Hydrogen On Demand (HOD)

CG Sponsors




Sponsored Post

drnaza

Junior Member
Joined
Feb 12, 2010
Messages
92
Reaction score
0
Points
6
saya dah guna HOD nie.... amat membanggakan jugak la... yang ketara pickup dia gilerr.... naik bukit pn x terasa...
 

eboss

CG Hardcore
Platinum Member
Joined
Nov 29, 2007
Messages
85,652
Reaction score
1,894
Points
591
ni kereta jalan pakai air ke? kena minta komen cikgu rezza ni!!!
hidup cikgu rezza!!!!
Nak tau hidup tak hidup mai la buka tread kat sini...ramai org dok carik dia...penipu punya orang :mad:
 

CITROEN_C4

Fun Poster
Joined
Oct 4, 2009
Messages
868
Reaction score
130
Points
23
Nak tau hidup tak hidup mai la buka tread kat sini...ramai org dok carik dia...penipu punya orang :mad:
http://ilmurahsia.name.my/index.html

Hydrogen-on-demand upgraded version:
-lebih kecil..install di engine bay
-0.5 Amp at start.
-carnister kapasiti:750 ml
-tiada guna catalyst/pemangkin spt (Noah/Koh/baking soda)
-hanya masuk air paip/RO/tapis
-easy maintenance..tak perlu cuci elektrod buang air lama dan masuk air baru setiap 5000 km
-SS core electrodes..bukan DAWAI
-untuk cc kenderaan sehingga 2500 cc
-harga promosi(masa terhad): RM250

BAGAIMANA SAYA MENDAPAT 104% MILEAGE GAIN MENGGUNAKAN HyDROGEN.
Bagaimana saya mendapat 20 km /Liter

Pernahkah anda dengar / membaca dimana-mana mengenai penghasilan Hydrogen melalui teknik elektrolisis? Teknik ini menghasilkan GAS Hidrogen dan Oksigen..disuntik ke dalam kebuk pembakaran untuk menghasilkan pembakaran yang efisen.
Dengan efisensi tinggi..anda akan KURANG menggunakan bahanapi untuk mendapat tenaga yang sama!

Sila lihat UJIAN prestasi sebenar yang saya lakukan untuk mendapat mileage gain 104%

Harga yang biasa didapati di Internet adalah lebih kurang USD300~1500.Di Malaysia..ada banyak syarikat dan individu yang menghasilkan alat seumpama ini berharga dari RM1000~RM2400

Sehingga kini kenderaan EFI terutama enjin CAMPRO tidak berjaya mendapat penjimatan seperti mana yang dijanjikan kerana masalah dengan EFI tetapi..kami di sini boleh melakukannya tanpa masalah.Percayakah anda bahawa O2 sensor tiada kaitan dengan masalah ini?
Anda juga boleh memasangnya sendiri jika anda tidak dapat datang membuat pemasangan di tempat saya kerana product akan diserta dengan instruction pemasangan.Sangat mudah.

Menarik jugak nih...:-?

e-boss, dulu yg cikgu Reza punya version kantoi bila install kat CAMPRO kan?Lepas tu kena install EFIE circuit lagi...yang ni nampak macam plug and play jer...
 
Last edited:

CITROEN_C4

Fun Poster
Joined
Oct 4, 2009
Messages
868
Reaction score
130
Points
23
bagaimanakah cara untuk menjimatkan petrol?

JAWAPANnya...Tambah kuasa kenderaan anda menggunakan Hydrogen.Daya letupan Hydrogen adalah 3X lebih kuat dari petrol. Kuasa ini berupaya menangani masalah beban.Apabila kenderaan anda mempunyai kuasa (power)..ia akan terasa 'ringan'..lebih pick-up jadi anda tidak perlu menekan pedal minyak dengan banyak.Di situ lah sebenarnya kunci kepada penjimatan.

Hydrogen boleh didapati dari satu sumber yg sangat mudah didapati iaitu air.Apabila air melalui proses elektrolisis..
ianya akan dipecahkan kepada 2 molekul Hydrogen dan 1 molekul oksigen dalam bentuk gas.Gas inilah yg akan disuntik ke dalam kebuk pembakaran dan menghasilkan pembakaran yg total.

Pembakaran total dan kuasa Hydrogen ini lah yg menghasilkan KUASA yg sangat diperlukan.Tahukah anda bahawa hanya lebihkurang 30% sahaja petrol yg anda beli digunakan sebagai bahanapi pembakaran.Ke mana perginya lagi 70%.Mereka menjadi karbon.. petrol tidak terbakar..dan pencemaran.

Buktinya?Cuba anda lihat minyak enjin kereta anda..agaknya mengapa ia menjadi hitam?Itu ialah karbon dan juga petrol yg tidak terbakar akibat pembakaran yg tidak sempurna.Dan lagi bukti ialah pengaliran gas (belum habis bakar) dari intake manifold ke karburetor atau throttle body.Ia dihantar balik ke tempat bakar kerana masih belum habis terbakar.Dan lagi..ke katalitik konverter untuk menukarkan petrol tak terbakar kepada bentuk yg selamat dari pencemaran di eksos.

Sedikit panduan mengenai alat penghasil Hydrogen.Pertama=Hanya sedikit sahaja gas yg diperlukan untuk disuntik ke kebuk pembakaran.Ianya sebagai booster menggunakan kelebihan Hydrogen iaitu pembakaran cepat dan kuasa 3X.Tiada ubahsuai dilakukan kepada enjin.Hanya menggunakan saluran air intake sebagai sumber aliran Hydrogen. Bertentangan dengan product yg terdapat dipasaran menghasilkan banyak gas dr 1/2 ~2 Lpm(liter/min). Banyak keburukan menggunakan high output Hydrogen device seperti bateri habis(20 Amp diperlukan utk menghasilkan 1/2 Lpm)..unit tidak berfungsi..air cepat habis.. elektrod rosak..throttle body rosak..dsg.

Kedua=Setting mengecilkan AFR(air-fuel ratio) pada karburetor adalah wajib dalam menentukan penjimatan kenderaan berkarburetor kerana factory setting adalah besar dan membazir petrol. Manakala untuk kenderaan EFI..tiada adjustment dilakukan pada ECU/komputer kenderaan.Ramai pengusaha mengecilkan AFR menggunakan sejenis alat iaitu EFIE tetapi tiada penjimatan berlaku sebaliknya penggunaan petrol menjadi lebih banyak.Lalu mereka menyalahkan O2 sensor.AFR adalah sangat sensitif. Sedikit adjustment pada AFR akan menjejaskan prestasi kenderaan dan akibatnya pemandu akan menggunakan lebih petrol untuk mendapatkan kuasa.
Jadi bagaimana kenderaan boleh jimat tanpa adjustment pada AFR?Soalan ini ialah soalan HIT menjadi tandatanya ramai kerana ramai yg tidak percaya penjimatan dapat dilakukan tanpa adjustment. Jawaban: Terdapat 2 sebab bagaimana..

Pertama.. Kuasa dari letupan di dalam kebuk pembakaran ditentukan oleh 2 faktor #1 Kelajuan campuran AFR dapat dibakar #2 Kelajuan letupan dapat meledak dalam kebuk.Lebih cepat/laju kedua2 faktor.. akan menghasilkan lebih kuasa. OK..kelajuan Hydrogen menyambar api adalah 1000X lebih laju dr petrol dan ianya 3X lebih kuasa.Apabila letupan menjadi lebih cepat..ECU akan membuat 'advance adjustment' secara automatik dari 14~10 deg ke 6~2 deg before TDC.
Keduanya..ialah apabila anda kurang menekan pedal minyak,MAP sensor mengesan kurang 'beban' dan akan mengurangkan AFR secara automatik.


Jenis kenderaan yang boleh menggunakan Hydrogen:
kenderaan karburetor
kenderaan EFI (electronic fuel injection)
Diesel dan NGV

Menarik juga dari segi teknikalnya nih...

http://ilmurahsia.name.my/hod.html

Gua bukan promoter ok...just copy paste apa yang ada jer..
 
Last edited:
Sponsored Post
Top
Log in Register