Siapa dah start simpan emas?

Recommended Brokers


Mhafiz255

Fun Poster
Joined
Sep 28, 2015
Messages
236
Reaction score
3
Points
15
Salam CG, nak tanya antara warga CG siapa yang dah start simpan emas?
bleh kongsi sikit tak, kenapa tergerak nak simpan emas,and bagi siapa yang belum ada emas tu kenapa tak nak simpan or apa sebab tak nak. boleh kongsi sikit, nak tengok jawapan , tq :)cgrock
 
Sponsored Post

blankoguy85

Super Active Member
Joined
Dec 14, 2011
Messages
7,517
Reaction score
61
Points
70
Yea...dh start simpan emas..dh hampir setahun..

Kelebihan:
1) dpt kurangkan penggunaan duit ke arah jalan yg lagha
2) emas kalis inflasi
3) jadi ahli powergold..sambil nyimpan,sambil jual(trading) dpt untung..bila dpt untung..leh beli lg emas
4) ikut sunnah dgn simpan dinar emas.
5) dpt bayar zakat utk bersihkan harta.

Kalau nk list byk lg..ckuplah yg ni dlu yea.
 

slayrox10

Active+ Member
Joined
Sep 15, 2011
Messages
3,159
Reaction score
1
Points
25
Salam CG, nak tanya antara warga CG siapa yang dah start simpan emas?
bleh kongsi sikit tak, kenapa tergerak nak simpan emas,and bagi siapa yang belum ada emas tu kenapa tak nak simpan or apa sebab tak nak. boleh kongsi sikit, nak tengok jawapan , tq :)cgrock
sebab x mampu je duit ada cukup2 makan...:D:D
 

PeRtZ

Active+ Member
Joined
Mar 10, 2013
Messages
3,921
Reaction score
21
Points
25
Saya simpan & jual...
Sebab elak duit drp beli benda yg tak sepatutnya..
Sebab elak org drp pinjam duit kita ( tak kan org nak pinjam emas:)) )
Hehehe.. Jom tukar wang fiat kepada emas... Bukan beli tau....
Tukar duit ikut harga sebenar emas... Jangan bayar lebih tapi dpt sikit emas nya..:))
 

Niyang

CG Top Poster Club
Joined
May 13, 2009
Messages
40,162
Reaction score
848
Points
161
belum ada kemampuan... in sha allah
 

feer6452

Super Active Member
Joined
Apr 23, 2011
Messages
8,855
Reaction score
27
Points
70
Mana lagi untung ni? Simpan emas ke simpan ssp bsn? Hihi

Maaf tt gurau je...

Tak mampu lg nk simpan banyak.. Ada 9g je baru... Nk sampai 1Kg jauh lagi weh
 

dejavu

Active Member
Joined
Nov 20, 2009
Messages
1,917
Reaction score
93
Points
30
Minimum org jual brape gram ye..kalo dpt beli 1gm paling min ok gak..sb kalo nk tunggu beli byk2 nti duit tu terpakai pulak..
 

PeRtZ

Active+ Member
Joined
Mar 10, 2013
Messages
3,921
Reaction score
21
Points
25
Mana lagi untung ni? Simpan emas ke simpan ssp bsn? Hihi

Maaf tt gurau je...

Tak mampu lg nk simpan banyak.. Ada 9g je baru... Nk sampai 1Kg jauh lagi weh
Simpan dua dua... Ssp dgn emas..
 

xtrem_decod

Permanently Banned - Multiple ID
Joined
Jan 6, 2014
Messages
1,681
Reaction score
4
Points
25
aku simpan dirham perak, masuk katogeri tak TT?:D
 
Sponsored Post
Top
Log in Register