ragu ragu

CG Sponsors




ikramlc135

Fun Poster
Joined
Aug 10, 2011
Messages
543
Reaction score
2
Points
15
aku dlm keraguan.akak aku bakal bernikah dgn seorang lelaki ni.hal2 lelaki ni aku tak brp nk tahu lgsg.aku hanya dgr ttg lelaki ini dari percakapan mulut mak aku.dari yg aku paham, katanya sudah beristeri.Isterinya sedang menuntut lagi kt universiti.so tak duduk serumah.Teringin nk kahwin lagi satu dgn akak aku.Mak aku kata,laki itu telah bawa isterinya berjumpa dgn akak aku.Mmg isterinya setuju utk laki berkawin lagi satu. Lelaki tuh plak dah berjumpa dgn mak n ayah aku n bawak skali cincin bertunang.tetapi dtg sorang jer. katanya mak n ayah dia dah tak ada. SO skrg..tak lama lagi akak aku nk bernikah di songkla..

persoalannya skrg....

knp di songkla???mcm nk kahwin lari jer...
knp dtg seorang jer masa nk bertunang?adik beradik takan takde lgsg???
Macam mana kalu laki ni dah berpakat dgn perempuan (yg kononya isteri dia) menyamar berlakon sbg isteri?

bnyk betul tanda soal dlm kpl aku nih..

aku cuma risau kan akak aku kena tipu. Mak n ayah aku d kpg apalah tahu sgt benda2 nih semua. Ntah2 dah kena ayat2 manis dr lelaki tuh.org tua nih biasalah..bila dgr yg baik...otomatik lah sangka yg baik2 ajer.

apa pendapat CG yg lain2...aku harap lelaki tu jujur.tp kepala aku asik syak benda2 yg tak sedap hati jer.
 
Sponsored Post

Jeb

CG Top Poster Club
Joined
Jan 2, 2007
Messages
39,505
Reaction score
124
Points
123
Tula aku plik awat nak menikah kat songhla plak..melainkan dia mmg orang siam.ehehe
 

danzaimar

Legendary Member
Joined
Oct 29, 2008
Messages
11,505
Reaction score
46
Points
120
knp di songkla???mcm nk kahwin lari jer...
knp dtg seorang jer masa nk bertunang?adik beradik takan takde lgsg???
Macam mana kalu laki ni dah berpakat dgn perempuan (yg kononya isteri dia) menyamar berlakon sbg isteri?
aku risau jd cmni je..silap2 pas kawen, brtau tu bkn bini betul
 

ikramlc135

Fun Poster
Joined
Aug 10, 2011
Messages
543
Reaction score
2
Points
15
aku risau jd cmni je..silap2 pas kawen, brtau tu bkn bini betul
mmg aku ada fikir gak tu...ermmm
apa tindakkan aku nk buat..
saiko jenis apa perlu aku buat nih supaya blh buat dia cuak n terpikir 2 3 kali utk join ke dlm keluarga aku.
 

fatvet

Active Member
Joined
Sep 16, 2011
Messages
1,621
Reaction score
21
Points
25
... tt..apa2 perkahwinan biar la mendapat restu ibu bapa.. ni teramat penting percaya la ckp pakcik ni..
 

kopiais

Active Member
Joined
Nov 1, 2012
Messages
2,009
Reaction score
181
Points
33
nak xnak kena cari jalan siasat latar belakang lelaki ni..aku takut laki ni main sihir je dengan akak kau
 

Dewa19Kangen

Banned
Joined
Oct 2, 2010
Messages
8,902
Reaction score
3
Points
65
serupa kes mak sedara aku janda yg mabuk cinta dgn jantan nak harun,dah ada 3 bini.duit bulan anak bagi dekat 1k lesap,smpi sepupu aku cikgu sound xbayo yuran berapa lama dah.sebelum nikah jantan tu tinggalkan anak kecik suruh mak sedara aku bela,tanpa upah,anak org bela penuh,anak sendiri xpeduli.sekarang nikah dah..

cuma bila jadi apa2 kena pukui terajang duit simpan bank lesap,rumah dah tukar nama,jgn mai cari sedara yg dari awal lg xsetuju.dlm kes nie setuju dlm paksa ja la,biar depa belajar apa nak jadi lepas tu.org dah kena sihir guna2 ngan mabuk cinta gini la..
 

dyla shahri

CG Top Poster Club
Joined
Dec 2, 2009
Messages
22,919
Reaction score
1,040
Points
191
Cube tt buat solat isthikarah mintak petunjuk dr Allah....
Kerana Allah je yg tau ape terbaik utk hambanya...
 

miezanq

Active Member
Joined
Dec 27, 2011
Messages
1,023
Reaction score
9
Points
30
selidik la dulu lebih detail kalo cm2.. kalo da nk kawin kt songkla 2 nk jadi hape? kang kalo jadi pape lg payah nti.. lebih baik tt selidik blik btul2..
 

danzaimar

Legendary Member
Joined
Oct 29, 2008
Messages
11,505
Reaction score
46
Points
120
mmg aku ada fikir gak tu...ermmm
apa tindakkan aku nk buat..
saiko jenis apa perlu aku buat nih supaya blh buat dia cuak n terpikir 2 3 kali utk join ke dlm keluarga aku.
aku rasa elok ko siasat dulu..kumpul bukti...and then slow talk ngan kakak ko...lg 1, ckp kt famly ko..kawen n nikah semua kt sini..kenduri semua mcm normal..BKN KT SIAM!!

:)cgrock:)cgrock:)cgrock:)cgrock
 
Sponsored Post
Top
Log in Register