BTC USD 62,034.4 Gold USD 1,767.89
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Bolehkah jin dibunuh?

hantukiller

Fun Poster
Joined
Dec 9, 2009
Messages
892
Reaction score
0
Points
10
Dari Abu Said al-Khudri r.a katanya, Rasulullah s.a.w bersabda:￾Sesungguhnya di Madinah terdapat sekelompok jin yang telah Islam. Maka sesiapa yang telah melihat jin-jin ini, beri izinlah dia tinggal selama tiga hari. Jika sesudah tiga hari telah diperingatkan supaya pergi, tetapi dia masih kelihatan, bunuhlah. Kerana itu adalah syaitan.￾
 
Sponsored Post

hantukiller

Fun Poster
Joined
Dec 9, 2009
Messages
892
Reaction score
0
Points
10
Bila fahami hadis ni, nabi suruh bunuh jin yg jahat(syaitan)... tapi kenapa nabi tak ajar bunuh jin?
 

dinxq

Active Member
Joined
Jul 5, 2009
Messages
1,274
Reaction score
2
Points
30
Bila fahami hadis ni, nabi suruh bunuh jin yg jahat(syaitan)... tapi kenapa nabi tak ajar bunuh jin?
Maksud nabi saw bunuh jin yang merupakan dirinya sebagai binatang seperti ular dan kala jenking.
 

Putu Piring

Active Member
Joined
Jun 27, 2012
Messages
2,401
Reaction score
18
Points
25
Aritu tgok tv ada ustaz tu kata boleh tapi x disyorkan sebab kemungkinan kaum keluarga jin tu mingkin akan membalas dendam..

*mcm manusia jugak kalau bunuh kaum keluarga dia mesti ada yg x puas hati g balas dendam balik..
 

hantukiller

Fun Poster
Joined
Dec 9, 2009
Messages
892
Reaction score
0
Points
10
Tapi jika diMadinah itu sendiri, jin islam pun nabi suruh bunuh(sebab ianya syaitan)....napa pulak ustaz tu tak syorkan?
 

Putu Piring

Active Member
Joined
Jun 27, 2012
Messages
2,401
Reaction score
18
Points
25
Tapi jika diMadinah itu sendiri, jin islam pun nabi suruh bunuh(sebab ianya syaitan)....napa pulak ustaz tu tak syorkan?

Cuba bro baca betul2 hadis tu..
Nabi suruh bunuh syaitan yg menyamar menjadi jin islam..sebab kalau jin islam tinggal selama 3 hari je..yg dok tinggal lebih dari 3 hari tu ialah syaitan..
Pandangan sy la lg pun sy bukan pandai sgt..
 

dinxq

Active Member
Joined
Jul 5, 2009
Messages
1,274
Reaction score
2
Points
30
Macamana nak bezakan antara keduanya?
Sabda nabi saw bagi nasihat pada jin yang menyamar tu supaya beredar sebanyak 3x , kalau jin islam dia akan beredar tapi kalau binatang biasa dia buat tak tahu saja...
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register