Harga minyak paling murah di dunia

CG Sponsors




azham

Active+ Member
Joined
Dec 20, 2012
Messages
4,157
Reaction score
432
Points
56
mana ada kelebihan banyak pun di Malaysia ni bro...rumah mahal,barang naik,gst pun akan dilaksanakan thn depan...aman? kes bunuh ngan rogol mcm makanan dah,hari2 ade bro....:-?
Saya akui kenyataan tuan betul tapi pernah ke tuan merantau ke mana2 negara luar?
Semua negara ada kelemahan sendiri..
Kita nampak negara luar baik/cantik je..sebab melancong dan menetap adalah perkara berbeza.
Masa melancong semuanya lawa..bila dah menetap baru tahu susahnya.
 
Sponsored Post

coq_kodok

Active Member
Joined
Feb 28, 2013
Messages
1,128
Reaction score
22
Points
25
Saya akui kenyataan tuan betul tapi pernah ke tuan merantau ke mana2 negara luar?
Semua negara ada kelemahan sendiri..
Kita nampak negara luar baik/cantik je..sebab melancong dan menetap adalah perkara berbeza.
Masa melancong semuanya lawa..bila dah menetap baru tahu susahnya.
saya pun akui gak kenyataan tuan tu...tapi sampai bila kita nak menanggung semua nih? kalau gaji tuan 6k keatas boleh la tapi gaji kita 2k pun tak lepas nk beli rumah...barang2 lagi? smpai bila tuan? anak,cucu kita nati mcm mana?
 

theblur

Super Active Member
Joined
Apr 15, 2012
Messages
6,442
Reaction score
462
Points
81
nak kata aman, zaman najib je byk benda pelik berlaku pencerobohan sulu, gengster2 mengamuk, godam ATM, kapal hilang meletup....kes2 jenayah makin bertambah..

nak kata pandai, zaman najib je byk benda bo.doh berlaku.. br1m boleh tampung perbelanjaan setahun, menteri "kalau x suka pindah luar negara", menteri "gaji rakyat malaysia rm5900", kangkung, amran, buaya ditampar, manutd bakal tersingkir EPL...mcm2 lagi la..

nak kata maju, lagi 6 tahun sebelom menuju wawasan 2020.. dan pada waktu tu harga petrol naik RM6 seliter, milo ais RM4, tarif letrik air meningkat..
 

azham

Active+ Member
Joined
Dec 20, 2012
Messages
4,157
Reaction score
432
Points
56
saya pun akui gak kenyataan tuan tu...tapi sampai bila kita nak menanggung semua nih? kalau gaji tuan 6k keatas boleh la tapi gaji kita 2k pun tak lepas nk beli rumah...barang2 lagi? smpai bila tuan? anak,cucu kita nati mcm mana?
Yeaahh..betoiii tu.
Fresh graduate engineer pun saya tgk sesak jugak hidup.
Mekanisme ekonomi kita ni ada lubang sana sini.
Nampaknya kita kena jaga finance family kita ketat2...
 

thenone

Fun Poster
Joined
Apr 11, 2011
Messages
512
Reaction score
0
Points
10
Saya akui kenyataan tuan betul tapi pernah ke tuan merantau ke mana2 negara luar?
Semua negara ada kelemahan sendiri..
Kita nampak negara luar baik/cantik je..sebab melancong dan menetap adalah perkara berbeza.
Masa melancong semuanya lawa..bila dah menetap baru tahu susahnya.
ada pepatah melayu mengatakan,

ambil yang jernih,
buang yang keruh.

betul la macam, bokpa nak maik yang burok hehehehe
 

exboy

Super Active Member
Joined
Oct 18, 2013
Messages
5,560
Reaction score
113
Points
73
Da lame da aku tau minyak paling murah kat venezuela..

Ingat ade berubah ke....
 

carlos_vinyard

Active+ Member
Joined
Jan 12, 2008
Messages
2,791
Reaction score
23
Points
25
subsidi adalah bantuan kerajaan...so bila KERAjaan kita kata minyak dikurangkan subsidi maksudnya... KERAjaan dah xder duit nk rool.....
 

copy left

CG Top Poster Club
Joined
Jun 25, 2008
Messages
26,228
Reaction score
330
Points
131
Diorg ade telaga minyak boleh la rakyat dpt murah.
 
Sponsored Post
Top
Log in Register