GamezStar
CG Hardcore Club
- Messages
- 54,008
Top Poster #4
- Joined
- Jul 1, 2008
- Messages
- 54,008
- Reaction score
- 6,724
- Points
- 881
- Awards
- 1
sebb tunggu lebih sejam.. last2 ayam abih.. pelanngan tu mintak manager store mintak maaf.. tapi manager buat x tau jer... *so mungkin pelanggan tu mulut terlalu cabai ... pekerja lain hati panas... *kejadian kt KFC I-CITY ..
anda memerlukan id utube utk view video ini:
http://www.youtube.com/watch?v=5NDfHB3UbdQ
versi panjang
http://www.youtube.com/watch?v=mIyqx8VQRQI
video awal kejadian
koment dari member CG
other maklumat
[/QUOTE]
Media berat sebelah!
costumer buat sidang akbar
klu korng ade utube id mohon komen kt sana and unlike this video ..
Idea utk tindakan susulan :-
video menunjukkan jika beli ayam anda tidak akan kene pukul...
http://www.youtube.com/watch?v=8xFgEAhXcRQ
*klu mulut mcm longkang jer baru kene belasah
jika anda ingin menyokong tindakna staff KFC SILA
ref
http://www.youtube.com/watch?v=Ek5aUWUF18A
anda memerlukan id utube utk view video ini:
http://www.youtube.com/watch?v=5NDfHB3UbdQ
versi panjang
http://www.youtube.com/watch?v=mIyqx8VQRQI
video awal kejadian
http://www.youtube.com/watch?v=j0afADJpvsA
aku rasa ini video sebelum kena tumbuk tue...
korang nampak tak...
staf dari dalam dapur nk kuar...
tapi casher yg tahan beliau...
dan video yg kena serang plak kuar...
mean video tengah2 dipadam...
apakah...?
Insiden di KFC: Polis tak ambil kira video di Youtube
Salhan K Ahmad
4:09PM Feb 11, 2012
Polis akan mengambil tindakan ke atas media yang didapati menimbulkan isu perkauman dalam laporan mereka berhubung insiden pergaduhan yang didakwa berlaku di sebuah restoran di Shah Alam, Isnin lalu.
Ketua Polis Daerah Shah Alam, ACP Zahedi Ayob berkata, polis juga akan mengambil tindakan ke atas penulis komen yang menimbulkan isu perkauman di Youtube, ekoran penerbitan rakaman insiden berkenaan di laman itu.
Menurutnya lagi, polis setakat ini hanya mengambil tindakan ke atas insiden pergaduhan di Kentucky Fried Chicken i-City itu mengikut Seksyen 323 Kanun Keseksaan.
NONE"Kita hanya ambil tindakan di atas pergaduhan itu. Lepas itu (rakaman) pergaduhan ini diletak dalam Youtube, komen yang timbulkan isu perkauman itu kita akan ambil tindakan lain.
"Kalau yang itu (isu perkauman) jadi kes lain. Kalau suratkhabar yang timbulkan perkauman (berhubung insiden itu), kita akan ambil tindakan ke atas suratkhabar," katanya ketika dihubungi Malaysiakini hari ini.
Polis juga tidak akan menggunakan rakaman di Youtube itu untuk siasatan kes pergaduhan tersebut, kata Ahmad Zahedi lagi.
Sebaliknya, polis hanya akan menggunakan rakaman video litar tertutup (CCTV) dari premis restoran itu, yang setakat ini masih belum diterima pasukannya, kata Ahmad Zahedi.
"(Rakaman) di Youtube tak boleh pakai sebab dah edit semua. Anda ingat itu rakaman betul?," katanya lagi.
Sekurang-kurangnya dua rakaman insiden berkenaan dikesan telah dimuatkan di Youtube dan mendapat perhatian meluas oleh pengguna Internet setakat ini.
Tambahnya, polis juga masih menunggu laporan perubatan daripada lelaki yang mendakwa dicederakan dalam insiden itu.
"Tinggal sekarang ini, kita buat kawad cam dan semak rakaman CCTV dari KFC, lepas itu kita akan tunggu laporan perubatan orang yang kata kena tumbuk itu, dia buat pemeriksaan perubatan.
"Kita nak tengok ada kesan (cedera) atau tidak," katanya lagi yang turut mengesahkan siasatan ke atas tiga orang kakitangan restoran tersebut.
Katanya, suspek – tiga lelaki berusia 20-an – itu juga tidak ditahan dan hanya diminta untuk hadir untuk pengecaman di ibu pejabat polis daerah itu.
"Kita buat kawad cam untuk (pengadu) kenalpasti siapa yang tumbuk dia, sama ada dia kenal atau tidak kenal. Macam mana nak tuduh kalau dia tak kenal siapa?," katanya lagi.
Tambahnya, polis juga telah mencatat kenyataan daripada sekurang-kurangnya sepuluh orang saksi dalam kes berkenaan.
sumber: malaysiakini.com
koment dari member CG
cina tu kurang ajar dulu... maki2 kat pekerja kfc tu... member aku ada kat sana report... )
memang laa ramai org time tu... kena paham laa... dah habis ayam blah aje diam2... tak payah maki2 bising2 buat kecoh lepas tu kurang ajar maki manager kfc ict tu suruh mintak mahap...
1 jam tunggu... i jam dok maki staff kfc sana... sapa bley sabar dok ye?...*
kalau aku tak payah tunggu 1jam start aje cina tu bising2 maki2 aje aku dah baling kerusi kat muka dia...*
padan muka dol... siapa suruh kurang ajar sangat cina nie...*
that's y takdak sapa pelanggan lain pun nak tolong lelaki cina c*bai kurang ajar tu... )paid
korang tngk 0.00 ~ 0.01 cina laki 2 cari pasal dulu
maklumat dari blog luar
Kerana Ayam Goreng KFC, Jadi Isu Perkauman
Kerana Ayam Goreng KFC, Jadi Isu Perkauman
** * *February 9, 2012
** ** KFC
162 Comments
10.5K
*
85
*
1
share
Hanya kerana ayam goreng, terjadi pergaduhan di antara seorang pelanggan berbangsa Cina dengan beberapa pekerja restoran makanan segera Kentucky Fried Chicken (KFC) di cawangan rangkaian makanan segera itu di I-City, Shah Alam.
Menurut individu yang memuat naik rakaman insiden tersebut, TheAMOTimes, pelanggan berbangsa Cina itu tidak dapat menahan sabar apabila terpaksa menunggu selama satu jam untuk mendapatkan ayam goreng KFC di restoran berkenaan.
“Bila sampai gilirannya, sudah tidak ada lagi ayam goreng (yang sedia untuk pelanggan) untuknya. Ia mencetuskan pergaduhan tersebut,” kata TheAMOTimes.
Seterusnya, pelanggan itu naik berang dan memaki hamun para pekerja serta pihak pengurusan restoran berkenaan sehingga menjengkelkan ramai pelanggan yang melihat perlakuan melampau lelaki Cina itu.
Menurut saksi yang turut berada di tempat kejadian Tempewarrior yang meninggalkan komennya di youtube itu berkata rakaman video tersebut seolah-olah di salahertikan oleh pemuat naiknya dan menegaskan bahawa pelanggan Cina itulah yang memulakan api pergaduhan tersebut.
“Video ini sangat mengelirukan…saya berada di sana…pelanggan Cina itu kata ‘***** punya Melayu’, jadi bagaimana? Tak boleh dihentam? Apakah pelanggan itu berhak untuk memaki hamun dengan membabitkan kaum lain?,” ujarnya menjelaskan perkara sebenar.
Kenyataan Tempewarrior juga dikuatkan dengan seorang lagi saksi, cynerji, yang menyatakan bahawa pelanggan itu mencaci pekerja KFC itu dengan kata-kata ‘Melayu ****’ sehingga menyebabkannya dipukul.
“Pelanggan yang gagal membeli ayam goreng itu (kerana sudah habis) menengking kuat pada lelaki Melayu di kaunter tersebut dan menyebabkan mereka keluar dari situ untuk memukulnya. Saya sendiri berada di situ. Jangan salahkan KFC, salahkan pelanggan yang tidak berpelajaran tersebut,” katanya.
Bagaimanapun, pelanggan tersebut dalam kenyataannya bersama ADUN DAP Segambut, Lim Lip Eng, hari ini menafikan dirinya bertindak melampau sehingga mencetus insiden yang mampu mencetus isu perkauman di ibu negara itu.
Dalam penafiannya, dia menyatakan tidak melakukan sebarang provokasi atau perkataan-perkataan yang bersifat diskriminasi perkauman terhadap para pekerja KFC di I-City itu. *sumber
other maklumat
Media berat sebelah!
costumer buat sidang akbar
klu korng ade utube id mohon komen kt sana and unlike this video ..
Idea utk tindakan susulan :-
pergh... so sekarang ni kita come out idea cam ne nak counter attack sidang media cina tu..
idea aku:
1.buat group FB : kami sokong staff KFC - done ( x tau sape yg create)
2.buat bandage/baju/stiker - yg tertera perkataan kami sokong staff kfc
3.cari balik staff yg memukul + terlibat + saksi2 kejadian .. kita mintak dia org berikan statment ( cerita penuh) *kita sendiri yg akan rakam
4. pakai benda2 step ke 2 . dan pergi makan kt mane2 outlet kfc tanda sokongan kita
5. pakat ramai2 serbu kfc sambil pakai benda step ke2 *dan lepak beramai2 di outlet kfc . nak lagi cantek buat serentak seluruh negeri
6. compile gambar2 3+4+5 dan hantar kepada media massa
kene nampak lebih stylo dan saiko sikit *..aku harap YB leh ketengahkan idea aku ni ..
tindakan susulan dari perkasa
Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (PERKASA) akan menemui kakitangan restoran Kentucky Friend Chicken i-City, Shah Alam untuk mendapatkan penjelasan berhubung insiden kekasaran yang berlaku di premis berkenaan Isnin lalu.
Setiausaha agung pertubuhan itu, Syed Hassan Syed Ali berkata, PERKASA akan berbuat demikian memandangkan pelanggan yang mendakwa diserang dalam insiden tersebut telah mendapat perhatian media.
"Nampaknya pihak yang didakwa diserang oleh pekerja KFC sahaja yang dapat perhatian media. PERKASA rasa mereka (staf KFC yang terlibat) perlu diberi peluang menjelaskan kepada orang ramai apa sebenarnya berlaku.
"PERKASA akan berjumpa dengan staf KFC terbabit dalam masa terdekat ini untuk mendapat penjelasan," katanya dalam satu kenyataan hari ini.
Beliau juga memerhatikan bahawa komen yang timbul berhubung isu berkenaan "sangat tidak adil kepada staf KFC tersebut."
Katanya lagi, pelanggan yang tampil dalam sidang media semalam – Danny Ng – tidak sepatutnya bertindak memarahi kakitangan resoran berkenaan.
"Pastinya ada cara nak luahkan kehampaan bila apa yang kita hendak sudah habis. Mengapa pula lebih suka menjerit-jerit marah dalam premis yang bukan dia punya? Dia hanya seorang pelanggan sahaja, apa hak dia nak marah-marah pekerja KFC," soalnya lagi.
Syed Hassan turut melahirkan keprihatinannya ke atas kakitangan terlibat yang menurutnya perlu "berdiri sepanjang hari dan bergerak ke sana sini dalam dapur" dan perlu melayani pelanggan yang ramai.
Malaysiakini juga telah mengunjungi premis berkenaan hari ini, namun pihak pengurusan restoran yang ditemui enggan mengulas mengenai insiden tersebut.
Tinjauan ke restoran dua tingkat itu mendapati premis tersebut beroperasi seperti biasa dan para pelanggan turut memenuhi ruang makan di tingkat bawahnya untuk makan tengahari.
http://www.malaysiakini.com/news/188768
video menunjukkan jika beli ayam anda tidak akan kene pukul...
http://www.youtube.com/watch?v=8xFgEAhXcRQ
*klu mulut mcm longkang jer baru kene belasah
Individu di sebalik akaun Youtube Jess6366 yang memuat-naik dua video mengenai pekerja KFC i-City yang didakwa mengkasari seorang pelanggan, hari ini tampil mencerita kejadian tersebut.
Dia yang tidak mahu namanya disebut nama atau diambil gambarnya, berkata dia pada mulanya berada dalam barisan yang sama dengan mangsa kejadian itu, Danny Ng, ketika insiden itu berlaku.
"Pada kira-kira pukul 9.30 malam, saya ternampak satu lagi barisan
yang tidak ramai orang, jadi saya beralih ke sana. Terdapat lima orang yang berdiri di hadapan saya, manakala di barisannya (Ng) terdapat kira-kira 10 orang.
"Apabila sampai giliran saya, jam sudah pukul 10.45 malam, manakala terdapat seorang pelanggan di hadapan Ng. *Apabila sampai gilirannya, ayam sudah habis kerana saya adalah orang terakhir membeli semua ayam," katanya dalam satu sidang akhbar di Klang hari ini.
Ng, dakwanya, yang marah kerana pengurus di situ tidak memberitahu pelanggan bahawa ayam sudah kehabisan, telah meninggikan suaranya terhadap pekerja di situ.
Bagaimanapun, dakwanya, selain daripada seorang pekerja memanggil Ng '****' dan memintanya buat ayam goreng sendiri, tidak ada perkataan kesat atau berbaur perkauman yang digunakan oleh mana-mana pihak.
[Baca berita penuh]
jika anda ingin menyokong tindakna staff KFC SILA
ref
jika anda menyokong tindakan staff KFC leh pi ke http://www.facebook.com/KFCMalaysia*
atau*
leh like gorup FB "kami sokong staff kfc"
dan
http://carigold.com/portal/forums/showthread.php?t=309230
http://www.youtube.com/watch?v=Ek5aUWUF18A
Last edited by a moderator: