BTC USD 38,826.2 Gold USD 1,826.25
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Santai Suami 2 Alam..

NightFury

Active+ Member
Joined
Jan 7, 2010
Messages
3,476
Reaction score
11
Points
25
SAYA mendirikan rumah tangga dua tahun lalu dan belum dikurniakan anak. Kami berkahwin atas dasar cinta dan sayang. Selama beberapa tahun mengenalinya, suami saya sangat baik dalam serba serbi, begitu juga selepas menjadi isterinya.

Namun saya tidak menyangka dalam diam suami saya melakukan perkara yang melukakan hati saya sehingga tidak dapat diterima oleh akal fikiran apabila melihatkan sikap dan perangainya yang baik selama ini.

Pada awal tahun, dia pergi mengerjakan umrah dan sebelum berangkat ke sana, semua rahsianya terbongkar apabila saya tahu apa yang disembunyikan daripada saya selama kami berkawan sehingga berkahwin.


Dia ada seorang kawan atau ‘abang angkat’ yang sangat rapat dengannya pada zaman sekolah dulu. Ketika berkawan dengan suami, saya memang mengesyaki ada yang tidak kena dengan hubungan rapat mereka berdasarkan SMS dan panggilan telefon yang kerap terhadap suami saya sepanjang mengenali suami.


Setelah puas dipaksa, akhirnya suami mengakui dia menjalin hubungan sejenis dengan ‘abang angkatnya’. Hati saya hancur luluh mendengar daripada mulut suami dan ‘abang angkatnya’ setelah saya bersemuka dengan mereka.


Daripada apa yang saya tahu, suami saya terpaksa melakukan perkara terkutuk itu kerana ‘abang angkatnya’ mengugut menyiarkan gambar bogelnya ketika zaman sekolah jika tidak menurut kemahuannya.


Saya berasa sedih dan tertekan sehingga sekarang. Saya tidak tahu apa hendak dilakukan kerana terkilan dan kecewa dengan suami walaupun dia meminta maaf dan berubah dengan tidak meninggalkan solat seperti sebelumnya dan lebih bertanggungjawab.


Saya ada memberitahu hal ini kepada mak mentua dan pergi mendapatkan kaunseling di pejabat agama, tetapi masih tidak dapat mengurangkan masalah ini.


Saya sangat tertekan sehingga sekarang. Ada kalanya saya rasa ingin meminta fasakh kerana hati saya tawar untuk teruskan hidup bersamanya lagi tetapi rasa sayang dan cinta saya tidak pernah luntur.


Kadangkala saya nekad untuk berpindah tempat kerja jika ditakdirkan berpisah dengan suami dan tidak mahu lagi mengingati segala kenangan yang pernah ada. Saya sering mengadu kepada-Nya ketika solat dan hanya dapat mengharapkan Tuhan tabahkan hati saya untuk menghadapi ujian ini.


Namun saya masih tidak berdaya dan kuat untuk menghadapinya. Saya masih tidak dapat menerima hakikat bahawa suami saya sanggup melakukan perkara itu.


Sekarang hidup saya tidak lagi seperti dulu. Saya sering menangis dan berfikir apa akhirnya hidup saya bersama suami. Apa yang saya boleh lakukan, Dang Setia? Saya sangat buntu. Saya juga reda dengan segala kemungkinan yang berlaku kerana saya sudah berserah segala-galanya kepada Allah SWT.


Jika saya meneruskan hubungan dengan suami, sepanjang hayatnya saya mungkin terus menghukumnya dan saya tidak mahu perkara itu berlaku kerana tidak mahu dia terseksa.
 
Sponsored Post

bintang4

Super Active Member
Joined
Mar 4, 2007
Messages
8,528
Reaction score
332
Points
81
Hohoo..suami jenis yg "depan belakang" ok :)):))
 

mohdridzuan®

Legendary Member
Platinum Member
Joined
Oct 16, 2008
Messages
11,852
Reaction score
40
Points
130
huish..camne la boleh jadi cenggitu, kesian kat orang umah die :(
 

zerovirus

CG Super Hardcore Club
Platinum Member
Joined
Jan 25, 2009
Messages
182,141
Reaction score
79
Points
1,020
dua alam ni ... mcm2 hal :p
 

didi osaka

Active Member
Platinum Member
Joined
May 20, 2008
Messages
1,907
Reaction score
5
Points
25
alasan tak masuk akal
cakap jela dah stim dgn abang angkat
kalo sah kena ugut sebar gamba bogel
pegila balai ugut abang angkat plak
sebar gamba bogel..ko masuk lokap ihihih
sah2 gayah coverina...
 

Fazura

Fun Poster
Joined
Aug 17, 2010
Messages
192
Reaction score
0
Points
10
SubahanaAllah semoga kita tidak tergolong dengan golongan yang bersifat sedemikian..
 

fms

CG Top Poster Club
Joined
Feb 10, 2007
Messages
20,792
Reaction score
411
Points
141
2 alam ni kesian gak kadang2..
diorg nak jadi lelaki gak, tapi naluri perempuan tu masih ade..
kes ni, patut dier repot polis je..
klu rela, mmg patut kene kutuk laa..
 

Aidi

Fun Poster
Joined
Apr 29, 2010
Messages
574
Reaction score
1
Points
10
SAYA mendirikan rumah tangga dua tahun lalu dan belum dikurniakan anak. Kami berkahwin atas dasar cinta dan sayang. Selama beberapa tahun mengenalinya, suami saya sangat baik dalam serba serbi, begitu juga selepas menjadi isterinya.

Namun saya tidak menyangka dalam diam suami saya melakukan perkara yang melukakan hati saya sehingga tidak dapat diterima oleh akal fikiran apabila melihatkan sikap dan perangainya yang baik selama ini.

Pada awal tahun, dia pergi mengerjakan umrah dan sebelum berangkat ke sana, semua rahsianya terbongkar apabila saya tahu apa yang disembunyikan daripada saya selama kami berkawan sehingga berkahwin.


Dia ada seorang kawan atau ‘abang angkat’ yang sangat rapat dengannya pada zaman sekolah dulu. Ketika berkawan dengan suami, saya memang mengesyaki ada yang tidak kena dengan hubungan rapat mereka berdasarkan SMS dan panggilan telefon yang kerap terhadap suami saya sepanjang mengenali suami.


Setelah puas dipaksa, akhirnya suami mengakui dia menjalin hubungan sejenis dengan ‘abang angkatnya’. Hati saya hancur luluh mendengar daripada mulut suami dan ‘abang angkatnya’ setelah saya bersemuka dengan mereka.


Daripada apa yang saya tahu, suami saya terpaksa melakukan perkara terkutuk itu kerana ‘abang angkatnya’ mengugut menyiarkan gambar bogelnya ketika zaman sekolah jika tidak menurut kemahuannya.


Saya berasa sedih dan tertekan sehingga sekarang. Saya tidak tahu apa hendak dilakukan kerana terkilan dan kecewa dengan suami walaupun dia meminta maaf dan berubah dengan tidak meninggalkan solat seperti sebelumnya dan lebih bertanggungjawab.


Saya ada memberitahu hal ini kepada mak mentua dan pergi mendapatkan kaunseling di pejabat agama, tetapi masih tidak dapat mengurangkan masalah ini.


Saya sangat tertekan sehingga sekarang. Ada kalanya saya rasa ingin meminta fasakh kerana hati saya tawar untuk teruskan hidup bersamanya lagi tetapi rasa sayang dan cinta saya tidak pernah luntur.


Kadangkala saya nekad untuk berpindah tempat kerja jika ditakdirkan berpisah dengan suami dan tidak mahu lagi mengingati segala kenangan yang pernah ada. Saya sering mengadu kepada-Nya ketika solat dan hanya dapat mengharapkan Tuhan tabahkan hati saya untuk menghadapi ujian ini.


Namun saya masih tidak berdaya dan kuat untuk menghadapinya. Saya masih tidak dapat menerima hakikat bahawa suami saya sanggup melakukan perkara itu.


Sekarang hidup saya tidak lagi seperti dulu. Saya sering menangis dan berfikir apa akhirnya hidup saya bersama suami. Apa yang saya boleh lakukan, Dang Setia? Saya sangat buntu. Saya juga reda dengan segala kemungkinan yang berlaku kerana saya sudah berserah segala-galanya kepada Allah SWT.


Jika saya meneruskan hubungan dengan suami, sepanjang hayatnya saya mungkin terus menghukumnya dan saya tidak mahu perkara itu berlaku kerana tidak mahu dia terseksa.

allahamdulilah
anda seorang yg dipilih oleh allah utk mengubah kehidupan orang lain,yang telah sesat menuju kepada jalan kebenaran.
bukan semua lelaki sanggup mengaku apa yg telah menjadi memori hidupnya tp suami anda seorang yg berani mengaku serta akan berubah.
masyarakat kita pada masa kini ramai yang mengata dari banyak yang membantu,maka byklah timbul masalah sosial masa kini.
sesungguhnya anda seorang yg tabah dan kuat,allah sentiasa bersama anda.
saya doakan semoga anda hidup bahagia sehingga ke akhir.
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register