Iman & Saudara Muslim

CG Sponsors




boca120879

Fun Poster
Joined
Dec 27, 2018
Messages
566
Reaction score
173
Points
33
Assalamu'alaikum warahmatullahi wabarakatuh

Saya tertanya,
kenapa bila orang cakap pasal bagaimana nak tingkatkan Iman,
diorang kaitkan dengan perbanyakkan solat & bacaan Al-Qur'an sahaja, selalunya.

Walhal,
Rasulullah s.a.w. bila bersabda pasal Iman,
Rasulullah s.a.w. kaitkan dengan
hubungan baik dengan Saudara Muslim.

Point saya,
orang ramai yang saya jumpa,
ambil ringan isu ini.

Wallahu A'lam
 
Last edited:
Sponsored Post

boca120879

Fun Poster
Joined
Dec 27, 2018
Messages
566
Reaction score
173
Points
33
hati org lain2...
Hati orang lain2,
tetapi,
kelak akan disoal di akhirat
dengan soalan sama,

kenapa perintah buat baik sesama Muslim
tidak dijalankan dengan sebaik mungkin?

Wallahu A'lam.
 
Last edited:

boca120879

Fun Poster
Joined
Dec 27, 2018
Messages
566
Reaction score
173
Points
33
Buat baik dengan manusia
terutamanya Muslim,

kita boleh mula dengan beri salam dengan Muslim yang kenal & tidak,
bila terjumpa.

Bila berbicara,
tidak guna kata2 kasar,
tidak memperlekehkan orang lain (ini adalah antara penyebab tidak masuk syurga).

Wallahu A'lam.
 
Last edited:

imatheonlyone

Legendary Member
Joined
Mar 11, 2009
Messages
13,322
Reaction score
488
Points
141
Hubungan baik sesama Muslim Dan membaca Al Quran, masing2 adalah kaedah2 yg Kita leh guna untuk tingkat Kan keimanan...xde apa la
 

boca120879

Fun Poster
Joined
Dec 27, 2018
Messages
566
Reaction score
173
Points
33
Hubungan baik sesama Muslim Dan membaca Al Quran, masing2 adalah kaedah2 yg Kita leh guna untuk tingkat Kan keimanan...xde apa la
Kalo xde ape....
yang maki hamun / perlekehkan orang lain dalam internet,
jumpa sesama Muslim, masam muka,
even jumpa Bangla pun macam sedang tengok dinding (xde perasaan),

tu apa ye....saje tanya....

Buat baik ni sekadar sunat je ke?
 
Last edited:

imatheonlyone

Legendary Member
Joined
Mar 11, 2009
Messages
13,322
Reaction score
488
Points
141
Kalo xde ape....
yang maki hamun / perlekehkan orang lain dalam internet,
jumpa sesama Muslim, masam muka,
even jumpa Bangla pun macam jumpa musuh,

tu apa ye....saje tanya....

Buat baik ni sekadar sunat je ke?
Ala Kita pun sedar X sedar Ada gak terbuat bnd2 gitu
 
Sponsored Post
Top
Log in Register