Ask/Help Reader Digest Super Contest ... siapa ada info

CG Sponsors




TokCu

Legendary Member
Joined
Jul 25, 2011
Messages
11,155
Reaction score
538
Points
161
semalam TokCu terima surat jemputan untuk menyertai 27th Super Contest yang hantar oleh Reader Digest.

Jika diisytiharkan sebagai pemenang, hadiahnya ialah RM625,000.

Apakah ianya scam atau penipuan secara halus.

Ini disebabkan timbul persoalan, bagaimanakah reader digest mendapat alamat rumah TokCu. sedangkan TokCu tak pernah melanggan atau ada apa2 kaitan dengan RD.

selain itu tidak pula dinyatakan tarikh serta tempat berlangsungnya pertandingan tersebut.

jika ada rakan cg yang mempunyai info, silalah share supaya jelas sikit aktiviti RD berkaitan contest anjurannya.
 
Sponsored Post

jamtulenmurah

CG Top Poster Club
Joined
Mar 11, 2009
Messages
25,458
Reaction score
7,722
Points
316
tipu je ni tokcu......

suruh beli buku2 derang je tu.
 

jamtulenmurah

CG Top Poster Club
Joined
Mar 11, 2009
Messages
25,458
Reaction score
7,722
Points
316
ye ke nih bro??? alamak skali ngan aku skali terkena la bro......nasib baik rm50 je......hampeh btul......
tak rugi gak sebenarnye.....

sebab buku derang semua jenis hardcover dan ada kualiti......

So kalau nak beli bagi anak2 baca bagus gak.....

dari beli majalah mengarut baik beli buku ensiklopedia reader digest ni......
 

man_long

Fun Poster
Joined
Oct 3, 2012
Messages
248
Reaction score
1
Points
15
biasa dah nie tuan... leh kata tiap2 tahun ada jer contest nie.. kekadang hadiah kereta... siap pos dgn kunci lagi... haha
 

TokCu

Legendary Member
Joined
Jul 25, 2011
Messages
11,155
Reaction score
538
Points
161
TokCu masih belum faham lagi kaedah pertandingan tu
adakah hadiah diberi secara tunai atau pun melalui pemberian buku

setengah kata kena langgan sejumlah buku sehingga nilai tertentu baru layak sertai
 

tok_jogho

Active+ Member
Joined
Sep 29, 2008
Messages
2,844
Reaction score
9
Points
25
aku pun dapat gak...
hari jumaat lepas...igtkan pebenda...yang x tahan tu pos guna nama nickmane kat CG nie ha....cam ne aku nak klem kalau menang...nama lam ic lain...nampak sangat menipunye....tgklah lam sari dua nie...katanuya sampai lagi sampul yg nak mengesahkan apa ntah....tgk jumlah perghhh...pakcik kayooo....tp...nak menang tu mesti kayap dulu baru menang...hehehehe
 

battlax

Fun Poster
Joined
Nov 11, 2010
Messages
472
Reaction score
0
Points
10
aku pun biasa dpat..tp 2 3 taun yg lpas..
Surat tu mmg real gla..,kdang2 b'serta dgan cek.,knci
keta..depa swuh langan bku depa..last kali aku bt xtaw ja
 

HosterBase

Active Member
Joined
Mar 23, 2012
Messages
1,888
Reaction score
15
Points
25
aku pun biasa dpat..tp 2 3 taun yg lpas..
Surat tu mmg real gla..,kdang2 b'serta dgan cek.,knci
keta..depa swuh langan bku depa..last kali aku bt xtaw ja
betul, saya dapat kereta, diorang bagi kunci secara pos, cuma sy malas nak amik keter tu je... :eek:
 
Sponsored Post
Top
Log in Register