BTC USD 23,588.7 Gold USD 1,863.85
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Awek foodpanda kena tendang

TXT

CG Super Hardcore Club
gemgemgemgemgemgem
Messages
395,703
Paid Membership
Top Poster #1
Joined
Mar 15, 2010
Messages
395,703
Reaction score
26,793
Points
2,836
Awards
2




A351D701-BF5C-4D2F-85C7-234EEB4BBD05.jpeg



Rakaman video CCTV menunjukkan perselisihan faham di antara seorang wanita penghantar makanan dengan seorang lelaki dalam kejadian di Bandar Puteri, Puchong


KUALA LUMPUR: Polis sedang menjalankan siasatan berhubung kejadian perselisihan faham antara seorang wanita penghantar makanan dengan seorang lelaki di Bandar Puteri, Puchong, dekat sini, petang semalam.

Ketua Polis Daerah Serdang, Asisten Komisioner Ismadi Borhan, mengesahkan pihaknya ada menerima satu laporan berhubung insiden itu dan siasatan lanjut sedang dijalankan.

"Kita sudah memanggil kedua-dua pihak untuk dirakam percakapan dan hasil siasatan mendapati kejadian itu berpunca daripada salah faham. Tiada sebarang kecederaan dialami oleh kedua-dua pihak dilaporkan dalam kejadian itu.

"Kertas siasatan sedang dilengkapkan dan kita meminta semua pihak bertenang serta tidak mengeluarkan sebarang komen yang boleh memecahkan keamanan dan mendatangkan kegusaran awam," katanya dalam satu kenyataan.

Beliau berkata, kes disiasat mengikut Seksyen 323 Kanun Keseksaan.

Difahamkan, insiden kira-kira jam 4 petang itu berlaku apabila wanita menunggang motosikal terbabit dikatakan mahu memotong kereta dipandu lelaki berkenaan yang hendak membuat pusingan U di Jalan Puteri 9/1, Bandar Puteri, Puchong, sehingga didakwa membabitkan kekasaran.

Dua rakaman video, termasuk satu daripada kamera litar tertutup (CCTV), berhubung kejadian itu tular dalam media sosial sejak petang semalam.


-BH
 

Aminuddin Yahaya

44m ·

Alhamdulillah, mahkamah hari ini menetapkan bahawa mereka yang tertuduh dalam kes Rider FoodPanda 1.0 (dianiaya dituduh merusuh selepas membantu rakannya yang dikasari) telah selesai dan dilepaskan.

Alhamdulillah, terima kasih yang tidak terhingga kepada barisan pasukan peguam diketuai oleh Datuk Zainul Rijal (Timbalan Pengerusi PEMBELA) dan Tuan Hisham Marzuki (Timb. Presiden Persatuan Peguam-Peguam Muslim Malaysia) yang bertungkus lumus berjuang dalam kes ini secara percuma.

Terima kasih juga kepada rakan-rakan NGO dalam rangkaian PEMBELA yang memberikan sokongan moral padu kepada tertuduh dan para peguam yang akhirnya menarik perhatian rakyat Malaysia untuk sama-sama bersuara.

Terima kasih individu-individu yang berhati mulia yang telah menghulurkan segala bentuk bantuan yang sangat berharga buat adik-adik Rider ini, sehingga ke akhir kes.

Terima kasih kepada pihak polis, terutamanya IPD Petaling Jaya atas layanan, kerjasama dan komunikasi yang baik dengan pihak kami sepanjang kes ini berlangsung.

Alhamdulillah. Alhamdulillah. Alhamdulillah.

Aminuddin Yahaya
Pengerusi PEMBELA
30 November 2021
#KesFoodPandaTeraniaya
#MembelaAgamaBangsaTanahAir

1638248925658.png

1638248933270.png

1638248941910.png

1638249417553.png

Sponsored Post

TXT

CG Super Hardcore Club
gemgemgemgemgemgem
Messages
395,703
Paid Membership
Top Poster #1
Joined
Mar 15, 2010
Messages
395,703
Reaction score
26,793
Points
2,836
Awards
2
FB_IMG_1589945605025.jpg

Susulan daripada akak foodpanda yang kena terajang dan pukul oleh penjenayah cina ni. Rupanya akak ni dah tarik balik repot. Sebab cina ni nak repot geng2 foodpanda yang lain ugut dia.

Akak ni tak nak tengok kawan2 sekerja dia susah. Dia sanggup bekorban... 😢

Semoga kes ini sampai ke peringkat Bukit Aman. Dah makin melampau! 😠

Oh Tular
 

puyol

CG Top Poster Club
gem
Messages
28,816
Joined
Jun 28, 2011
Messages
28,816
Reaction score
3,730
Points
261
Awards
1
FB_IMG_1589945605025.jpg

Susulan daripada akak foodpanda yang kena terajang dan pukul oleh penjenayah cina ni. Rupanya akak ni dah tarik balik repot. Sebab cina ni nak repot geng2 foodpanda yang lain ugut dia.

Akak ni tak nak tengok kawan2 sekerja dia susah. Dia sanggup bekorban... 😢

Semoga kes ini sampai ke peringkat Bukit Aman. Dah makin melampau! 😠

Oh Tular
haha. senang macamtu je cina tu game budak tu.
 

puyol

CG Top Poster Club
gem
Messages
28,816
Joined
Jun 28, 2011
Messages
28,816
Reaction score
3,730
Points
261
Awards
1
Cina tu sepak rider tu boleh pulak 🤦
Tapi dia tu orang tak sepak pun lagi
Pandai jugak dia bela diri
Tapi ramai tak puas hati tu
Nak mintak siasat balik
silap ada geng foodpanda tu datang ramai2. boleh charge merusuh kalau tak silap. kalau gaduh 1-1 boleh tahan lagi.
 
Sponsored Post

Top
Log in Register