Minta pendapat wakil takaful

CG Sponsors




klleman

Active Member
Joined
Dec 2, 2006
Messages
1,423
Reaction score
4
Points
25
Persaingan dalam pasaran menjadikan wakil takaful masakini merancang bermacam-macam strategi pemasaran bagi menarik minat prospek. Apa yang nak saya minta disini adalah, apa pendapat anda jika prospek diumpan dgn segala macam hadiah dan rebet jika menyertai takaful.

1. Pernah saya melihat back drop salah satu booth takaful terpapar tulisan... (tiga langkah mudah... dengar,daftar dan bawa balik hadiah) hadiah sudahpur dipamerkan dihadapan booth..

2. Ada juga wakil takaful yang memberi rebet atau diskaun jika sumbangan dibayar secara dwi tahunan atau tahunan..

Persoalannya adakah wajar wakil takaful berbuat demikian? tidak kah dgn tawaran hadiah tersebut akan "menggadaikan" konsep tabaru' dalam pengendalian takaful?

Manakala pemberian rebet pula akan menghakis keadilan kerana kemampuan Group Agency Manager, Unit Manager dan Wakil pastinya berbeza dalam memberi rebet/diskaun..
 
Sponsored Post

takaful.hasz66

Freshie
Joined
Apr 22, 2010
Messages
18
Reaction score
0
Points
8
Minta pendapat wakil takaful..

Persaingan dalam pasaran menjadikan wakil takaful masakini merancang bermacam-macam strategi pemasaran bagi menarik minat prospek. Apa yang nak saya minta disini adalah, apa pendapat anda jika prospek diumpan dgn segala macam hadiah dan rebet jika menyertai takaful.

1. Pernah saya melihat back drop salah satu booth takaful terpapar tulisan... (tiga langkah mudah... dengar,daftar dan bawa balik hadiah) hadiah sudahpur dipamerkan dihadapan booth..

2. Ada juga wakil takaful yang memberi rebet atau diskaun jika sumbangan dibayar secara dwi tahunan atau tahunan..

Persoalannya adakah wajar wakil takaful berbuat demikian? tidak kah dgn tawaran hadiah tersebut akan "menggadaikan" konsep tabaru' dalam pengendalian takaful?

Manakala pemberian rebet pula akan menghakis keadilan kerana kemampuan Group Agency Manager, Unit Manager dan Wakil pastinya berbeza dalam memberi rebet/diskaun..
BAGI PENDAPAT SAYA, Tidak perlu beri hadiah @ rebet.. Dapat beri perkhidmatan yang terbaik kepada pelanggan sudah memadai dari hadiah @ rebet yang ditwarkan.
 

brodean

Active+ Member
Joined
Jul 9, 2007
Messages
3,636
Reaction score
73
Points
30
kreativiti masing2..market competitive..
klien nak yg terbaik..
 

klleman

Active Member
Joined
Dec 2, 2006
Messages
1,423
Reaction score
4
Points
25
BAGI PENDAPAT SAYA, Tidak perlu beri hadiah @ rebet.. Dapat beri perkhidmatan yang terbaik kepada pelanggan sudah memadai dari hadiah @ rebet yang ditwarkan.
Saya sependapat dgn awak.. jika kita mendalami perbezaan antara insurance dan takaful kita akan melihat kekuatan tabaru'. Kita tidak mempertikai pemberian cenderahati sebagai satu tarikan khidmat selepas jualan... seperti hadiah hari jadi atau bagi satu2 perayaan.

Mempromosi takaful bukan setakat mengadakan jualan seperti mana menjual insurance hayat. Ia lebih drp itu... "kita kena sampaikan walaupun satu ayat" (dakwah).
 

klleman

Active Member
Joined
Dec 2, 2006
Messages
1,423
Reaction score
4
Points
25
BAGI PENDAPAT SAYA, Tidak perlu beri hadiah @ rebet.. Dapat beri perkhidmatan yang terbaik kepada pelanggan sudah memadai dari hadiah @ rebet yang ditwarkan.
Saya sependapat dgn awak.. jika kita mendalami perbezaan antara insurance dan takaful kita akan melihat kekuatan tabaru'. Kita tidak mempertikai pemberian cenderahati sebagai satu tarikan khidmat selepas jualan... seperti hadiah hari jadi atau bagi satu2 perayaan.

Mempromosi takaful bukan setakat mendapatkan jualan seperti mana menjual insurance hayat. Tetapi ia lebih drp itu... "kita kena sampaikan walaupun satu ayat" (dakwah).
 

brodean

Active+ Member
Joined
Jul 9, 2007
Messages
3,636
Reaction score
73
Points
30
takde masalah sbb company sy sendiri rewards klien dgn :

 

esohor

Active Member
Joined
Jun 12, 2008
Messages
1,524
Reaction score
0
Points
20
Persaingan dalam pasaran menjadikan wakil takaful masakini merancang bermacam-macam strategi pemasaran bagi menarik minat prospek. Apa yang nak saya minta disini adalah, apa pendapat anda jika prospek diumpan dgn segala macam hadiah dan rebet jika menyertai takaful.

1. Pernah saya melihat back drop salah satu booth takaful terpapar tulisan... (tiga langkah mudah... dengar,daftar dan bawa balik hadiah) hadiah sudahpur dipamerkan dihadapan booth..

2. Ada juga wakil takaful yang memberi rebet atau diskaun jika sumbangan dibayar secara dwi tahunan atau tahunan..

Persoalannya adakah wajar wakil takaful berbuat demikian? tidak kah dgn tawaran hadiah tersebut akan "menggadaikan" konsep tabaru' dalam pengendalian takaful?

Manakala pemberian rebet pula akan menghakis keadilan kerana kemampuan Group Agency Manager, Unit Manager dan Wakil pastinya berbeza dalam memberi rebet/diskaun..
sekadar pandangan. terlalu nak dptkan sales. itu masalah nya.

utk makluman - salah sebenarnya bagi rebet dan diskaun. kalu report ke BNM - memang kena terminate agen tu.
 
Sponsored Post
Top
Log in Register