BTC USD 84,627.9 Gold USD 4,140.83
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Skybox F3

oic... lepas aku updates firmware ni skybox f3 aku kerap restart sendiri.. sebelum tak penah pun jadi... hmmmm

aku punya so far, takde lagi.
boleh bro bagi tau time interval stb tu restart?
30min, 1jam, 2jam etc?

so far, stb aku on berjam2 takde plak restart.

oic... lepas aku updates firmware ni skybox f3 aku kerap restart sendiri.. sebelum tak penah pun jadi... hmmmm

Cadangan aku,
Cuba bro download dan flash blk FW tu. Biasanya restart ni pasal hardware atau software tak ok. Mungkin download/flash process corrupted. Try dulu....

aku punya so far, takde lagi.
boleh bro bagi tau time interval stb tu restart?
30min, 1jam, 2jam etc?

so far, stb aku on berjam2 takde plak restart.

dalam 30min skali, makin lama makin kerap... 10 min skali...

Aku punya F5 pun sama gak. Pakai firmware yang tahun 2013 asyik dok restart sendiri je. Semua aku try sampai la yang paling baru 27/3/2013 punya firmware pun jadi restart gak.

Last-last aku try pakai firmware lama F3 punya yang belum ada Youtube lagi tahun 20/09/2012. F3 dengan F5 dua-dua chipset sama ALi 3601 so aku gamble je install firmware tu walaupun dia takda tulis untuk F5 kat yojiatech. Sampai sekarang OK takda restart dah. Takda youtube tak jadi masalah. bukannya tengok ikut skybox pun.

Last edited:
ok plak... hmmmm... updates tak abih kot/..

Aku punya F5 pun sama gak. Pakai firmware yang tahun 2013 asyik dok restart sendiri je. Semua aku try sampai la yang paling baru 27/3/2013 punya firmware pun jadi restart gak.

Last-last aku try pakai firmware lama F3 punya yang belum ada Youtube lagi tahun 20/09/2012. F3 dengan F5 dua-dua chipset sama ALi 3601 so aku gamble je install firmware tu walaupun dia takda tulis untuk F5 kat yojiatech. Sampai sekarang OK takda restart dah. Takda youtube tak jadi masalah. bukannya tengok ikut skybox pun.

firmware ni tujuannya utk fix bug.. kalo box takde issue, disarankan tak perlu update firmware.. Bukan semua firmware baru sesuai dgn box.. kene cuba dahulu & kalau tak ok mmg kene revert balik ke firmware asal yg kita pki ok sblm ni.. sbb tu sblm upgrade firmware kene standby backup semua dulu termasuk firmware yg stabil in case kene roll back..

firmware ni tujuannya utk fix bug.. kalo box takde issue, disarankan tak perlu update firmware.. Bukan semua firmware baru sesuai dgn box.. kene cuba dahulu & kalau tak ok mmg kene revert balik ke firmware asal yg kita pki ok sblm ni.. sbb tu sblm upgrade firmware kene standby backup semua dulu termasuk firmware yg stabil in case kene roll back..

betul tu, tapi box aku awal-awal beli memang dah firmware tahun 2013. kalau tengok kat yojiatech pun memang F5 punya firmware semua 2013. sebab tu aku dok try satu-satu semua firmware sampai last-last nekad try firmware F3 tahun 2012. nasib baik tak brick

fuhh abih jugak 83 pages.. baru jaa dpt F3 nih...
byk gak nak kena study

Back
Log in Register