BTC USD 84,573.8 Gold USD 4,140.83
Time now: Jun 1, 12:00 AM

streamyx VS wimax

saya dah ordr stemix dari bulan lepas..
tp sampai sekarang tak dapat lagi...
mmg lambat ker proses nak pasang stemix ni ???

:-?:-?:-?
aku apply, esk ny dh dtg...
byk org order kot...
 
minggu lepas cek kabel..
tk2 dah ada dah..
tp lepas tu diam balik...
tak tau apa masalahnya...

dah ade bagus laa..
patut setel dlm masa 7 hari je..
 
biasala streamyx....pekerja dorang tak ramai rasanya... adehhh..aku ni nak apply baru la pulak aduiii..
 
korang klau nak order streamyx call aja telemarketing TM ...

directly dari TM HQ ...

ni no dia (TALIAN BEBAS TOL) 1-800-888-763...BOLEH BERCAKAP DENGAN : NAS

NAK TANYA PASAL PORT KE .. BOLEH SUPPORT KE 4 MBPS KE..NAK UPGRADE KE TANYA AJA..PASAL APA2 PRODUCT TM... TAK PERLU PERGI TM POINT
 
ni experience aku gune wimax..kalau aku main game online macam fifaonline..ok je..tak penbah selaju nih..and tak penah disconnect..reason newbies wimax selalu dc

1. first time tak standby modem 48 jam
2. maintenance, tapi kalau dc sekejap je..

dalam mase 48 jam die akan kekadang dc..tapi lepas tu dah ok..cume kelemahan wimax ni..modem die takde standby battery..so kene plug je..

usb modem soon keluar aku dah tengok prototaip die kat p1.
 
ape maksud 5Gb fair usage tu?
die tak boleh pakai selama kite nak ke?
 
ni experience aku gune wimax..kalau aku main game online macam fifaonline..ok je..tak penbah selaju nih..and tak penah disconnect..reason newbies wimax selalu dc

1. first time tak standby modem 48 jam
2. maintenance, tapi kalau dc sekejap je..

dalam mase 48 jam die akan kekadang dc..tapi lepas tu dah ok..cume kelemahan wimax ni..modem die takde standby battery..so kene plug je..

usb modem soon keluar aku dah tengok prototaip die kat p1.

bagus laa dah nak ade USB modem plak..
xyah laa pakai power..
harap2 murah laa..
 
I sign up on Wednesday (25th of Feb) from a roadshow booth just beside the enterance to the apartments. Patiently, I waited until next day evening where I activated the P1 modem to find that it is mostly having a stable red light. I can do web surfing but tend to get frequent dis-connection.

I rang up the agent that I got it from and I was told to find the strongest reception area for this modem. I was going all area and I was lucky to find a good spot - and it is not the toilet. It was in the kitchen near a outside window. Now it pretty stable and surfing is a blast. I hope this performance is maintained after my 15days 'cooling' period is over.

Most of the time, it's showing a stable green. I am pretty impressed performance P1 over my Maxis wireless broadband connection which I will get it terminated by next week.

I do not play online games.

I am going to get a wireless broadband router so that I can test the quality when three pcs are accessing at the same time.

Location: Pandan Villa (beside Kesas Highway).
Area: Pandah Indah (No coverage from P1 website).
 
Last edited:
Back
Top
Log in Register