Boleh Ke Gunakan Jin................

CG Sponsors




sismawi

Active Member
Joined
Nov 23, 2007
Messages
1,218
Reaction score
2
Points
25
Boleh Ke Gunakan Jin................

1. untuk tujuan perubatan termasuk yg kena rasuk/gangguan iblis

2. pagar rumah / hartabenda / perlindungan diri
 
Sponsored Post

sismawi

Active Member
Joined
Nov 23, 2007
Messages
1,218
Reaction score
2
Points
25
`Dan bahawa sesungguhnya adalah (amat salah perbuatan) beberapa orang dari manusia, menjaga dan melindungi dirinya dengan meminta pertolongan kepada ketua-ketua golongan jin, kerana dengan permintaan itu mereka menjadikan golongan jin bertambah sombong dan jahat.
Surah Al-Jinn, Ayat 6
 

sismawi

Active Member
Joined
Nov 23, 2007
Messages
1,218
Reaction score
2
Points
25
Dan mereka menjadikan jin sekutu bagi Allah, padahal Allah jualah yang mencipta jin-jin itu; dan mereka berdusta terhadap Allah dengan mengada-adakan bagiNya anak-anak lelaki dan anak-anak perempuan, dengan tidak berdasarkan sebarang pengetahuan. Maha Suci Allah dan Maha Tinggilah Ia dari apa yang mereka sifatkan! ... Surah Al An'aam, Ayat 100
 

buffet2

Active Member
Joined
Jul 30, 2008
Messages
1,249
Reaction score
29
Points
40
salam saudara...

tak yah la nak guna jin utk apa shj tujuan...minta direct jer dgn Tuhan yg Esa...Dia yg memberi dan menyembuhkan...dlm ayat di atas pun dah jelas Tuhan melarang...buat apa nak gunakan jin...

sperti dlm surah al fatihah ayat 5 yg bermaksud...

'kepada engkau kami sembah, kepada engkau kami mohon pertolongan'

jadi mintalah pada Allah Tuhan seru sekalian alam utk apa sahaja tujuan...

wasalam
 

usop_shippuden

Fun Poster
Joined
Dec 5, 2009
Messages
480
Reaction score
52
Points
20
x bleh!!!!khadam ayat pun xleh...khadam ayat adalah was2....kemungkinan setan
 

Pelesit Api Malaya

Active+ Member
Joined
Oct 20, 2008
Messages
2,549
Reaction score
162
Points
33
Xleh... sepatutnya jin mintak tolong ngan kita, bukan kita mintak tolong ngan dia... ekeke..:))

Minta dngn tuhan jer yng betul... :">
 

hafizuka

Super Active Member
Joined
Sep 25, 2008
Messages
6,956
Reaction score
261
Points
81
Boleh guna, ramai je tukang2 sihir guna, kalau tak boleh mesti takde orang guna

Tang halal haram tu bagi aku jelas haram huhuhuhu
 

zerorise

Active Member
Joined
Nov 16, 2007
Messages
1,063
Reaction score
0
Points
20
Saya x pasti , yang sy tahu ianya bergantung kepada agreement antara manusia dan jin .

Sy pernah lihat satu orang manusia yang guna jin dlm perubatannya tapi wajahnya terdapat NUR. Mana mungkin orang yang buat dosa boleh ada NUR diwajahnya??
 

WangEmas

Active+ Member
Joined
Aug 28, 2009
Messages
3,519
Reaction score
55
Points
30
Boleh Ke Gunakan Jin................

1. untuk tujuan perubatan termasuk yg kena rasuk/gangguan iblis

2. pagar rumah / hartabenda / perlindungan diri
jawapannya, tak boleh..
 
Sponsored Post
Top
Log in Register