BTC USD 59,365.9 Gold USD 2,411.44
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Untuk pengusaha ayam, idea untuk bisnes 2 dalam 1 bela keli sekali

hiduprakyat

Legendary Member
gem
Messages
15,451
Joined
Dec 6, 2010
Messages
15,451
Reaction score
958
Points
171

Di Thailand, ayam dibela di atas air. Air di bawah membantu menyejukkan reban ayam.

Tinja ayam, jatuh ke dalam bawah dan menjadi makanan ikan keli di dalam kolam. Ikan keli yang cukup matang kemudian diproses menjadi makanan kepada ayam.

Credit tiktok pongsakorn487
 
Sponsored Post


terpikir juga nak bela ayam utk bisnes jangka panjang. lepas tu trpikir, mcm mana nak urus najis ayam ni.

tq TT kongsikan video.


Tahi Ayam Tuan tak perlu risau!

Proses je jadi baja

lagi untung daripada buat bagi makan Keli

satu pek baja tu pun dah berapa ringgit..tak perlu risau ..berebut org beli


P/s : Lagipun ladang ternak Ayam kat Malaysia, kita pakai system Aircon tu..utk elak drp lalat dan penyakit...system lebih canggih


Kalau Tuan benar2 nak buat ladang ternak ayam..try buat contract farming dgn CP, KFC dll....tak perlu fikir pasaran
jaga je ayam tuan baik2
InsyaAllah sentiasa masyukkk
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Back
Top
Log in Register