klleman
Active Member
- Joined
- Dec 2, 2006
- Messages
- 1,423
- Reaction score
- 4
- Points
- 25
Persaingan dalam pasaran menjadikan wakil takaful masakini merancang bermacam-macam strategi pemasaran bagi menarik minat prospek. Apa yang nak saya minta disini adalah, apa pendapat anda jika prospek diumpan dgn segala macam hadiah dan rebet jika menyertai takaful.
1. Pernah saya melihat back drop salah satu booth takaful terpapar tulisan... (tiga langkah mudah... dengar,daftar dan bawa balik hadiah) hadiah sudahpur dipamerkan dihadapan booth..
2. Ada juga wakil takaful yang memberi rebet atau diskaun jika sumbangan dibayar secara dwi tahunan atau tahunan..
Persoalannya adakah wajar wakil takaful berbuat demikian? tidak kah dgn tawaran hadiah tersebut akan "menggadaikan" konsep tabaru' dalam pengendalian takaful?
Manakala pemberian rebet pula akan menghakis keadilan kerana kemampuan Group Agency Manager, Unit Manager dan Wakil pastinya berbeza dalam memberi rebet/diskaun..
1. Pernah saya melihat back drop salah satu booth takaful terpapar tulisan... (tiga langkah mudah... dengar,daftar dan bawa balik hadiah) hadiah sudahpur dipamerkan dihadapan booth..
2. Ada juga wakil takaful yang memberi rebet atau diskaun jika sumbangan dibayar secara dwi tahunan atau tahunan..
Persoalannya adakah wajar wakil takaful berbuat demikian? tidak kah dgn tawaran hadiah tersebut akan "menggadaikan" konsep tabaru' dalam pengendalian takaful?
Manakala pemberian rebet pula akan menghakis keadilan kerana kemampuan Group Agency Manager, Unit Manager dan Wakil pastinya berbeza dalam memberi rebet/diskaun..