Al Quran ada 40 juzuk??

CG Sponsors




mdhazrin

Active Member
Joined
May 19, 2008
Messages
1,556
Reaction score
8
Points
30
Salam,

Tujuan sy membuka thread nie adalah kerana ingin bertanyakan kemusykilan tentang Al Quran nie. Baru2 nie sy ada berjumpa seorg hamba Allah nie yang menyatakan Al quran nie ada 40 juzuk sebenarnya. 30 juzuk yang kita ada dan 10 juzuk lagi adalah rahsia Allah yg mana org2 terpilih sahaja mengetahuinya..,Memandangkn ilmu sy yang cetek nie ,sy agak musykil krn pertama kali dengar ttg 10 juzuk terakhir nie..Harap tuan2 yg arif ttg hal nie di sini dpt memberi penjelasan...

Dalam 10juz terakhir nie diberitahu ada menyatakan konsep kembar dlm diri setiap manusia nie...,dlm kata lain setiap diri manusia nie ada 'kembar'nya sendiri yg mana telah wujud lama sebelum kita dilahirkan. Itu dakwa beliau. Tuan2 yg arif harap dpt beri penjelasan..
 
Sponsored Post

tokmat™

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Dec 23, 2005
Messages
33,932
Reaction score
274
Points
136
uishhhhh!!!!!
ilmu mana pulak ni....? :-?
 

moneymaker3000

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Mar 24, 2007
Messages
25,255
Reaction score
516
Points
176
penah baca ada teori mengatakan 1 surah tersembunyi, tapi kalau sampai 10 juzuk tu macam byk sgt
 

kuhik

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Jun 12, 2007
Messages
39,519
Reaction score
1,312
Points
191
ini mengarut..dah jadi macam hindu plak..
 

qba437

CG Top Poster Club
Joined
Oct 20, 2008
Messages
32,537
Reaction score
92
Points
120
mungkin ini yang dikatakan ilmu rahsia

ps: tertanya plak..kalu kita ada 'kembar'..apa yang akan terjadi pada 'kembar' kita tuh?
 

akuslamberjer

Super Active Member
Joined
Jan 5, 2008
Messages
5,287
Reaction score
103
Points
73
Quran nih untuk sapa?

Yang sembunyi tuh nak bagi sapa?

Sapa yang sembunyi? Nak sembunyi dari sapa? Kenapa nak sembunyikan?
 

zkry

Super Active Member
Platinum Member
Joined
May 12, 2007
Messages
6,718
Reaction score
109
Points
78
Mana ada...
Kalau adapun, apesal pulak nak rahsia2 pulak...:-?:-?
 

jejantas

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Sep 1, 2007
Messages
24,648
Reaction score
919
Points
161
Salam,

Tujuan sy membuka thread nie adalah kerana ingin bertanyakan kemusykilan tentang Al Quran nie. Baru2 nie sy ada berjumpa seorg hamba Allah nie yang menyatakan Al quran nie ada 40 juzuk sebenarnya. 30 juzuk yang kita ada dan 10 juzuk lagi adalah rahsia Allah yg mana org2 terpilih sahaja mengetahuinya..,Memandangkn ilmu sy yang cetek nie ,sy agak musykil krn pertama kali dengar ttg 10 juzuk terakhir nie..Harap tuan2 yg arif ttg hal nie di sini dpt memberi penjelasan...

Dalam 10juz terakhir nie diberitahu ada menyatakan konsep kembar dlm diri setiap manusia nie...,dlm kata lain setiap diri manusia nie ada 'kembar'nya sendiri yg mana telah wujud lama sebelum kita dilahirkan. Itu dakwa beliau. Tuan2 yg arif harap dpt beri penjelasan..
mana ada Allah nak rahsiakan Ilmunya kepada mahluknya BRO.. mengarut tuh!!!!
 

WangEmas

Active+ Member
Joined
Aug 28, 2009
Messages
3,519
Reaction score
55
Points
30
mungkin ini yang dikatakan ilmu rahsia

ps: tertanya plak..kalu kita ada 'kembar'..apa yang akan terjadi pada 'kembar' kita tuh?

haha.. aku baru jer nak cakap.. :eek::eek:
'ilmu rahsia' geng2 ayah pin jer tau.. :p
 
Sponsored Post
Top
Log in Register