Jaminan Penghantaran LazMall - Pampasan Barangan Lazada Lewat

Recommended Brokers


Xploit Machine

Legendary Member
Joined
Nov 23, 2012
Messages
10,190
Reaction score
2,101
Points
226
Lazada kini telah memperkenalkan polisi baru yang dinamakan “LazMall Guaranteed Delivery” atau “Jaminan Penghantaran LazMall”. Melaluinya, Lazada menawarkan satu jaminan untuk penghantaran yang tepat pada masanya, atau sekiranya lewat, pihak Lazada menawarkan pampasan kepada pengguna berkaitan.

Buat masa ini, jaminan penghantaran ini meliputi kawasan sekitar Lembah Klang, dan ia dijangka akan diperluaskan ke seluruh negara tidak lama lagi, dan hanya meliputi pembelian melalui LazMall.

Pelanggan yang membuat pembelian melalui LazMall akan diperlihatkan dengan tarikh penghantaran pada halaman “Order Confirmation”. Lazada mengatakan pampasan akan dikreditkan secara automatik ke Lazada Wallet sekiranya penghantaran dibuat kepada pengguna melangkaui tarikh yang tertera ketika pembelian – namun jumlah pampasan berkenaan tidak dinyatakan buat masa ini.

Penawaran pampasan ini juga secara tidak langsung memperlihatkan keyakinan pihak Lazada terhadap infrastruktur dan ekosistem penghantaran mereka melalui Lazada eLogistics Express (LEX).




Sumber rujukan https://sellercenter.lazada.com.my/seller/helpcenter/LazMall-Delivery-Guarantee.html
 
Sponsored Post

Xploit Machine

Legendary Member
Joined
Nov 23, 2012
Messages
10,190
Reaction score
2,101
Points
226
Alih Bahasa


Lazada komited untuk memberikan pengalaman terbaik untuk semua pembeli dan penjual.

"Janji LazMall"

"Janji LazMall" kami - produk autentik 100% ditambah dengan penghantaran cepat dan boleh dipercayai dan dasar pulangan yang tidak kerumitan 15 hari - telah memberikan keyakinan kepada pembeli untuk membeli-belah di platform kami. "Lazmall Janji" kami sangat dihargai oleh pembeli dan berfungsi sebagai kelebihan daya saing.

Kami telah melihat bahawa penjual LazMall yang secara konsisten memenuhi Janji LazMall telah menghasilkan kadar perbualan yang lebih tinggi dan penarafan kepuasan penjual yang lebih baik.


Mengambil Janji LazMall ke peringkat seterusnya dengan Jaminan Penghantaran LazMall

Kami tahu bahawa pengalaman pembeli yang hebat diterjemahkan kepada perniagaan yang lebih baik untuk penjual. Masa penghantaran yang dinanti-nantikan adalah salah satu komponen utama kepuasan pembeli dan ia berfungsi sebagai kelebihan daya saing untuk anda.

Jaminan Penyelesaian LazMall adalah perkhidmatan tambah nilai yang bertujuan untuk menyediakan penghantaran yang lebih cepat dan lebih dipercayai. Untuk memastikan kejayaan, Bendera 'Jaminan' hanya akan digunakan berdasarkan kriteria tertentu (iaitu pesanan yang tidak terlalu besar).


Bagaimanakah Jaminan Penyampaian LazMall Beroperasi?

Sistem ini secara automatik akan mengenal pasti pesanan yang sesuai dengan kriteria dan menandakannya dengan Bendera 'Jaminan' pada Halaman Pengurusan Pesanan di Pusat Penjual (Rujuk kepada Imej 1). Penjual LazMall perlu memberi keutamaan dan memenuhi pesanan ini yang ditandai dengan Bendera 'Jaminan' dengan memastikan keperluan SOT SLA (N + 1 hari) dipenuhi.

Lajur SLA Ship-on-time (SOT) akan mencerminkan SOT SLA dari N + 1 hari dan memaparkan masa yang tersisa (dalam jam) untuk memenuhi pesanan. Pesanan akan disenaraikan dari yang paling mendesak dan paling tidak penting.

Anda harus memprioritaskan pemenuhan pesanan ini untuk memastikan anda mencapai SOT SLA.

Sekiranya terdapat pesanan Jaminan Penghantaran yang melanggar SOT SLA, akan terdapat bendera 'SLA Breached' yang akan dicerminkan, dan ini akan diambil kira untuk pengiraan prestasi keseluruhan SOT anda.




Bagaimanakah saya dapat melihat prestasi saya?

Pengiraan prestasi SOT keseluruhan anda akan dimasukkan ke dalam akaun SOT untuk pesanan Jaminan Penghantaran. Ini akan ditunjukkan dalam metrik 'Kapasiti Kapal (SOT)' di laman utama. Terdapat juga metrik baru semata-mata untuk SOT untuk pesanan Jaminan Penghantaran di mana anda boleh menyemak prestasi anda. Akan ada perkembangan yang akan datang di ASC untuk membantu anda mengurus lebih baik dan mempunyai lebih banyak penglihatan mengenai hal ini.

Lazada juga mempunyai sumber berdedikasi untuk menyokong penjual LazMall dalam memenuhi piawaian pemenuhan. Fokus pasukan Operasi Kecemerlangan (OPEX) adalah untuk melibatkan diri dengan penjual secara peribadi, mendidik amalan logistik terbaik untuk memenuhi piawaian SOT.
 
Sponsored Post
Top
Log in Register