BTC USD 60,210.6 Gold USD 2,411.44
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Tip Tingkatkan Khasiat Menu Daging

TXT

CG Super Hardcore Club
gemgemgemgemgemgem
Messages
448,870
Paid Membership
Top Poster #4
Joined
Mar 15, 2010
Messages
448,870
Reaction score
36,251
Points
2,836
Awards
2
1000258073.jpg


Semasa sambutan perayaan Hari Raya Aidiladha 🌙✨, menu berasaskan daging 🍲 adalah antara yang menjadi pilihan utama. Daging cukup terkenal sebagai sumber tenaga dan sumber protein yang tinggi selain turut membekalkan sumber mineral penting seperti zat besi. Dikongsikan tips meningkatkan khasiat daging.

Ingat‼️Daging mengandungi lemak tepu dan kolesterol yang tinggi. Jadi, ambil hidangan daging 🥩 secara sederhana dan elakkan makan secara berlebihan.

#KKMPrihatin
#KKMSihat
#MalaysiaMadani
 
Sponsored Post

Ada sebahagian pendapat mengatakan lemak tepu dalam daging tidak menjadi masalah utk dimakan..

kajian x brpa jelas lagi..

4714742473721.jpg


Cuma aku x tahu, impak bila korang masak letak gula, letak aji bagi sedap.. :ROFLMAO:

Main peranan pada kesihatan jika x kena gaya..

Aku dlu x makan lemak2 daging.. skrng makan je..

nk kata kolestrol ? xde issue.. yg penting kne control gula minuman..bersukan mcm biasa..

Dkt malaysia ramai kne penayakit jantung bkn sebab makan daging berlemak..

tp sebab lemak yg berkumpul dari pengambilan gula secara berlebihan..
 
Ada sebahagian pendapat mengatakan lemak tepu dalam daging tidak menjadi masalah utk dimakan..

kajian x brpa jelas lagi..

4714742473721.jpg


Cuma aku x tahu, impak bila korang masak letak gula, letak aji bagi sedap.. :ROFLMAO:

Main peranan pada kesihatan jika x kena gaya..

Aku dlu x makan lemak2 daging.. skrng makan je..

nk kata kolestrol ? xde issue.. yg penting kne control gula minuman..bersukan mcm biasa..

Dkt malaysia ramai kne penayakit jantung bkn sebab makan daging berlemak..

tp sebab lemak yg berkumpul dari pengambilan gula secara berlebihan..

Bila dah tahu punca kebanyakan penyakit daripada gula ni
Bagi saya lemak dalam daging tu tak ada masalah asalkan makan tak berlebihan
 
Sponsored Post

Back
Top
Log in Register