BTC USD 23,019.7 Gold USD 1,927.96
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Ptptn makan riba

mohdzairilanuar

Banned
Messages
6,066
Joined
Apr 16, 2008
Messages
6,066
Reaction score
2
Points
65
Askum. Saya nak mintak pendapat kawan-kawan semua. PTPTN dah hantar nama aku kepada emegresen n depa dah blacklist aku. Bila aku telephone depa suruh aku bayar semua pinjaman aku.Mana aku nak cari duit. Tiap2 bulan aku bayar rm100. Rm 60 shj caj perkhidmatan depa.Tiap2 bulan aku kena caj perkhidmatan. Kira aku bayar rm40 shj. Hisap darah betol la ptptn. Sepatutnya pihak kerajaan kena la pantau hal ini. Aku tak akan halal kan smpai aku mati duit riba yang depa makan tue. Ada sesiapa yang boleh kongsi dengan aku tak pasal hal ini. Thanks.
 
Sponsored Post

arulgit

Active Member
Messages
2,061
Joined
Jan 6, 2007
Messages
2,061
Reaction score
13
Points
25
Askum. Saya nak mintak pendapat kawan-kawan semua. PTPTN dah hantar nama aku kepada emegresen n depa dah blacklist aku. Bila aku telephone depa suruh aku bayar semua pinjaman aku.Mana aku nak cari duit. Tiap2 bulan aku bayar rm100. Rm 60 shj caj perkhidmatan depa.Tiap2 bulan aku kena caj perkhidmatan. Kira aku bayar rm40 shj. Hisap darah betol la ptptn. Sepatutnya pihak kerajaan kena la pantau hal ini. Aku tak akan halal kan smpai aku mati duit riba yang depa makan tue. Ada sesiapa yang boleh kongsi dengan aku tak pasal hal ini. Thanks.

tiap2 bulan bayo 100 pon kene blacklist?
dari thn brape ko bayo bro?wat loan tu thn bile?
 

linda the Octoberist

Fun Poster
Messages
719
Joined
Apr 17, 2008
Messages
719
Reaction score
15
Points
15
caj perkhidmatan aku bulan2 RM200 ilek jer hehehhee....

aku dulu study PTPTN diberi pinjaman RM 13,500 setahun utk 4 thn.

bayaran balik aku kena wat skang nih RM400+ selama 20thn.

tapi aku wat **** bayar rm300 jek sebulan.

kau bayar rm100 je kan? kire ok lah tu dari aku.

so... kau bayo je la... rm 100 tak byk mane pun
 
Sponsored Post

Top
Log in Register