikut kiblat hpon la ni.. Waima yg canggih mcm iphone5 aku ni pon lari 10 -15 darjah..
 

JackLanun

Active Member
Joined
Nov 13, 2012
Messages
1,352
Reaction score
23
Points
25
ishhh..ni bukan masjidil haram....bleh plak besepah camtu..
 

Don Malaya

CG Top Poster Club
Joined
May 3, 2011
Messages
27,601
Reaction score
924
Points
171
xkan dorunk dlm stadium tu xde sape yg tegor??

pakai taram je...adoii..
 
Sponsored Post
Top
Log in Register