Koperasi Angkatan Tentera Malaysia Berhad (A-R-2796) - www.katmb.com.my

CG Sponsors




kintaroame

Junior Member
Joined
May 18, 2008
Messages
85
Reaction score
8
Points
11
aku rs koperasi tentera ni xde mslh selagi wujudnya angkatan tentera malaysia...
x silap aku HQ dia kat jalan kuching...
tapi make sure simpan kat yuran bukan simpanan..
Salam, ayah aku pun bekas tentera. Dh survey, tahun lepas 12%. Apa maksud simpan kat yuran? bukan simpanan? Aku ingat nk letak duit atas nama ayah aku..Apa prosedur nk join? Kalau nk keluarkan duit pula berapa lama lak? Harap yg tau atau jd ahli boleh membantu..:)
 
Sponsored Post

longrempah

Fun Poster
Joined
Oct 18, 2007
Messages
139
Reaction score
1
Points
15
Kalau ayah u dah kuar tak boleh masuk kerana hanya untuk anggota tentera dan yang bekerja di bawah kementrian pertahanan.

Aku pun bekas tentera n aku tak berhenti daripada koperasi tentera.. n tahun lepas dividen 13% ... Kalau dah masuk kedalam yuran duit boleh dikumpul sehingga RM 100 ribu.
 

abechik

Active+ Member
Platinum Member
Joined
May 24, 2008
Messages
3,319
Reaction score
1
Points
25
yuran dividen dia lgi tggi dri smpanan..tp yuran ko xleh wat kuar slgi ko jdi ahli koop..dh brenti kang bru leh wat kuar..klu nk wat kuar gak, ko blh wat kuar dlm bntuk pnjman..90% dri yuran ko. klu ko ade 10k dlm tu..ko bleh mhon wat kuar 9k dlm bntuk pnjman, n ko kna byar blik. ade interest yg dknakn..tp yg best, dividen dikira brdsarkn 10k gak wlaupun ko dh wat kuarkn 9k td.. tu yg aku tau r..klu silap, tlg btulkn..
 

tesco

Permanently Banned - Multiple ID
Joined
Nov 9, 2008
Messages
344
Reaction score
2
Points
15
Ok..semua baca dengan teliti penerangan aku ni ....Koperasi Tentera di tubuhkan adalah untuk membantu kebajikan anggota tentera dan dana paling banyak atau simpanan paling tinggi dalam Malaysia adalah Koperasi Tentera...setakat wang ahli jer tu tak termasuk lagi dengan aset-asetnya..untuk menjadi ahli koperasi tentera anda mestilah seorang anggota tentera atau setaraf dengannya dan jika orang awam yang hanya bekerja di bawah kementerian pertahanan sahaja.

Yuran bulanan sebanyak RM20 dikenakan pada setiap ahli dan jika anda membuat pinjaman wang maka yuran bulanan adalah sebanyak RM30 sebulan...sebuah badan Koperasi yang di iktiraf oleh Kerajaan Malaysia dan disinilah semua anggota Tentera membuat pinjaman kewangan dengan bayaran balik dari 6 bulan ke 10 tahun bergantung pada baki tamat perkhidmatan ahli tersebut....

Kalau dulu untuk membuat simpanan dengan Koperasi Tentera kita boleh terus buat simpanan sebanyak RM100 Ribu secara one shot tetapi sekarang dah tak boleh sebab Bank Negara Malaysia tak izinkan coz Koperasi Tentera bukannya sebuah Bank.....kerana kebanyakan anggota tentera yang akan bersara akan menerima wang Tabung dan Gratuiti berjumlah antara RM120K ke RM160K bergantung mengikut pangkat terakhir setelah tamat perkhidmatan....namun disebabkan majoriti bakal pesara masukkan duit kat sini maka Bank Negara Malaysia tak senang hati jadi dia kacau dan pihak koperasi telah membuat peraturan baru dengan mengeluarkan arahan untuk simpanan mengikut jumlah perkhidmatan ahli-ahli mereka...contohnya dalam satu bulan simpanan boleh diletakkan tak lebih RM1000 dan begitulah seterusnya sehinggalah berapa banyak ahli nak letak...Dividen memang cukup tinggi dan setakat ni paling tinggi dari bank bank biasa diantara 11% ke 13%...

Satu lagi setiap tahun semua ahli-ahli yang berdaftar akan diarahkan mengisi borang pengeluaran Dividen walaupun sebenarnya anda tak ada simpanan namun ianya dikira dengan simpanan ahli biasa sebanyak RM20 sebulan tu..dan makin lama anda service dalam tentera maka makin banyaklah anda dapat cam contohnya tahun ni dibayar pada 15/9/08 hari tu dan aku dapat RM750 dan aku service dah cukup lama dan bayangkan mereka yang ada simpanan sebanyak RM100K ..sure mereka ni akan dapat RM13K kalau Dividen tu 13%....Yang aku sedih ni Bank Negara asyik kacau jer..nasib baik la Koperasi Tentera ni atas nama Tentera Malaysia...mereka cuma sekadar bagi arahan macam aku cakap tu ler....:D..nak tau lebih lanjut....letak kat brower to koperasi tentera lepas tu klik jer
 

zack9199

Fun Poster
Joined
May 1, 2008
Messages
439
Reaction score
7
Points
15
kira beruntung la koperasi tentera ni......tu pun kena kacau jugak..................:eek::eek::eek:bayangkanlah kalau semua duit tu letak kat situ.....apa jadi dengan bank sebab yang berhenti tu tiap tahun ada aje....ITULAH HAKIKATNYA KALAU NAK SIMPAN BULAN BULAN TU ................PAYAH SIKIT MINIMUM 20 RINGGIT MAKSIMUM 1000 TIAP TIAP BULAN JADI PILIH LA DENGAN KEADAAN EKONOMI SENDIRI........TAPI KALAU ADA 10,000.00 NAK MASUK TERUS DAH TAK BOLEH...~X(~X(~X(~X( DULU LAIN SEKARANG LAIN......MACAM KOPERASI BANK RAKYAT JUGAK........SYER DAH TAK BUKA LAGI.......TAPI MACAMMANA PUN KOPERASI MEMANG BEST KALAU TAK KENA KACAU.......
 

kintaroame

Junior Member
Joined
May 18, 2008
Messages
85
Reaction score
8
Points
11
Terima kasih semua bg maklumat berguna..bagus lah member2 CG ni..kalau bank negara x kacau semua org yg layak akan simpan dlm akaun ni..ingat boleh letak sedebuk je. nnti aku cek ngan org tua aku dia jd ahli koperasi lg ke tak. ( Org tua aku pasukan 10 melayu dulu) . Kalau x boleh kena guna akaun abg ipar aku la..askar juga. Kalau rm1000 sebulan..setaun baru 12k..huh, lama la nk terkumpul.
 

Diver

Freshie
Joined
Nov 18, 2008
Messages
6
Reaction score
0
Points
3
Terima kasih semua bg maklumat berguna..bagus lah member2 CG ni..kalau bank negara x kacau semua org yg layak akan simpan dlm akaun ni..ingat boleh letak sedebuk je. nnti aku cek ngan org tua aku dia jd ahli koperasi lg ke tak. ( Org tua aku pasukan 10 melayu dulu) . Kalau x boleh kena guna akaun abg ipar aku la..askar juga. Kalau rm1000 sebulan..setaun baru 12k..huh, lama la nk terkumpul.
Cari jo orang rumah yang koja sojar..
kompom bleh..
 

zack9199

Fun Poster
Joined
May 1, 2008
Messages
439
Reaction score
7
Points
15
Terima kasih semua bg maklumat berguna..bagus lah member2 CG ni..kalau bank negara x kacau semua org yg layak akan simpan dlm akaun ni..ingat boleh letak sedebuk je. nnti aku cek ngan org tua aku dia jd ahli koperasi lg ke tak. ( Org tua aku pasukan 10 melayu dulu) . Kalau x boleh kena guna akaun abg ipar aku la..askar juga. Kalau rm1000 sebulan..setaun baru 12k..huh, lama la nk terkumpul.
BAGUS TU.......TAPI BAB DUIT TU BAHAYA SIKIT SEJAK DULU KALA LAGI..............TAKUT SAUDARA PUN TAK NAKU SAUDARA...........TAPI MACAMMANA PUN ITU JE CARA TERBAIK....BETUL TU TAK SAMPAI 10 TAHUN DAH ADA 100 K.....TIAP TAHUN LEH DAPAT 10 KE ATAS BAHAGI 12 BULAN DAPAT LA KASAR DLM 1000 SEBULAN......WOW:D:D:D MACAM PENCEN JUGAK TU.......:)cgrock:)cgrock:)cgrock
SAYA RASA KALAU ORANG TUA TUAN PASUKAN 10 MELAYU DULU , KALAU TAK SILAP BOLEH MASUK AHLI BALIK.....CUBA RUJUK DGN KOPERASI TENTERA........
 

chintok

Fun Poster
Joined
Mar 18, 2007
Messages
401
Reaction score
0
Points
10
koperasi tentera pun boleh bagi loan utk org yg nak berniaga on-line..ni yg aku buat skrg la..
 
Sponsored Post
Top
Log in Register