I wouldn't buy gtx 1060 at the time the thread was really here with 6GB or something like that, for now I may go with that cause games starting be really demanding anyway, and prices have fallen a lot, otherwise I do not see anything like that here.
6 gb ni sbnr nya elok utk main 1440p monitor... Tp klu guna utk 1080p monitor pun best gak dapat max out graphic setting...
Competitor dia dari amd adalah and rx580... Aku guna rx580 4gb blh la nk ultra setting game witcher 3 tapi utk game2 triple a sekarang klu max out dpt avg 30fps je so untuk dpt 60 fps kne turun kn sikit graphic setting...
Masa tu la extra vram tu membantu..
Utk 1080p aku suggest guna amd sbb peice/ performance yg jauh lebih brbaloi...
Unless yg nk main guna 4k bru la boleh guna gpu dari nvidia mcm rtx 2060, rtx 2070, rtx 2080, gtx 1080ti..tp harga mmg mahal gila la...
Untuk main game, better utama kan performance... Klu graphic Cantik dapi fps drop sampai 30 fps nk buat apa..
There still could be games already which will took whole 6GB of memory, but you really need to be cool with everything else out there for many possible reasons, I am still not sure which honestly. So how far can you go with that matter anyway? Maybe there are 1080 versions already for that price.