Motor Kuat Makan Minyak

CG Sponsors




mdnor34

CG Top Poster Club
Joined
Nov 12, 2008
Messages
47,391
Reaction score
137
Points
133
Siapa yg penah ada masalah motorsikal kuat makan minyak petrol?
apakah kemungkinan2nya...
motor kriss..dulu tak mcmni tapi sejak akhir2 ni..
nak kata leaking, tak pun

takkan nak kena overhaul kot...
 
Last edited:
Sponsored Post

kptm

Active+ Member
Joined
Mar 17, 2008
Messages
3,772
Reaction score
26
Points
30
itu tandanya.. harga minyak dah naik..
 

mdnor34

CG Top Poster Club
Joined
Nov 12, 2008
Messages
47,391
Reaction score
137
Points
133
itu tandanya.. harga minyak dah naik..
haha...bukan mcmtu..tp sejak bulan lepas, kuat makan minyak berbanding sebelumnya....takde sebab apa2pun, tetiba je...
 

mdnor34

CG Top Poster Club
Joined
Nov 12, 2008
Messages
47,391
Reaction score
137
Points
133
servis kabareta dgn air filter
aku pun fikir mcmtu gak tapi dah buat 2-3 bulan lepas...nak kena buat lg skali kot...
dulu tak penah ada masalah ni, ni 1st time..
 

kerunai

CG Top Poster Club
Joined
Sep 2, 2007
Messages
24,973
Reaction score
46
Points
120
minyak naik ni..bukan motor aje,keta aku pun sama gak..takedarah minyak kuat 2-3 minggu ni
 

zamreda

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Sep 1, 2008
Messages
31,388
Reaction score
51
Points
120
bersihkan air filter............lpas tu jgn pakai moto 2 hari........:D
 

mdnor34

CG Top Poster Club
Joined
Nov 12, 2008
Messages
47,391
Reaction score
137
Points
133
bersihkan air filter............lpas tu jgn pakai moto 2 hari........:D
jgn pakai motor 2 hari lps servis air filter? tips ni aku tak penah dgr lagi...apa kebaikannya?
 

zamreda

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Sep 1, 2008
Messages
31,388
Reaction score
51
Points
120
jgn pakai motor 2 hari lps servis air filter? tips ni aku tak penah dgr lagi...apa kebaikannya?
kebaikkan save minyak......yelah moto tak jalan 2 hari.....:)):))


>>bukak kotak tapis angin tu....gantikan sepan....kemungkinan minyak hitam PCV tu banyak kat dlm tu....
kasi cuci abis2 san kotak tu kasi bersih...
lpas tu adjust skru angin minyak kat karburetor tu...

sekian tips dari saya...:">:">:">


nak lagi jimat...taruk kapasitor kat bateri.
 

lampor_2003

Legendary Member
Joined
Jan 26, 2009
Messages
11,045
Reaction score
137
Points
123
aku pon rase ko kene servis karburator dan penapis udara..

p/s-tp minyak ron95 mmg kuat mentekedarah!!
 
Sponsored Post
Top
Log in Register